twister clio16v

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
PETJE

ik heb een vraag ik wil graag een twister bouwen in mij clio16v. en mij vraag is kan dat dan of kan ik iets anders doen gr patrick
twingoturbo

wat is een twister?
Is dat zo'n klein wieltje (soort turbo idee)
of is dat een open air filter van green?
PETJE

ja het is en openairfilter van green.
twingoturbo

In dat geval zou ik gewoon lekker voor een open air filter van green of K&N gaan.
Doet 't net zo goed en is waarschijnlijk nog goedkoper dan zo'n twister.
En je kunt het er zelf opzetten, gewoon originele filterhuis erafhalen en het open air filter op het gat aansluiten waar je oude filter opzat.
Bart V

Twister is absoluut beter als een open luchtfilter. Pricipe van een twister is dat je koude lucht van buiten de motorruimte via een kelk met een openluchtfilter (eigenlijk gesloten dus) via een "twist" d.m.v een soort vormpje aanzuigt. Dat laatste zal wel niet veel helpen...maar het principe van een twister werkt wel, inelkgeval beter dan een openluchtfilter.

Beste oplossing is gewoon je originele filterhuis met een eventueel grotere koudeluchttoevoer en een vervangingsfilter van K&N o.i.d maar, als je toch enigzins een leuk geluid wilt hebben is een twister een alternatief wat je vermogen inelkgeval niet nadelig zal beinvloeden. Bij een openlucht filter durf ik dat te betwijfelen.

Succes met de keuze.
Stefan S.

Gebruik anders effe de "search" functie, hierover is al heel wat gediscusseerd :D .
Plaats reactie