Matijs' GT Turbo Coupe Project _ Velgen!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Matijs
Contacteer:

Samen met Calle de hele ochtend slangen tegen het motorblok aan lopen gooien, en het begint al weer lekker vol te raken onder de kap :)
Maar wat is dat ph.1 koelsysteem een zooitje zeg! Het was natuurlijk alweer een tijd geleden dat ik het allemaal gedemonteerd had, en in de tussentijd hebben we alleen maar aan de ph2 van Calle geklust. Ik schrok er echt van, bij de meeste slangen heb ik me echt af staan vragen of ik iets verkeerd deed. Dus nog even het schema er bij gepakt, maar nee hoor het hoort allemaal zo onlogisch.
Maargoed, bijna klaar dus. Alleen hier en daar nog wat aanpassingen i.v.m. de andere carburateur en de toevoegingen van bleedvalve en dumpvalve.
En dan nog even de benzinepomp en de uitlaat eronder. Dat wordt morgen, want nu zit ik helaas weer op mijn werk :(
Oja en we kregen de motorkap niet meer dicht toen de carburateur erop zat :lol:

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/KennieDicht.jpg[/img] Oeps...

Die vulkap die erop zit is net ff te hoog. Of eigenlijk zit de slangaansluiting niet goed, die wijst namelijk omhoog, waardoor de slang zich in de motorkap boort. We hebben nu even de isolatie aan de binnenkant van de motorkap verwijderd, en nu kan hij net dicht. Schuurt de slang wel een beetje tegen de motorkap, dus daar moeten we nog wel wat aan doen. Gelukkig beweegt mijn blok niet zo veel omdat ik coupe motorsteunen heb, maar dit is natuurlijk geen houdbare zaak.

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/DellortoTurbo.jpg[/img]
Matijs
Contacteer:

Nu met foto's :)
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

(Y) goed werk
Sander
Contacteer:

Matijs schreef: Gelukkig beweegt mijn blok niet zo veel omdat ik coupe motorsteunen heb, maar dit is natuurlijk geen houdbare zaak.
Onderschat dat niet, ik had nooit gedacht dat een motor blok zoveel zou kantelen. Daar kwam ik achter toen hij op de dynobank stond met de motorkap open, da is niet fris. :( Maar dat zie je van eigens aan je motor als je rijd.

gr s :D nder
Sander
Contacteer:

Ik heb toen die demperconstruktie gemaakt aan mijn stabilisatorstang. zie hier:
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/12_motorruimte1.jpg[/img]

Mooi werk trouwens, suc6 nog verder.

gr sander
MartinGTT

Wees blij dat ie daar weg moet, nu schiet het tenminste op :lol:
Succes met het opbouwen
Steven
Car: M536

Als je nou ff plaatselijk de verstevigingen uit die kap haalt op de plek waar die slang zit, dan heb je kans dat ie wel weer goed dichtgaat.

Anders kijken of je de aansluiting op die vulkap kan verlassen naar horizontaal?

En Sander heeft zeker gelijk, ik heb van die K-tec steunen (zou ook uprated moeten zijn: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=15 ) maar ik test altijd zonder motorkap en dan schrik je toch hoor als je flink aan het poken bent en overschakelt.
En daar doen die coupe-steunen niet zoveel aan dattie stil zal staan vrees ik. Je blok blijft veel kantelen ookal ist maar de helft van wat de mijne deed met standaard steunen, dan nog ist veel.
Matijs
Contacteer:

Steven schreef:Anders kijken of je de aansluiting op die vulkap kan verlassen naar horizontaal?
Dat gaat hem worden ja.
Steven schreef: En Sander heeft zeker gelijk, ik heb van die K-tec steunen (zou ook uprated moeten zijn: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=15 ) maar ik test altijd zonder motorkap en dan schrik je toch hoor als je flink aan het poken bent en overschakelt.
En daar doen die coupe-steunen niet zoveel aan dattie stil zal staan vrees ik. Je blok blijft veel kantelen ookal ist maar de helft van wat de mijne deed met standaard steunen, dan nog ist veel.
Ja weet ik ook wel. Ben zelf alleen niet zo handig met aluminium lassen, dus voorlopig zal het even een paar dagen zo moeten :wink: Daarna wil ik ook wel weer graag die isolatie terug onder de motorkap. Denk dat ik het ook nog even inspuit met zo'n brandwerende spray. Voor de zekerheid.
Steven

Waarom die isolatie terug? :S

Ik hoor liever wat meer motorherrie zodat je wat eerder doorhebt als er iets misgaat onder de kap.
En je hoort je dumpvalve minder goed hehe

Wat boeit jou dat comfort nou man ;)
Matijs
Contacteer:

MartinGTT schreef:Wees blij dat ie daar weg moet, nu schiet het tenminste op :lol:
Succes met het opbouwen
Ja jullie zijn lekker :lol:
Maar het gaat wel goed ja. Nog wel een paar dingen die on-the-fly aangepast moeten worden, maar dat heb je als je standaard weer niet goed genoeg vindt :p
Als er niks vreselijk tegenzit moet ik volgend weekend kunnen rijden :)
Matijs
Contacteer:

