[R5GTT]Zwaar sturen, niet meer vanzelf terugdraaien stuur.
Ik heb van de een op andere dag last met het sturen van m'n R5GTTph1. Hij stuurt ineens extreem zwaar en het stuur blijft in de bocht steken en draait niet meer vanzelf terug als je het stuur los laat in de bocht. Weet iemand hoe dit kan?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
stuurhuis los?tyberium schreef:Ik heb van de een op andere dag last met het sturen van m'n R5GTTph1. Hij stuurt ineens extreem zwaar en het stuur blijft in de bocht steken en draait niet meer vanzelf terug als je het stuur los laat in de bocht. Weet iemand hoe dit kan?
banden extreem zacht?
-
kan ook je:dennisvr schreef:stuurhuis los?tyberium schreef:Ik heb van de een op andere dag last met het sturen van m'n R5GTTph1. Hij stuurt ineens extreem zwaar en het stuur blijft in de bocht steken en draait niet meer vanzelf terug als je het stuur los laat in de bocht. Weet iemand hoe dit kan?
banden extreem zacht?
stuur kogels vast zitten
de fusee kogels versleten of zitten vast
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Te veel op de Boostknop gedrukttyberium schreef:Ik heb van de een op andere dag last met het sturen van m'n R5GTTph1. Hij stuurt ineens extreem zwaar en het stuur blijft in de bocht steken en draait niet meer vanzelf terug als je het stuur los laat in de bocht. Weet iemand hoe dit kan?

-
Stuurkolom (lagers) misschien eens smeren. Gewoon wat olie bovenin pleuren. Heb dat wel eens bij mn expresstyberium schreef:boostknop..banden zijn ook wel hard. En boostknop staat helaas al een tijdje uit ivm met nieuwe turbo. Wel vreemd dat ik 'm goed werkend parkeer en ineens de volgende ochtend begint te eikelen. Stuur piept ook bij indraaien. Wel vaag rijden zo als je ook ineens terug moet sturen. Nog meer ideeën? Bovengenoemde reacties makkelijk te verhelpen?
-
- Contacteer:
als hij ook piept met inveren is het een fusee kogel
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
10 tegen 1 de boventse lager van het stuur colom (die onder het stuur zit) heb ik ook gehad opeens bij een oprit naar een snel weg zat het stuur op eens vast!!
paar keer goed wrikken knars krak lagers stuk, maar wel weer kunnen sturen
was wel ff schrikken

paar keer goed wrikken knars krak lagers stuk, maar wel weer kunnen sturen

was wel ff schrikken

Dit heb ik nou ook vandaag.
Ook goed geparkeert en weg gezet en ik rij weg, hoppa.
Dikke k*tzooi
.
Hij wil niet meer vanzelf terug, kruiskoppeling is ok.
Piept niet bij inveren naar mijn weten.
Een kraakt nu vlak achter mijn stuur zelf.
Echt megaklote, dus waarschijnlijk het bovenste lager in de stuurkolom
???
Hoeveel kost dat lager en is dat een beetje zelf te doen?
Ook goed geparkeert en weg gezet en ik rij weg, hoppa.
Dikke k*tzooi

Hij wil niet meer vanzelf terug, kruiskoppeling is ok.
Piept niet bij inveren naar mijn weten.
Een kraakt nu vlak achter mijn stuur zelf.
Echt megaklote, dus waarschijnlijk het bovenste lager in de stuurkolom

Hoeveel kost dat lager en is dat een beetje zelf te doen?
Ok dat was het dus idd. Maar....!
Nu heb ik het dus op advies van hierboven^ er wat kruipolie bij in gespoten.
Het kraakt niet meer, het loopt weer soepel, maar is het nu ook verholpen zoals het hoort?
Of is dit slechts tijdelijk?
Nu heb ik het dus op advies van hierboven^ er wat kruipolie bij in gespoten.
Het kraakt niet meer, het loopt weer soepel, maar is het nu ook verholpen zoals het hoort?
Of is dit slechts tijdelijk?
nieuw naaldlagertje halen, stuur demonteren inclusief naaf, oude lager verwijderen, nieuwe erin.
als je het oude lager er niet uit krijgt kan je ook gewoon die nieuwe ervoor rossen, heb ik ook. heb je een mooi dubbel gelagerd stuurkolom. vet dope man
als je het oude lager er niet uit krijgt kan je ook gewoon die nieuwe ervoor rossen, heb ik ook. heb je een mooi dubbel gelagerd stuurkolom. vet dope man

Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray- schreef:nieuw naaldlagertje halen, stuur demonteren inclusief naaf, oude lager verwijderen, nieuwe erin.

Elke klap op een lager halveert de levensduur
Maar dat lijkt mij geen grote investering.
Ik heb net wat 'hogedruk-vet' (multifak EP2 Texaco

-
zei ik toch..niet zo moeilijk denken allemaal 
Gewoon laten zitten. Als ie weer slecht gaat lopen kun je m altijd nog vervangen, maar als ie nu weer gewoon soepel loopt waarom zou je lager dan slecht zijn? Blijkbaar gewoon droog

Gewoon laten zitten. Als ie weer slecht gaat lopen kun je m altijd nog vervangen, maar als ie nu weer gewoon soepel loopt waarom zou je lager dan slecht zijn? Blijkbaar gewoon droog
Hee dat vet hebben wij ook onder de naam Lical 
Maareh die klappen op lagers wat jij noemt is voor hoogtoerige lagers inderdaad belangrijk, lager van een stuurstang heeft weinig te verduren verder, dus kun je prima op rammen (binnen bepaalde grenzen uiteraard
)

Maareh die klappen op lagers wat jij noemt is voor hoogtoerige lagers inderdaad belangrijk, lager van een stuurstang heeft weinig te verduren verder, dus kun je prima op rammen (binnen bepaalde grenzen uiteraard

Scooterverleden he, vandaarSteven schreef:Hee dat vet hebben wij ook onder de naam Lical
Maareh die klappen op lagers wat jij noemt is voor hoogtoerige lagers inderdaad belangrijk, lager van een stuurstang heeft weinig te verduren verder, dus kun je prima op rammen (binnen bepaalde grenzen uiteraard)

Maar idd, laat maar zitten voorlopig.
wat hier niet genoemd is, stofkap stuurhuis is los gaan zitten en verdraait of geklemd, gaat het sturen tegen.
stofkap bestaat uit 2 halve delen welke met een draadje of klem bij elkaar gehouden word.
van buitenaf bereikbaar, zit bij aansluiting stuurkolom aan stuurhuis.
stofkap bestaat uit 2 halve delen welke met een draadje of klem bij elkaar gehouden word.
van buitenaf bereikbaar, zit bij aansluiting stuurkolom aan stuurhuis.