twister clio16v
-
wat is een twister?
Is dat zo'n klein wieltje (soort turbo idee)
of is dat een open air filter van green?
Is dat zo'n klein wieltje (soort turbo idee)
of is dat een open air filter van green?
-
In dat geval zou ik gewoon lekker voor een open air filter van green of K&N gaan.
Doet 't net zo goed en is waarschijnlijk nog goedkoper dan zo'n twister.
En je kunt het er zelf opzetten, gewoon originele filterhuis erafhalen en het open air filter op het gat aansluiten waar je oude filter opzat.
Doet 't net zo goed en is waarschijnlijk nog goedkoper dan zo'n twister.
En je kunt het er zelf opzetten, gewoon originele filterhuis erafhalen en het open air filter op het gat aansluiten waar je oude filter opzat.
Twister is absoluut beter als een open luchtfilter. Pricipe van een twister is dat je koude lucht van buiten de motorruimte via een kelk met een openluchtfilter (eigenlijk gesloten dus) via een "twist" d.m.v een soort vormpje aanzuigt. Dat laatste zal wel niet veel helpen...maar het principe van een twister werkt wel, inelkgeval beter dan een openluchtfilter.
Beste oplossing is gewoon je originele filterhuis met een eventueel grotere koudeluchttoevoer en een vervangingsfilter van K&N o.i.d maar, als je toch enigzins een leuk geluid wilt hebben is een twister een alternatief wat je vermogen inelkgeval niet nadelig zal beinvloeden. Bij een openlucht filter durf ik dat te betwijfelen.
Succes met de keuze.
Beste oplossing is gewoon je originele filterhuis met een eventueel grotere koudeluchttoevoer en een vervangingsfilter van K&N o.i.d maar, als je toch enigzins een leuk geluid wilt hebben is een twister een alternatief wat je vermogen inelkgeval niet nadelig zal beinvloeden. Bij een openlucht filter durf ik dat te betwijfelen.
Succes met de keuze.