Steven schreef:Waarom die isolatie terug? :S

Ik hoor liever wat meer motorherrie zodat je wat eerder doorhebt als er iets misgaat onder de kap.
En je hoort je dumpvalve minder goed hehe
Misgaat, misgaat ?!?! Natuurlijk gaat er niks mis! :p
Die isolatie zit er volgend mij meer om te voorkomen dat je lak er af brandt.
Steven

Welnee gek, ik rijd al ruim 1,5 jaar zonder isolatie waaronder 3/4 jaar ff zonder hitteschild. Nou de lak rond de turbo ziet er nog prima uit.

Je kan je meer zorgen gaan maken over steenslag zeg maar.
En die isolatie is meer tegen geluid dan tegen warmte, weet ik echt 100% zeker
Matijs
Contacteer:

Joah dan laat maar weg :D (Y)
Steven schreef:Je kan je meer zorgen gaan maken over steenslag zeg maar.
Isolatie aan de buitenkant doen dan maar? :lol:
Steven

Staat wel vet ja

Je kan ook je hele auto proberen in ene panty te trekken, heb je gelijk geblindeerde ramen :D
Matijs
Contacteer:

:lol:
Wat voor maat moet je dan kopen? :p
Job-turbo
Contacteer:

Ziet er goed uit 8) Motorblok kantelt aardig dat is mij ook opgevallen afgelopen zaterdag toen mijn auto op de testbank stond :S had gedacht dat die motorsteunen wel stuk genoeg waren. Moeten maar even kijken hoe het gaat. Anders moeten we maar weer wat gaan verzinnen :p
Matijs
Contacteer:

Jah. Ik vind die oplossing van Sander met die demper wel mooi, maar mijn veerpootbrug past ook niet met die vulkap :lol:
Job-turbo
Contacteer:

Ik zit dan te denken om de achterste motorsteun van massief aluminium te maken. Maar dan voel je de motor wel meer in de auto zeg maar :s We gaan eerst maar eens zo proberen (S)
Jeroen V
Contacteer:

En je krijgt waarschijnlijk ook last van scheurvorming in zowel motorsteun als carresorie.
mark 5t
Contacteer:

ik heb zòn achterste motorsteun van maarten henderiekus gekocht en volgens hem moet die echt wel bestand zijn tegen hoge krachten.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Matijs
Contacteer:

Volgens mij verkoopt hij altijd Groep N/Cup steunen, en dat zijn dus dezelfde die er bij mij al in zitten.
Steven

Volgens mij zijn de cupsteunen niet meer nieuw te verkrijgen, ik kan me uit ouwe posts herineren dat die dingen al een jaartje of 1,5 in backorder staan.

Kweenie waar Maarten ze dan vandaan zou halen?

Die Ktec steunen helpen wel iets overigens, maja das ook omdat mijn oude motorsteunen al half ingescheurd waren ;)

Maargoed ga voor de gein es een stuk zonder motorkap gassen, dan zie je het goed.
Is sowieso ideaal met testritten, ik heb nog wel es een lekkende koelslang gehad, dat merk je dan meteen :)
Martijnberk
Contacteer:

Steven schreef:Welnee gek, ik rijd al ruim 1,5 jaar zonder isolatie waaronder 3/4 jaar ff zonder hitteschild. Nou de lak rond de turbo ziet er nog prima uit.

3/4 jaar zonder hitteschild!!!!! ben je gek, als je wil dat je auto af kan branden dan moet je zeker het hitteschild er af laten.... ik werdt door een oud-GTT cup monteur bijna gelynched toen die naar mijn eerste GTT keek en ik geen hitteschild had....zelfs in de CUP op zandvoort reden ze met hitteschilden! hang maar eens een temperatuurmeter bij je carb....dan schrik je je rot!
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Martijnberk schreef:
Steven schreef:Welnee gek, ik rijd al ruim 1,5 jaar zonder isolatie waaronder 3/4 jaar ff zonder hitteschild. Nou de lak rond de turbo ziet er nog prima uit.

3/4 jaar zonder hitteschild!!!!! ben je gek, als je wil dat je auto af kan branden dan moet je zeker het hitteschild er af laten.... ik werdt door een oud-GTT cup monteur bijna gelynched toen die naar mijn eerste GTT keek en ik geen hitteschild had....zelfs in de CUP op zandvoort reden ze met hitteschilden! hang maar eens een temperatuurmeter bij je carb....dan schrik je je rot!
Rij al 4 jaar zonder hitteschild nog nooit problemen gehad, had meer problemen met dat hitteschild er op.

Over die tempraturen daar ben ik het wel met je eens maar dat affikken van je wagen omdat je geen hitteschild heb, dat valt best mee.
.:: TurboPowerr ::.
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

Rij al 4 jaar zonder hitteschild nog nooit problemen gehad, had meer problemen met dat hitteschild er op.

