[R5GTT] Project SuperCinq op MAK L34's!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Dennis VK

Johan schreef: hier in is 676 het kleurnummer (zwart).
bedankt johan!

ja verdomme, dat dacht ik al. Die man die het voor me nakeek woont bij mij thuis in de straat. Maar ik was net op tijd omdat die auto dezelfde dag is ingeruild. Ik vond het al een rare code, maar hij zei dat dit hem was...had ik nu nog maar zelf gekeken :@
5 gte / gt

Vraagje waar kan je die bosch dumpvalve bestellen?
Dennis VK

5 gte / gt schreef:Vraagje waar kan je die bosch dumpvalve bestellen?
Bij de Brezan, bestelnmr. 0280-142-103 : 30~35 euro
Aansluitsetje is van Lubking : 37,50 euro
Rob

Dennis VK schreef: Om beter bij het filter te kunnen, hadden we de dynamo weggehaald en onder de bevestigingsbouten bleek daar nog een bout te zitten (naast de peilstok). Dat zie je met geen mogelijkheid omdat je serieus de dynamo weg moet halen. In een ander topic wees men hier op, maar ik was te lui om de dynamo los te maken, kijken leek me voldoende. Omdat ik de sensor met loctyte vast heb zitten in de adapter, en dit ook nog een konische draad is (gvd :( de eerste braken we kapot (N) ) durf ik nu niet de sensor los te draaien en op die plaats onder de dynamo te zetten.

Lang verhaal, dus ik riskeer het onder de carterpan, al met al komt het net niet onder de bumper uit. En gaan we nog haakse contactdraden plaatsen om het een en ander hoger te krijgen. Mocht het misgaan, dan kan ik hem nog altijd verplaatsen...dan wel al de olie er uit natuurlijk op de straat >-)
Hoe bedoel je? Met die bout? En in welk topic staat dat dan? want daar heb ik wel oren naar.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

5 gte / gt schreef:Vraagje waar kan je die bosch dumpvalve bestellen?
doe anders ff de search gebruiken ;) zat topics over dv's en waar te kopen
</tip>
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Die bedragen voor het spuiten, dat is echt teveel voor werk zonder bonnetje...
Dennis VK

Rob schreef:Hoe bedoel je? Met die bout? En in welk topic staat dat dan? want daar heb ik wel oren naar.
Het is mijn eigen topic: link

Maar je moet wel de volledige dynamo er uit pakken, en de onderste bevestigingsplaat verwijderen. Deze zit met 3 bouten vast. En onder die plaat zit de bout waar de sensor perfect in kan.
Matijs
Contacteer:

Is deze, of niet? < gele cirkel >

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/sensorgat.jpg[/img]
Hier te zien op mijn antieke 1985 Coupe blok, waar op die plek de oliedruksensor zat.
Dennis VK

Inderdaad dat is hem ja, naast het oliefilter. kinky foto :foto: (Y)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

oliedruk??
Euh, ik en een aantal andere hebben hier hun olietemp juist zitten ipv bij het oliepijlstokje.
Dennis VK

Maik (WOOFER) schreef:oliedruk??
Euh, ik en een aantal andere hebben hier hun olietemp juist zitten ipv bij het oliepijlstokje.
daar gaat het ook om Maik :D

geeft verder niks hoor :wink:
Rob

Dennis VK schreef:
Rob schreef:Hoe bedoel je? Met die bout? En in welk topic staat dat dan? want daar heb ik wel oren naar.
Het is mijn eigen topic: link

Maar je moet wel de volledige dynamo er uit pakken, en de onderste bevestigingsplaat verwijderen. Deze zit met 3 bouten vast. En onder die plaat zit de bout waar de sensor perfect in kan.
Mijn dank ik groot. :worship:
Ik denk dat ik dat ook maar ga doen.
Mrtn
Car: R5GTT

en anders een Tstuk tussen je slang en hier je sensor in proppen :)
Mrtn = Maarten
Dennis VK

Na de volgende modificaties:
  • Het plaatsen van de ontsteking achter het schutbord
  • Aansluiten van de dumpvalve
  • Aansluiten van de koelslangen turbo
  • Aansluiten Turbodrukmeter Equus en Olietemperatuurmeter Equus
  • Carborateurpakking vlotterkamer vervangen
Zit ik nu met het volgende onduidelijke probleem:

De auto stottert als een gek. Slaat onmiddelijk af bij het intrappen van de koppeling. De motor draait alleen op een toerental hoger dan 1000 rpm. En deze schommelt uit zichzelf tussen de 1000 en 2000 rpm in stationaire toestand.

Zonder sjook slaat de auto af. Het stellen van de 2 schroeven (CO en stationair) heeft geen effect. Auto blijft stotteren.

De ontsteking hebben we nagekeken volgens Tabel 20.18 op pagina 299 uit Renault 5 Vraagbaak van PH Olving en de ontsteking is dan ook goed.

De turbodrukmeter geeft een vacuum aan van -0.2 bar in stationaire toestand. En deze schommelt tussen de 0 en -0.2, gelijk met het wisselen van het toerental tussen 1000 en 2000 rpm (zie boven). De klep van de dumpvalve gaat dan ook steeds open en dicht.

