Ik vind mijn clio 16v ('93) er wat smal uitzien kwa wielbasis. Nu ben ik nog steeds erg te spreken over mijn velgen dus die wil ik graag houden. (deze hebben de orginele afmetingen, ET waarde etc.)
Nu wil ik de auto graag wat breder maken dmv spoorverbreders. Ik heb al begrepen dat 15 tot 20mm moet kunnen zowel voor als achter. (auto is niet verlaagd)
Nu zie ik verschillende spoorverbreders op de markt, de (goedkopere) universele en de (vaak wat duurdere) met centreer-ring oid.
Kan iemand mij vertellen waarom ik die universele wel of niet zou moeten pakken en eventueel zijn ervaring met spoorverbreders vertellen? (weggedrag, slijtage, etc.)
p.s. mocht iemand er nog een paar hebben liggen....
Spoorverbreders Clio 16v
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 7:51
- Locatie: Venray
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
###16vee oléé oléé!!!###
De spoorverbreders is hier al vaak besproken, dus je kunt de search functie eens gebruiken.
Vaak was de conclusie dat je niet boven de 10mm-15mm moet gaan zitten, aangezien dan de slijtage van je wiellagers erg toeneemt.
Vaak was de conclusie dat je niet boven de 10mm-15mm moet gaan zitten, aangezien dan de slijtage van je wiellagers erg toeneemt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Heb nog een setje voor achter liggen, pm maar voor meer info.Johnny_r82 schreef:p.s. mocht iemand er nog een paar hebben liggen....
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 7:51
- Locatie: Venray
Psies, dat heb ik dus ook gevonden. Maar of ik universele of met centreerring moet pakken??? scheelt nogal wat geld...
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
###16vee oléé oléé!!!###
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
gecentereerd! anders kan je problemen krijgen.Johnny_r82 schreef:Psies, dat heb ik dus ook gevonden. Maar of ik universele of met centreerring moet pakken??? scheelt nogal wat geld...
Project: GTT Blue Sport
No way Frits. Indien je universele spoorverbreders van 5mm pakt, heb je totaal geen problemen. Deze hebben geen centreerringen en verlengde bouten nodig. Wel juiste info verstrekken en geen advies geven vanuit je eigen voordeel


-
- Berichten: 997
- Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
- Locatie: nijverdal
- Contacteer:
heb ook nog een setje liggen(14mm+ centreer-ring incl lange bouten)
Frits heeft hier toch wel een beetje gelijk. Gecentreerde zijn beter, soms heeft de velg een schuine rand, waardoor er nog niet meer genoeg naaf uitsteekt. Verder zijn 5mm langere bouten natuurlijk aan te bevelen...dtune_stefan schreef:No way Frits. Indien je universele spoorverbreders van 5mm pakt, heb je totaal geen problemen. Deze hebben geen centreerringen en verlengde bouten nodig. Wel juiste info verstrekken en geen advies geven vanuit je eigen voordeel![]()
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
FK 20mm die zet je vast met bouten en in je spoorverbreder zet je dan weer je originele bouten die voroeger dus in je schijf gingen
deze 100% gecentreerd door middel van konische gaten
ik had ze ook nadeel dat je het soms toch in je stuur voelt trillen ook al heb je het beste van het beste althans dat had ik en mijn velgen zijn echt super rond.
deze 100% gecentreerd door middel van konische gaten
ik had ze ook nadeel dat je het soms toch in je stuur voelt trillen ook al heb je het beste van het beste althans dat had ik en mijn velgen zijn echt super rond.
<b\>16V is a beat on a Runway<b>