R5 stinkt naar benzine

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
De Witte 88
Contacteer:

Sinds enige tijd stinkt mijn R5 ontzettend naar benzine!Vandaag op onderzoek gegaan en nu blijkt onder de achter bank de deksel geheel los te zijn dus wanneer je rijd komt daar een flinke geur benzine vandaan. Nu zou dit geen probleem zijn, kwestie van dicht drukken maar dit gaat helaas niet. Mijn vraag is wat de beste oplossing is gewoon wat isolatietape erover heen of zijn er mensen met ervaring met dit probleem?

Groetuhh
kevinb
Contacteer:

heb hetzelfde, moet het alleen ook nog oplossen, denk dat ik een nieuwe afdichtingsrubber ga halen die rond de vlotter zit
Abel
Über-Spammer

controleer de tank ook op lekken! dit wil nogal eens gebeuren
pierre

Hi,

Slang aansluitingen op de tank onder dit deksel controleren, willen nog weleens scheuren in zitten, stukje afknippen en opnieuw vastzetten.
Riël
Über-Spammer

Niet veel effect als de deksel niet dicht zit.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
GTE 16v
Contacteer:

kan je dat stuk onder de bank ook vernieuwen?! waar de slangen-tjes op aangesloten zitten? bij mij is namelijk de rechter gelijmt enz.. en dat werkt dus nie!
GTE 16v
Contacteer:

niemand die ff een antwoord kan geven op mijn vraag?!
Floris
Contacteer:

1. geheel nieuwe vlottenkamer erin.
voorkomen is beter dan genezen, niet?

2. bekijk de pakking onder de motorkap van je caberateur goed na op lekken, vochtigheid...
mijn gtt had dit namelijk ook, mijn hele auto stonk toen naar de benzine! ps: is nog link ook, dus snel nakijken!

suc7

floris
GTE 16v
Contacteer:

Floris schreef:1. geheel nieuwe vlottenkamer erin.

2. bekijk de pakking onder de motorkap van je caberateur goed na op lekken, vochtigheid...
mijn gtt had dit namelijk ook, mijn hele auto stonk toen naar de benzine! ps: is nog link ook, dus snel nakijken!

suc7

floris
tnx, maar je kan dat bovendeel er gewoon afhalen?! zonder de tank eraf te halen?! want dat zou mij een hoop werk besparen.. aangezien ik nog genoeg te doen heb!
Floris
Contacteer:

GTE 16v schreef:
Floris schreef:1. geheel nieuwe vlottenkamer erin.

suc7

floris
tnx, maar je kan dat bovendeel er gewoon afhalen?! zonder de tank eraf te halen?! want dat zou mij een hoop werk besparen.. aangezien ik nog genoeg te doen heb!
geen idee of je dat zomaar kan doen... anderen die dat wel weten?
kevinb
Contacteer:

is geen probleem, er zit een ijzeren ring in, die moet je er eerst uitprutsen, dan die plastiek ring gewoon losdraaien, en dan kan je de vlotter er zo uit nemen
GTE 16v
Contacteer:

kevinb schreef:is geen probleem, er zit een ijzeren ring in, die moet je er eerst uitprutsen, dan die plastiek ring gewoon losdraaien, en dan kan je de vlotter er zo uit nemen
heel mooi!! hebben namelijk op de sloop nog een gte staan, die is nog wel goed.. neem ik zet ik die gewoon over.

tnx! :worship:
Riël
Über-Spammer

Sinds wanneer heb jij een carborateur dan?
GTE 16v
Contacteer:

Riël schreef:Sinds wanneer heb jij een carborateur dan?
er zit toch altijd een vlotter in je tank?! maarem, is dat bij injectie dan niet?! kan het bij injectie dan weer nie :(
Mrtn
Car: R5GTT

vlotter zit er altijd in, stuurt ook je metertje aan en het lampje als je reservepompje wordt aangestuurd :)
Mrtn = Maarten
GTE 16v
Contacteer:

Mrtn schreef:vlotter zit er altijd in, stuurt ook je metertje aan en het lampje als je reservepompje wordt aangestuurd :)
precies :wink: zat al te twijvelen aan mezelf! maarem is dus niet zo heel moeilijk, die aansluitingkjes zijn namelijk gaar!(slang aansluitingen) word een beetje high in me auto :(
Riël
Über-Spammer

Ik zit fout, door die floris met zijn carb verhaal :p dacht dat jullie het over DIE vlotter hadden

Sollie!
Plaats reactie