De snelheidsmeter bleek ineens niet te werken na 3 maanden stilstaan, na loshalen en opnieuw aansluiten van de kabbels in je dash deed deze het weer. Ok, maar geen idee wat er mis was. Alles zat op zijn plaats.

Ik snap er echt niks van. Wie heeft enig idee? Benzinetoevoer is ook goed. Dus misschien iets met de lucht(druk?)??
Dennis VK

Ik heb net overigens ook net dit gelezen:
topic

En ik heb er effe dit plaatje bijgedaan:

A) de stelschroef stationair toerental
B) CO-volume percentage stelschroef

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/CO.jpg[/img]

Ik las er namelijk dat er iets mis zou moeten zijn, met deze 2 stelschroeven na het plaatsen van de dumpvalve. Ik begrijp alleen niet waarom?
Laatst gewijzigd door Dennis VK op zo 13 jun 2004 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Daaf (Davy)

Dennis VK schreef:Na de volgende modificaties:
  • Het plaatsen van de ontsteking achter het schutbord
  • Aansluiten van de dumpvalve
  • Aansluiten van de koelslangen turbo
  • Aansluiten Turbodrukmeter Equus en Olietemperatuurmeter Equus
  • Carborateurpakking vlotterkamer vervangen
Zit ik nu met het volgende onduidelijke probleem:

De auto stottert als een gek. Slaat onmiddelijk af bij het intrappen van de koppeling. De motor draait alleen op een toerental hoger dan 1000 rpm. En deze schommelt uit zichzelf tussen de 1000 en 2000 rpm in stationaire toestand.

Zonder sjook slaat de auto af. Het stellen van de 2 schroeven (CO en stationair) heeft geen effect. Auto blijft stotteren.

De ontsteking hebben we nagekeken volgens Tabel 20.18 op pagina 299 uit Renault 5 Vraagbaak van PH Olving en de ontsteking is dan ook goed.

De turbodrukmeter geeft een vacuum aan van -0.2 bar in stationaire toestand. En deze schommelt tussen de 0 en -0.2, gelijk met het wisselen van het toerental tussen 1000 en 2000 rpm (zie boven). De klep van de dumpvalve gaat dan ook steeds open en dicht.

De snelheidsmeter bleek ineens niet te werken na 3 maanden stilstaan, na loshalen en opnieuw aansluiten van de kabbels in je dash deed deze het weer. Ok, maar geen idee wat er mis was. Alles zat op zijn plaats.

Ik snap er echt niks van. Wie heeft enig idee? Benzinetoevoer is ook goed. Dus misschien iets met de lucht(druk?)??

Volgens mij duidelijk een gevalletje van valse lucht ergens.....kijk even na of alle slangen goed vast zitten.
Dennis VK

De CO-schroef is niet het probleem naar mijn idee omdat we deze losgehaald hebben, op verschillende standen en zelfs zonder schroef geprobeerd hebben.

In alle gevallen loopt de motor stotterend onregelmatig en moet de sjook vol open wil deze niet afslaan. Als de motor op temperatuur is (koelfan slaat aan) zou je zeggen dat de sjook er af kan, maar dan slaat ie gewoon weer af...snap er niks van :evil:
Riël
Über-Spammer

1000% zeker valse lucht :) (-0.2 vacuum zegt me genoeg!)

MOgelijkheden:

Sensor voor antiperculatie weg? (in de flens van het inlaatspruitstuk waar de carb op zit).

Lek in je aangesloten slangetjes (dumpvalve/drukmeter)(goed nakijken!).

Achter je inlaatspruitstuk, de 2 pijpjes waar de slang van de rembekrachtiger, en die van de carterontluchting op zitten, in die pijpjes zitten kogeltjes. Als ze vies zijn en niet sluiten pak je daar een boel valse lucht.
Dit kan lopen tot aan de bekrachtiger zelf, slang lek ofzo, en ook het terugslagklepje erop (wit) kan stuk zijn. Heb je remdruk?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Dennis VK

Ja ik heb remdruk. Denk je dat het afslaan ook hiermee te maken kan hebben: De auto sloeg nog wel eens af, ook bij het intrappen van de koppeling en rem.

Dit deed ie al voordat de dumpvalve er in zat.
Riël
Über-Spammer

Je moet echt naar valse lucht zoeken. Je dv kan ook nog eens defect zijn, maar dat lijkt me sterk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Dennis VK

Ok dan.....weer een hoop ophef over zoiets onbenulligs (N)

De stelschroef stationair toerental ( A) en de stelschroef CO-volumepercentage ( B) waren niet het probleem...het probleem zat hem in die grotere schroef erboven, die zat vol met troep. En dat is dus de stationairsproeier. (Y)

Schoongespoten en hetgeen loopt weer als een trein. En shit zeg, wat blaast die dumpvalve af...sssssssssssh, thanks voor het aanraden van de Bosch :wink:
Dennis VK

Rij ik gister van Best naar Delft, geeft ie de hele tijd oliepeil op niveau B (halverwege) en C (bovenaan) aan.