Over die tempraturen daar ben ik het wel met je eens maar dat affikken van je wagen omdat je geen hitteschild heb, dat valt best mee
.
.
.
bij mijn gtt vloog juist het hitte schild
in de fik, eruitgehaald en nooit last meer
mee gehad!
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

le mouton noir schreef:Rij al 4 jaar zonder hitteschild nog nooit problemen gehad, had meer problemen met dat hitteschild er op.

Over die tempraturen daar ben ik het wel met je eens maar dat affikken van je wagen omdat je geen hitteschild heb, dat valt best mee
.
.
.
bij mijn gtt vloog juist het hitte schild
mee gehad!
Ja precies dat had ik dus ook continu. Ding er afgehaald en nu al 4 jaar geen enkel probleem :)
.:: TurboPowerr ::.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

le mouton noir schreef: bij mijn gtt vloog juist het hitte schild
mee gehad!
Dat komt omdat er waarschijnlijk een schil opzat die op een aantal plekken was gescheurd.

Ik zou er in ieder geval niet op bezuinigen, gewoon eropzetten, desnoods een stalen phase1 schild.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Remco_Rs
Contacteer:

Juist ,gewoon erop zetten,zo,n ding zit er niet voor niks van "Fabriek a"f erop hoor. :)
Steven

Hij gaat ook wel weer terug hoor, maar ik zit regelmatig in dat deel van de motorruimte, dus kan dat ding maar beter weg zijn.

En laat iedereen het zelf ff lekker uitmaken over wel of niet. Het ging iig om wegbrandende lak wat dus niet het geval is. :p
Matijs
Contacteer:

Ennieweej, bij mij zit het hitteschild er voorlopig ook nog niet op. Eerst maar eens kijken wat het drukmetertje gaat zeggen. Zal nog wel iets aan moeten worden bijgesteld, en dan zit zo'n hitteschild redelijk in de weg :wink:
Daarna gaat mijn mooie ph.1 stalen hitteschild er overigens zeker wel op!

Ben trouwens bijna zover dat ik de motor kan starten 8)
Nog even kijken of we voor het donker de uitlaat en de benzinepomp eronder krijgen, en dan morgen de dag van de waarheid!
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

:smile: spanneeeeeend!

Ik ben benieuwd matijs.

maar kennelijk ben je nog bezig...
Matijs
Contacteer:

Ja laatste loodjes he... kleppen stellen, olie, koelvloeistof, bobinekabel, bougiekabels, dat soort werk. Bovendien was ik vandaag een beetje laat op :~
Later meer :)
Sander
Contacteer:

Matijs schreef:Ja laatste loodjes he... kleppen stellen, olie, koelvloeistof, bobinekabel, bougiekabels, dat soort werk. Bovendien was ik vandaag een beetje laat op :~
Later meer :)
Suc6 hé Matijs met starten en rijden vanmiddag, kan ook nog een beetje tegen zitten net als bij mij maar ik hoop het niet. Dan ben jij de tweede in Nederland met een dubbele carb. op een GTT, bij mij weten dan. (Y)

gr s :D nder
Matijs
Contacteer:

Tegenzitten? Daar is mijn auto erg goed in. Och wat is het toch een stuk schoot, af en toe heb ik echt vet spijt dat ik dat ding ooit gekocht heb.
Om te beginnen is mij accu zo dood als een pier. :@ Accu geleend uit een R19 16v, ajetoo buur.
Beetje op wat knopjes op het dashboard zitten douwen, en dat ging ook niet allemaal lekker. Verlichting doet het, mistlampen niet, knipperlichten voor ook niet, achter knippert rechts het remlicht i.p.v. het knipperlicht :s Waarschuwingslampje van de ruitenwisservloeistof doet het wel :lol: Een grote puinhoop dus, en ik heb zo'n hekel aan die electro-shit :@
En toen gingen we starten. Hoor ik me daar toch een partij hard gerinkel! :evil: Met meerdere mensen naar staan luisteren, en het is 99% zeker de startmotor die zo'n herrie maakt. Lijkt wel of het tandwiel langs het hitteschild tokkelt ofzo, maar dat kan natuurlijk niet. Waarschijnlijk inwendig in de startmotor vanalles niet goed. Maar ondanks alle herrie gaat het hele zaakje wel mooi rond, dus maar eens de bobinekabel aangesloten.
Niks nakkes nada. Blijkt geen vonk te krijgen. Waarschijnlijk een aardeprobleem van de ontstekingsmodule. De benzinepomp heb ik ook niet gehoord, dus dat beloofd ook niet veel goeds. Is nog de originele pomp, dus ik kan me niet voorstellen dat die zo stil is.
The suffering continues (N) :(
Riël
Über-Spammer

Benzinepomp kan relais zijn of idd slecht kontact van de stekker op de onsteking, wat weer in relatie kan staan met je massaprobleem :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie