Zou dit het relais zijn en zo ja , waar zit dat ?
Noemt zo welThe Saint schreef:dat je geen antwoord krijgt ligt er waarschijnlijk aan dat die fan van jou niet in nederland is geleverd![]()
en als dat wel zo is heet ie anders![]()
vertalers in de zaal svp
Heb ik gedaan, ding werkt nogMrtn schreef:zo heet het in nederland ook, waar het ook geleverd is![]()
zet er 's een directe + en - op, ken je kijken of ie het nog doet
Blaast rechtsreeks op carburateur en omsluit benzineslang(?) en is dus iets beter voor warm te startenThe Saint schreef:ah, maar die taak wordt toch gewoon uitgevoerd door de koelfan.
ik kan me mijn vorige 19 nog herinneren, een gtx, dat als ik de motor afzette, dan ging die na ongeveer een minuut aan, en bleef dan meer dan tien minuten door draaien, erg veel vragen van mensen over gehad of dat wel normaal was, ja dus.
ik kan/kon me niet zo goed voorstellen hoe je daar steentjes in kan vangen....
Toffe omschrijvingMrtn schreef:tis een klein ventilatortje die rechts bij je veerpoot zit, ongeveer de maat van een 1/2l pak melk, je ziet ook geen fan zitten ofzo, is een soort schoepenrad lijkt het wel, ingekapseld. Met een buis gaat ie naar je carb en in- of uitlaatspruitstuk
5 GTT.The Saint schreef: maar welk type renault heb jij dan,
gat in je motorkap zagen boven de turbo toevallig ook een oplossing? zit nl;. met t zelfde probleem.Matijs schreef:Om precies te zijn is de antiperculatiefan een fan die perculatie tegengaatHet voorkomt het verdampen van benzine in de leidingen na het afzetten van de motor, door de benzineleiding vanaf de drukregelaar tot aan de carburateur te koelen met buitenlucht. Bij de ph.2 blaast de fan ook nog door de carburateur zelf heen.
Voorkomt 'vapour lock', waardoor de auto ook warm goed start.
Inderdaad. Een gat heeft enkel nut als je aan het rijden bent, terwijl die fan juist zijn werk doet als de motor uitgeschakeld is.Matijs schreef:Het gaat puur om het koelen van de benzineleiding, dus ik denk niet dat een gat zagen erg veel gaat helpen.
Nou bij mijn ph2 draait het apparaat zeker nog 30min na. Erg irri. En goed starten daarna? Ho maar!Matijs schreef:Om precies te zijn is de antiperculatiefan een fan die perculatie tegengaatHet voorkomt het verdampen van benzine in de leidingen na het afzetten van de motor, door de benzineleiding vanaf de drukregelaar tot aan de carburateur te koelen met buitenlucht. Bij de ph.2 blaast de fan ook nog door de carburateur zelf heen.
Voorkomt 'vapour lock', waardoor de auto ook warm goed start.
of je controleerd of alle leidingen en stukken plastic wel goed aan gesloten zijn...chendy schreef: Nou bij mijn ph2 draait het apparaat zeker nog 30min na. Erg irri. En goed starten daarna? Ho maar!
Gaar er binnenkort helemaal uit dat ding. Vreet nog een hoop stroom ook.
mvg, Chendy.