Na de volgende modificaties:
- Het plaatsen van de ontsteking achter het schutbord
- Aansluiten van de dumpvalve
- Aansluiten van de koelslangen turbo
- Aansluiten Turbodrukmeter Equus en Olietemperatuurmeter Equus
- Carborateurpakking vlotterkamer vervangen
Zit ik nu met het volgende onduidelijke probleem:
De auto stottert als een gek. Slaat onmiddelijk af bij het intrappen van de koppeling. De motor draait alleen op een toerental hoger dan 1000 rpm. En deze schommelt uit zichzelf tussen de 1000 en 2000 rpm in stationaire toestand.
Zonder sjook slaat de auto af. Het stellen van de 2 schroeven (CO en stationair) heeft geen effect. Auto blijft stotteren.
De ontsteking hebben we nagekeken volgens Tabel 20.18 op pagina 299 uit Renault 5 Vraagbaak van PH Olving en de ontsteking is dan ook goed.
De turbodrukmeter geeft een vacuum aan van -0.2 bar in stationaire toestand. En deze schommelt tussen de 0 en -0.2, gelijk met het wisselen van het toerental tussen 1000 en 2000 rpm (zie boven). De klep van de dumpvalve gaat dan ook steeds open en dicht.
De snelheidsmeter bleek ineens niet te werken na 3 maanden stilstaan, na loshalen en opnieuw aansluiten van de kabbels in je dash deed deze het weer. Ok, maar geen idee wat er mis was. Alles zat op zijn plaats.
Ik snap er echt niks van. Wie heeft enig idee? Benzinetoevoer is ook goed. Dus misschien iets met de lucht(druk?)??