Spoorverbreders Clio 16v

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Johnny_r82

Ik vind mijn clio 16v ('93) er wat smal uitzien kwa wielbasis. Nu ben ik nog steeds erg te spreken over mijn velgen dus die wil ik graag houden. (deze hebben de orginele afmetingen, ET waarde etc.)
Nu wil ik de auto graag wat breder maken dmv spoorverbreders. Ik heb al begrepen dat 15 tot 20mm moet kunnen zowel voor als achter. (auto is niet verlaagd)
Nu zie ik verschillende spoorverbreders op de markt, de (goedkopere) universele en de (vaak wat duurdere) met centreer-ring oid.
Kan iemand mij vertellen waarom ik die universele wel of niet zou moeten pakken en eventueel zijn ervaring met spoorverbreders vertellen? (weggedrag, slijtage, etc.)

p.s. mocht iemand er nog een paar hebben liggen....
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
Stefan S.

De spoorverbreders is hier al vaak besproken, dus je kunt de search functie eens gebruiken. :wink:
Vaak was de conclusie dat je niet boven de 10mm-15mm moet gaan zitten, aangezien dan de slijtage van je wiellagers erg toeneemt.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Johnny_r82 schreef:p.s. mocht iemand er nog een paar hebben liggen....
Heb nog een setje voor achter liggen, pm maar voor meer info.

GR.Frits
Johnny_r82

Psies, dat heb ik dus ook gevonden. Maar of ik universele of met centreerring moet pakken??? scheelt nogal wat geld...
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Johnny_r82 schreef:Psies, dat heb ik dus ook gevonden. Maar of ik universele of met centreerring moet pakken??? scheelt nogal wat geld...
gecentereerd! anders kan je problemen krijgen. :wink:
Stefan S.

No way Frits. Indien je universele spoorverbreders van 5mm pakt, heb je totaal geen problemen. Deze hebben geen centreerringen en verlengde bouten nodig. Wel juiste info verstrekken en geen advies geven vanuit je eigen voordeel :wink: :D
michel 16v
Contacteer:

heb ook nog een setje liggen(14mm+ centreer-ring incl lange bouten)
Riël
Über-Spammer

dtune_stefan schreef:No way Frits. Indien je universele spoorverbreders van 5mm pakt, heb je totaal geen problemen. Deze hebben geen centreerringen en verlengde bouten nodig. Wel juiste info verstrekken en geen advies geven vanuit je eigen voordeel :wink: :D
Frits heeft hier toch wel een beetje gelijk. Gecentreerde zijn beter, soms heeft de velg een schuine rand, waardoor er nog niet meer genoeg naaf uitsteekt. Verder zijn 5mm langere bouten natuurlijk aan te bevelen...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mark -19- 16v

FK 20mm die zet je vast met bouten en in je spoorverbreder zet je dan weer je originele bouten die voroeger dus in je schijf gingen

deze 100% gecentreerd door middel van konische gaten

ik had ze ook nadeel dat je het soms toch in je stuur voelt trillen ook al heb je het beste van het beste althans dat had ik en mijn velgen zijn echt super rond.
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Plaats reactie