Hallo,
mijn oliemeter blijft laag staan terwijl er voldoende olie in zit, wat is er loos?
Ken iemand mijn helpen?
oliemeter blijft laag staan
Dat is enkele een oliepeilmeter tot je de motor start, dan wordt het een oliedruk meter.neophyte schreef:Hallo,
mijn oliemeter blijft laag staan terwijl er voldoende olie in zit, wat is er loos?
Ken iemand mijn helpen?
Normaal moet die onder het rijden 3à4 geven en bij stationair 1 bij een warme motor. MAar die meters zijn alles behlave betrouwbaar. Mijn oliedrukmeter werkt alleen als die zin heeft.Acid schreef:Dan nog. Ik heb ook zoiets. Als ik rij en mijn 5 heeft in de zon gestaan of is warm dan loopt mijn drukmeter op tot 4 en als ik dan aan het rijden ben dan zakt hij in tot 1,5 of geeft helemaal niks meer aan.
Kan hij ook bij warme motor inzakken als hij stationair niet helemaal zuiver loopt. Dus dat mijn toerental te laag is waardoor ik mijn choke moet gebruiken om hem op toeren te houden?
Is waarschijnlijk een vuil sproeiertje. Niks ernstigs
Is waarschijnlijk een vuil sproeiertje. Niks ernstigs
aanwijzing olienivometer op het dashboard is kapot.
de gecombineerde oliedrukmeter werkt dan echter wel en de olienivosensor in het carter is vaak ook goed.
remedie, vervangen.
- eerst klep boven instrumentenpaneel lostrekken naar boven, 2 kleine schoefjes losdraaien en dan instrumentenpaneel naar boven schuiven en verder lsomaken van de stekkers.
Vervangen van de meter is niet zo makkelijk en duur.
Een optie is een volledig instrumentenpaneel van de sloop, maar hieraan is vaak wel iets stuk.
succes.
de gecombineerde oliedrukmeter werkt dan echter wel en de olienivosensor in het carter is vaak ook goed.
remedie, vervangen.
- eerst klep boven instrumentenpaneel lostrekken naar boven, 2 kleine schoefjes losdraaien en dan instrumentenpaneel naar boven schuiven en verder lsomaken van de stekkers.
Vervangen van de meter is niet zo makkelijk en duur.
Een optie is een volledig instrumentenpaneel van de sloop, maar hieraan is vaak wel iets stuk.
succes.