Welke schokdempers+veren aan te schaffen
Hey ik ga mn 5 verlagen etc., maar kan maar weinig vinden wat betreft schokdempers. Ik hoef (nog) geen coilovers ($$
) Dat setje van K-tec (KTR/JR, 199 pond)lijkt me op zich wel wat...ff via Jeroen bestellen. Is dit wel goeie spul?

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Passen de veren en demepers van een GTT niet?? die zijn standaard al wat lager dan van een gewone 5. En misschien redelijk makkelijk aan te komen.
GR.Frits
p.s. tis allemaal gelukt zaterdag. rond 18.00 reed ik weer gewoon met mn clio rond
GR.Frits
p.s. tis allemaal gelukt zaterdag. rond 18.00 reed ik weer gewoon met mn clio rond
Project: GTT Blue Sport
Nee, dat past niet op je naaf.
denk datie fusee bedoeld
Sja ik zal maar ff melden dat riel tog niet helemaal gelijk heeft...een 'gewone' super 5 is in vele opzichten hetzelfde als een GTT. Subframe is tzelfde, fusee's, wiellagers etc. Ik heb net ph.2 veerpoten en schokdempers aangeschaft, i.s.m. Spax -35mm verlagingsveren
moet er nog wel ff onder, maar dat komt wel goed...
en ff voor diegenen die hun gewone 5 willen ombouwen: stuurhuis, stabi, achteras, gehele remmerij, veerpoten zijn anders (die moet je ff van een GTT afslopen
) voor de rest zijn ze hetzelfde; afgezien van de motor/dashboard/benzine toevoer...ugh.

en ff voor diegenen die hun gewone 5 willen ombouwen: stuurhuis, stabi, achteras, gehele remmerij, veerpoten zijn anders (die moet je ff van een GTT afslopen
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Succes ermee dan. Een gtt veerpoot past niet op de naaf/fusee/waar het wiel opzit met de twee gaten van een gewone vijf. You'll see.
Jawel, dat past wel. Nog niet zo lang geleden gtt veerpoten op mijn gtlekke gebouwd. Gaat prima. Beetje negatief camber maar dat stuurt prima...Riël schreef:Succes ermee dan. Een gtt veerpoot past niet op de naaf/fusee/waar het wiel opzit met de twee gaten van een gewone vijf. You'll see.

mmm kreeg het er toch echt niet voor de gaten 

hmmzz grmblgrmbl....mn rechter wiellager is overleden...ik neem m vandeweek mee naar die reno demontage in oudehaske; en ff naast een GTT wiellager houden....dan weet ik zeker of er nu verschil is of niet. al dat mierenneukerij hierover brengt me tog weer aant twijfelen
we zullen zien; en meer info volgt binnenkort...

we zullen zien; en meer info volgt binnenkort...
Er zijn geen verschillen in de fusees bij de gt turbo phase 1 en phase 2. De verschillen zitten in de veerpoot!
De fusees zijn dus identiek!
En de verschillen zitten in de lengte van de veerpoot en de onderste bevestiging met de 2 boutgaten. Deze boutgaten staan onder een andere hoek.
En de verschillen zitten in de lengte van de veerpoot en de onderste bevestiging met de 2 boutgaten. Deze boutgaten staan onder een andere hoek.
Weet je zeker dat de fusee's identiek zijn? Het materiaal tussen het bovenste gat en de veerpoot was dikker. Kreeg het er serieus niet tussen, heb het toen maar afgeblazen.speedline schreef:Er zijn geen verschillen in de fusees bij de gt turbo phase 1 en phase 2. De verschillen zitten in de veerpoot!
Maar wat ik hier uit opmaak is dus dat de veren/dempers van een fase 1 en 2 verschillend zijn, maar de fusees niet?
En als dat zo is, welke kan ik dan op een supervijf gebruiken (of op mijn express, wat ik ook nog steeds wil doen?
)
Ik hoor een hoop tegenstrijdige berichten, vandaar. Als de hoek van de gaten verschillend is, maar de fusees zijn hetzelfde, dan past het toch nooit??
Mss heb ik het mis hoor, maar het blijft voor mij allemaal een btje onduidelijk...
En als dat zo is, welke kan ik dan op een supervijf gebruiken (of op mijn express, wat ik ook nog steeds wil doen?

Ik hoor een hoop tegenstrijdige berichten, vandaar. Als de hoek van de gaten verschillend is, maar de fusees zijn hetzelfde, dan past het toch nooit??
Mss heb ik het mis hoor, maar het blijft voor mij allemaal een btje onduidelijk...
speedline schreef:Er zijn geen verschillen in de fusees bij de gt turbo phase 1 en phase 2. De verschillen zitten in de veerpoot!
En toch heb ik twee verschillende fusees vastgehad !

ik moet het eens zijn met bartjuh, iedereen zegt anders, maar het lijkt of niemand het zeker weet! ik denk dat ik er zelf maar moet achterkomen, de verschillen tussen een supervijf en een GTT. Mits er verschillen zijn dan...zodra ik dat weet zal ik het zeker ook posten hiero...
Zo! 'k heb het gewoon s ff uitgeprobeerd. Wie wat koopt, heeft wat!
Let op, dit zijn de veerschotels van een GTT phase 2 (links) en een GTT phase 1 (rechts). De rechter was ook identiek qua bevestiging en dus uitwisselbaar met de veerpoot van mn express uit 87.
[img]http://www.renault5.org/Images/PICT0057_2.jpg[/img]
Hieronder staat de bevestiging aan de fusee voor een phase 1 (links) en een phase 2 (rechts). Zoals je ziet staan de gaten van de phase 2 heel anders (schuiner) dan die van een phase 1. Dit past ook niet op mijn express
[img]http://www.renault5.org/Images/PICT0056_2.jpg[/img]
En hier dan nog een keer (bijna) de complete veerpoot. Links dus die van een phase 1/express, en rechts van een phase 2...
[img]http://www.renault5.org/Images/PICT0058_2.jpg[/img]
Hoop dat iemand er wat aan heeft!
grtz, Bart
Let op, dit zijn de veerschotels van een GTT phase 2 (links) en een GTT phase 1 (rechts). De rechter was ook identiek qua bevestiging en dus uitwisselbaar met de veerpoot van mn express uit 87.
[img]http://www.renault5.org/Images/PICT0057_2.jpg[/img]
Hieronder staat de bevestiging aan de fusee voor een phase 1 (links) en een phase 2 (rechts). Zoals je ziet staan de gaten van de phase 2 heel anders (schuiner) dan die van een phase 1. Dit past ook niet op mijn express

[img]http://www.renault5.org/Images/PICT0056_2.jpg[/img]
En hier dan nog een keer (bijna) de complete veerpoot. Links dus die van een phase 1/express, en rechts van een phase 2...
[img]http://www.renault5.org/Images/PICT0058_2.jpg[/img]
Hoop dat iemand er wat aan heeft!
grtz, Bart
Dat zijn de verschillen fas1/fase2 ja
Het camber is nagenoeg hetzelfde van beide veerpoten, alleen de fase 1 veerpoot staat schuiner tussen carroserie en draagarm dan de fase 2 veerpoot, die rechterop staat wat dus beter is voor de veer/demp eigenschappen.
Het camber is nagenoeg hetzelfde van beide veerpoten, alleen de fase 1 veerpoot staat schuiner tussen carroserie en draagarm dan de fase 2 veerpoot, die rechterop staat wat dus beter is voor de veer/demp eigenschappen.