Lijkt me niet logisch want ik heb er nieuwe olie (4 liter 10W40 Valvoline) ingedaan. Nergens is er een lekkage te bespeuren.

Zou dit kunnen komen door de nieuwe olie? Of wederom een elektrisch probleem met de versleten kabelbomen?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Welke meter heb jij om oliepeil te checken?

Die naast de benzinemeter zeker? Die geeft alleen bij het starten het oliepeil aan. Daarna is het oliedruk en dat zit zo te zien wel goed, dus. :)
Dennis VK

Merijn schreef:Welke meter heb jij om oliepeil te checken?

Die naast de benzinemeter zeker? Die geeft alleen bij het starten het oliepeil aan. Daarna is het oliedruk en dat zit zo te zien wel goed, dus. :)
Nee Je hebt bovenaan je benzine, linksonder je temperatuur en rechts daarvan je oliepeil.

Deze geeft het niveau van de olie aan. En gaat inderdaad helemaal naar boven met contact aan, bij starten valt hij tot halverwege terug. Positie 0 (of A zoals in de handleiding) komt overeen met het minimale merkstreepje op je peilstok. En zo ook de bovenste positie (was het 6, 8 ..uh of 10..maakt ook niet uit -> bovenaan) komt overeen met het maximale merkteken op je peilstok. Het is dus wel degelijk het niveau van je olie.

Bij mij schommelt deze wijzer continue tijdens het rijden tussen halverwege 4-5 tot bovenaan EN DAT IS NIET GOED :@

Ik begrijp alleen niet waarom want er zit voldoende olie in. Het lijkt me dan ook een elektronisch probleem, maar dat is dan ook mijn vraag aan jullie :D

Bedankt,
Dennis
Merijn
Über-Spammer

Nee, dat is je OLIEDRUK! :)
Dennis VK

Merijn schreef:Nee, dat is je OLIEDRUK! :)
wedden? :D
Merijn
Über-Spammer

Ja...
Merijn
Über-Spammer

Big Mac menuutje? :D
Steven
Car: M536

Oliepeil kun je alleen meten als je motor stilstaat en dan wel voor langere tijd.

Als ie loopt zit alle olie door het hele blok dus kun je nooit meten hoeveel je nou hebt he....

Dus dat wordt Maccen voor Merijn :D
Merijn
Über-Spammer

:D (Y) Ik heb wel honger eigenlijk!
Abel
Über-Spammer

olie pijl meter is de temperatuur meter van het koelwater. Als je hem op contact zet dan springt die naar hoogte van het niveau moet dus ergens boven in zijn.

daarna valt de wijzer naar beneden een wijst dan de water temperatuur aan.. de andere meter waar van jij het de olie pijl meter noemt is dus de olie druk meter. die staat bij stationar bij warme motor bij 1.5 a 2 en bij hogere toeren moet die altijd bij de 4 staan hoger kan wel maar is niet aante bevelen
Laatst gewijzigd door Abel op zo 20 jun 2004 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer

Hmm... had ik het toch een klein beetje fout! :S

Ik rij te lang geen 5! (N)
Merijn
Über-Spammer

Overigens niet fout genoeg om geen Big Mac menuutje te hebben verdiend. ;)
Steven
Car: M536

Abel schreef:olie pijl is de temperatuur meter vanhet koelwater als je hem op contact zet dan springt die naar hoogte van het niveau moet dus ergens boven in zijn.

daarna valt hij naar beneden een wijst dan de temperatuur aan.. de andere is dus de olie druk meter. die staat bij stationar bij warme motor bij 1.5 a 2 en bij hogere toeren moet die altijd bij de 4 staan hoger kan wel maar is niet aante bevelen
Zo wat heb jij op? Of je hebt echt een megastoring in je dash :p

Merijn en ik hebben het toch wel juist hoor, anders heb ik echt al meer 50 GT's gezien die het fout aangeven :~

Ik lust ook wel wat trouwens ;)
Abel
Über-Spammer

Steven schreef:
Abel schreef:olie pijl meter is de temperatuur meter van het koelwater. Als je hem op contact zet dan springt die naar hoogte van het niveau moet dus ergens boven in zijn.

daarna valt de wijzer naar beneden een wijst dan de water temperatuur aan.. de andere meter waar van jij het de olie pijl meter noemt is dus de olie druk meter. die staat bij stationar bij warme motor bij 1.5 a 2 en bij hogere toeren moet die altijd bij de 4 staan hoger kan wel maar is niet aante bevelen
Zo wat heb jij op? Of je hebt echt een megastoring in je dash :p

Merijn en ik hebben het toch wel juist hoor, anders heb ik echt al meer 50 GT's gezien die het fout aangeven :~

Ik lust ook wel wat trouwens ;)
waar heb jij het over.. ik heb mijn txt iets verduidelijkt en zeg echt het zelfde als jij, maar dan met uitleg!!

dus ff lezen aub.
Plaats reactie