Welke schokdempers+veren aan te schaffen

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Hey ik ga mn 5 verlagen etc., maar kan maar weinig vinden wat betreft schokdempers. Ik hoef (nog) geen coilovers ($$ :( ) Dat setje van K-tec (KTR/JR, 199 pond)lijkt me op zich wel wat...ff via Jeroen bestellen. Is dit wel goeie spul?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

informeer bij Jeroen eens naar APEX. Leuke setjes met een goede prijs kwaliteit verhouding
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Passen de veren en demepers van een GTT niet?? die zijn standaard al wat lager dan van een gewone 5. En misschien redelijk makkelijk aan te komen.

GR.Frits

p.s. tis allemaal gelukt zaterdag. rond 18.00 reed ik weer gewoon met mn clio rond :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nee, dat past niet op je naaf.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Riël schreef:Nee, dat past niet op je naaf.
hoezo past niet op mn naaf?? wat bedoel je hiermee?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

denk datie fusee bedoeld
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Sja ik zal maar ff melden dat riel tog niet helemaal gelijk heeft...een 'gewone' super 5 is in vele opzichten hetzelfde als een GTT. Subframe is tzelfde, fusee's, wiellagers etc. Ik heb net ph.2 veerpoten en schokdempers aangeschaft, i.s.m. Spax -35mm verlagingsveren (Y) moet er nog wel ff onder, maar dat komt wel goed...

en ff voor diegenen die hun gewone 5 willen ombouwen: stuurhuis, stabi, achteras, gehele remmerij, veerpoten zijn anders (die moet je ff van een GTT afslopen :wink: ) voor de rest zijn ze hetzelfde; afgezien van de motor/dashboard/benzine toevoer...ugh.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Succes ermee dan. Een gtt veerpoot past niet op de naaf/fusee/waar het wiel opzit met de twee gaten van een gewone vijf. You'll see.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Riël schreef:Succes ermee dan. Een gtt veerpoot past niet op de naaf/fusee/waar het wiel opzit met de twee gaten van een gewone vijf. You'll see.
Jawel, dat past wel. Nog niet zo lang geleden gtt veerpoten op mijn gtlekke gebouwd. Gaat prima. Beetje negatief camber maar dat stuurt prima... >-)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

mmm kreeg het er toch echt niet voor de gaten :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Riël schreef:mmm kreeg het er toch echt niet voor de gaten :)
vergeet niet dat er per fase een ander fuseestuk is hé.
Bartjuuuh
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 8 sep 2003 0:39

H8bal schreef:vergeet niet dat er per fase een ander fuseestuk is hé.
En dat houdt in? Dat GTT phase 1 poten niet op een supervijf passen maar phase 2 poten wel??

En dat camber is toch weer bij te stellen?
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

hmmzz grmblgrmbl....mn rechter wiellager is overleden...ik neem m vandeweek mee naar die reno demontage in oudehaske; en ff naast een GTT wiellager houden....dan weet ik zeker of er nu verschil is of niet. al dat mierenneukerij hierover brengt me tog weer aant twijfelen :lol:

we zullen zien; en meer info volgt binnenkort...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Er zijn geen verschillen in de fusees bij de gt turbo phase 1 en phase 2. De verschillen zitten in de veerpoot!

De fusees zijn dus identiek!

En de verschillen zitten in de lengte van de veerpoot en de onderste bevestiging met de 2 boutgaten. Deze boutgaten staan onder een andere hoek.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

En de bovenste schotels :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

speedline schreef:Er zijn geen verschillen in de fusees bij de gt turbo phase 1 en phase 2. De verschillen zitten in de veerpoot!

De fusees zijn dus identiek!

En de verschillen zitten in de lengte van de veerpoot en de onderste bevestiging met de 2 boutgaten. Deze boutgaten staan onder een andere hoek.
Weet je zeker dat de fusee's identiek zijn? Het materiaal tussen het bovenste gat en de veerpoot was dikker. Kreeg het er serieus niet tussen, heb het toen maar afgeblazen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bartjuuuh
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 8 sep 2003 0:39

Maar wat ik hier uit opmaak is dus dat de veren/dempers van een fase 1 en 2 verschillend zijn, maar de fusees niet?
En als dat zo is, welke kan ik dan op een supervijf gebruiken (of op mijn express, wat ik ook nog steeds wil doen? :p )

Ik hoor een hoop tegenstrijdige berichten, vandaar. Als de hoek van de gaten verschillend is, maar de fusees zijn hetzelfde, dan past het toch nooit??

Mss heb ik het mis hoor, maar het blijft voor mij allemaal een btje onduidelijk...
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

speedline schreef:Er zijn geen verschillen in de fusees bij de gt turbo phase 1 en phase 2. De verschillen zitten in de veerpoot!

De fusees zijn dus identiek!

En de verschillen zitten in de lengte van de veerpoot en de onderste bevestiging met de 2 boutgaten. Deze boutgaten staan onder een andere hoek.

En toch heb ik twee verschillende fusees vastgehad ! :p
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

ik moet het eens zijn met bartjuh, iedereen zegt anders, maar het lijkt of niemand het zeker weet! ik denk dat ik er zelf maar moet achterkomen, de verschillen tussen een supervijf en een GTT. Mits er verschillen zijn dan...zodra ik dat weet zal ik het zeker ook posten hiero...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Bartjuuuh
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 8 sep 2003 0:39

Zo! 'k heb het gewoon s ff uitgeprobeerd. Wie wat koopt, heeft wat!
Let op, dit zijn de veerschotels van een GTT phase 2 (links) en een GTT phase 1 (rechts). De rechter was ook identiek qua bevestiging en dus uitwisselbaar met de veerpoot van mn express uit 87.

[img]http://www.renault5.org/Images/PICT0057_2.jpg[/img]

Hieronder staat de bevestiging aan de fusee voor een phase 1 (links) en een phase 2 (rechts). Zoals je ziet staan de gaten van de phase 2 heel anders (schuiner) dan die van een phase 1. Dit past ook niet op mijn express :p

[img]http://www.renault5.org/Images/PICT0056_2.jpg[/img]

En hier dan nog een keer (bijna) de complete veerpoot. Links dus die van een phase 1/express, en rechts van een phase 2...

[img]http://www.renault5.org/Images/PICT0058_2.jpg[/img]

Hoop dat iemand er wat aan heeft!

grtz, Bart
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat zijn de verschillen fas1/fase2 ja

Het camber is nagenoeg hetzelfde van beide veerpoten, alleen de fase 1 veerpoot staat schuiner tussen carroserie en draagarm dan de fase 2 veerpoot, die rechterop staat wat dus beter is voor de veer/demp eigenschappen.
Plaats reactie