[R5GTT]Zwaar sturen, niet meer vanzelf terugdraaien stuur.

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Ik heb van de een op andere dag last met het sturen van m'n R5GTTph1. Hij stuurt ineens extreem zwaar en het stuur blijft in de bocht steken en draait niet meer vanzelf terug als je het stuur los laat in de bocht. Weet iemand hoe dit kan?
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

tyberium schreef:Ik heb van de een op andere dag last met het sturen van m'n R5GTTph1. Hij stuurt ineens extreem zwaar en het stuur blijft in de bocht steken en draait niet meer vanzelf terug als je het stuur los laat in de bocht. Weet iemand hoe dit kan?
stuurhuis los?
banden extreem zacht?
Maarten GTT
Berichten: 854
Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
Locatie: Oudenbosch ( NL )

dennisvr schreef:
tyberium schreef:Ik heb van de een op andere dag last met het sturen van m'n R5GTTph1. Hij stuurt ineens extreem zwaar en het stuur blijft in de bocht steken en draait niet meer vanzelf terug als je het stuur los laat in de bocht. Weet iemand hoe dit kan?
stuurhuis los?
banden extreem zacht?
kan ook je:
stuur kogels vast zitten
de fusee kogels versleten of zitten vast
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

tyberium schreef:Ik heb van de een op andere dag last met het sturen van m'n R5GTTph1. Hij stuurt ineens extreem zwaar en het stuur blijft in de bocht steken en draait niet meer vanzelf terug als je het stuur los laat in de bocht. Weet iemand hoe dit kan?
Te veel op de Boostknop gedrukt :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

:lol: boostknop..banden zijn ook wel hard. En boostknop staat helaas al een tijdje uit ivm met nieuwe turbo. Wel vreemd dat ik 'm goed werkend parkeer en ineens de volgende ochtend begint te eikelen. Stuur piept ook bij indraaien. Wel vaag rijden zo als je ook ineens terug moet sturen. Nog meer ideeën? Bovengenoemde reacties makkelijk te verhelpen?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Setje veerpootlagers en dus ook rubbers die gaar kunnen zijn. Die maken ook vaak herrie.
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

tyberium schreef::lol: boostknop..banden zijn ook wel hard. En boostknop staat helaas al een tijdje uit ivm met nieuwe turbo. Wel vreemd dat ik 'm goed werkend parkeer en ineens de volgende ochtend begint te eikelen. Stuur piept ook bij indraaien. Wel vaag rijden zo als je ook ineens terug moet sturen. Nog meer ideeën? Bovengenoemde reacties makkelijk te verhelpen?
Stuurkolom (lagers) misschien eens smeren. Gewoon wat olie bovenin pleuren. Heb dat wel eens bij mn express
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

als hij ook piept met inveren is het een fusee kogel
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

10 tegen 1 de boventse lager van het stuur colom (die onder het stuur zit) heb ik ook gehad opeens bij een oprit naar een snel weg zat het stuur op eens vast!! (N)

paar keer goed wrikken knars krak lagers stuk, maar wel weer kunnen sturen (Y)

was wel ff schrikken :lol:
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Zoals ik al zeg: een beetje olie doet wonderen bij je stuurkolom
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Dit heb ik nou ook vandaag.
Ook goed geparkeert en weg gezet en ik rij weg, hoppa.
Dikke k*tzooi :( .
Hij wil niet meer vanzelf terug, kruiskoppeling is ok.
Piept niet bij inveren naar mijn weten.
Een kraakt nu vlak achter mijn stuur zelf.

Echt megaklote, dus waarschijnlijk het bovenste lager in de stuurkolom :S???
Hoeveel kost dat lager en is dat een beetje zelf te doen?
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Ok dat was het dus idd. Maar....!

Nu heb ik het dus op advies van hierboven^ er wat kruipolie bij in gespoten.
Het kraakt niet meer, het loopt weer soepel, maar is het nu ook verholpen zoals het hoort?

Of is dit slechts tijdelijk?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nieuw naaldlagertje halen, stuur demonteren inclusief naaf, oude lager verwijderen, nieuwe erin.

als je het oude lager er niet uit krijgt kan je ook gewoon die nieuwe ervoor rossen, heb ik ook. heb je een mooi dubbel gelagerd stuurkolom. vet dope man :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

-Ray- schreef:nieuw naaldlagertje halen, stuur demonteren inclusief naaf, oude lager verwijderen, nieuwe erin.

als je het oude lager er niet uit krijgt kan je ook gewoon die nieuwe ervoor rossen, heb ik ook. heb je een mooi dubbel gelagerd stuurkolom. vet dope man :lol:
:lol:
Elke klap op een lager halveert de levensduur :wink: .

Maar dat lijkt mij geen grote investering.
Ik heb net wat 'hogedruk-vet' (multifak EP2 Texaco :S ) tussen gedaan en het loop best soepel nu.
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

zei ik toch..niet zo moeilijk denken allemaal :)

Gewoon laten zitten. Als ie weer slecht gaat lopen kun je m altijd nog vervangen, maar als ie nu weer gewoon soepel loopt waarom zou je lager dan slecht zijn? Blijkbaar gewoon droog
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hee dat vet hebben wij ook onder de naam Lical :)

Maareh die klappen op lagers wat jij noemt is voor hoogtoerige lagers inderdaad belangrijk, lager van een stuurstang heeft weinig te verduren verder, dus kun je prima op rammen (binnen bepaalde grenzen uiteraard :p)
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Steven schreef:Hee dat vet hebben wij ook onder de naam Lical :)

Maareh die klappen op lagers wat jij noemt is voor hoogtoerige lagers inderdaad belangrijk, lager van een stuurstang heeft weinig te verduren verder, dus kun je prima op rammen (binnen bepaalde grenzen uiteraard :p)
Scooterverleden he, vandaar :wink: :smoke: .

Maar idd, laat maar zitten voorlopig.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

wat hier niet genoemd is, stofkap stuurhuis is los gaan zitten en verdraait of geklemd, gaat het sturen tegen.
stofkap bestaat uit 2 halve delen welke met een draadje of klem bij elkaar gehouden word.
van buitenaf bereikbaar, zit bij aansluiting stuurkolom aan stuurhuis.
Plaats reactie