Aankooptips Renault Clio 16v bj91

Post hier al je vragen over de Clio
Anonymous

Beste Mensen,
Ik heb een vraag,deze zal misschien al eerder op het forum beantwoord zijn maar ik kan deze topic helaas niet vinden.Ik ga volgende week voor een Renault Clio 16v kijken van bouwjaar 1991 8) . Met een km-stand van 173.000. Waar moet ik opletten bij deze auto?
Ik ben niet zo heel technisch maar het zou wel fijn vinden als jullie me kunnen zeggen waar ik op moet letten.Ik ben al langer op het forum aanwezig maar nu heb ik echt een mooie Clio te koop zien staan.Ik dacht ik vraag het aan jullie, jullie zullen er het meeste verstand van hebben.Alvast bedankt. (Y)

Groetjes Geert
Jasper16v

Welkom!

Volgend keer iets beter zoeken ;)

En zou je jezelf even voor kunnen stellen in het Wie is wie? topic? bvd
Carrosserie

· Achterschermen let op roest op de achterschermen ze hebben dit bijna allemaal (althans de geïmporteerde versies)
· Schades let op of de bumpers goed recht zitten vaak al een teken van schade
· Kijk op de brug of de kokerbalken nog netjes recht zijn, vouwen en knikken duiden op schades.
· Dorpels roest hoewel dit niet vaak voorkomt heb ik het wel al eens gezien
· Achterklep roest ter hoogte van slot bevestiging aan de binnenkant
· Verder algehele staat deukjes krasjes enz.

Interieur

· Voorstoelen bij deze wil de rugleuning het wel eens begeven TIP: even doen alsof je iemand achterin in laat stappen dit moet soepel gaan.
· Kijk onder de bekleding in de kofferbak voor eventuele schade verleden ribbels moeten recht zijn, tevens wil hier nog wel eens water onder te vinden zijn.

Motor

· Kijk in motorruimte of deze schoon is of dat er overal olie ligt, is redelijk gevoelig voor olie lekkage.
· Naast de accu zitten zekeringen en relais trek het zwarte bakje open en je weet of er aan deze auto in het verleden geknoeid is als het er niet netjes uitziet.
· Bij koude motor harde tikkende klepstoters dit hoor je duidelijk, maar moet weg trekken als de motor op bedrijfstemperatuur komt.
· Let op de oliemeter, er hoort tot vlak onder het maximum olie in te zitten, anders bijvullen voor de proefrit.
· Koppakking let op bruine drab in koelvloeistof vat en borrelen van koelvloeistof in expansie vat.
· De motor mag geen druppel koelvloeistof verbruiken, wederom lekke koppakking.

Versnellingsbak

· Clio's voor 93 zwakke versnellingsbak vaak gaan de synchrone ringen kapot zeer duren reparaties.
· Zou soepel moeten schakelen.
· Licht rammelen bij accelererend insturen duidt meestal op binnenkort versleten kruiskoppelingen. Niet te verwarren met een rammelend uitlaatsysteem, wat niet helemaal vrij hangt in de bochten.

Overige onderdelen

· Wiellagers willen nog wel eens kapot gaan.
· Fusee kogels zit vaak spelling op.
· Stuurhuis let op dat er geen spelling op het stuur zit.
· Veel 16V's zijn verlaagd, check of je wielen vrij kunnen draaien tijdens maximaal inveren en/of maximale wieluitslag. Inveren geldt ook voor achterwielen. Let daarnaast op de wegligging van sterk verlaagde Clio's.

Proefrit

· Koop NOOIT een Clio 16V zonder een proefrit te hebben gemaakt (geen enkele auto trouwens) !!! En zorg dat je zelf een stuk stuurt, dus niet alleen er naast zitten.
· Een koude motor heeft een extreem hoge oliedruk, voorzichtig warm rijden, op bedrijfstemperatuur zakt de oliedruk.
· Let tijdens het rijden op het volgende: Oliedruk (meest rechtse meter) Bij warme motor (100graden olie temp.) zou deze bij een toerental van 4000 toeren minstens 2,5 bar zijn. Is dit niet zo NIET kopen indien lagere oliedruk.
· Olie temp zou niet boven 120graden mogen komen.
· Koelvloeistof temperatuur dit is zeer verschild bij de Clio de een word wel warm en de ander niet, maar zou op de snelweg niet hoger als de helft van de meter moeten komen.
· Als je een stuk hebt gereden even stil gaan staan en de motor uitzetten, vervolgens onder de motorkap kijken naar koelvloeistof vat ziet u niets raar is het goed, maar borrelt het is de koppakking kapot. NIET kopen.
· Probeer een paar bochten iets harder te nemen dan dat je normaal zou doen, dit om te testen of wiellager aandrijfassen en fuseekogels te checken. Hoort u vreemde geluiden (tikken, bonken, scheurende enz) is er iets niet goed. Laat dit eerst oplossen al voor U een beslissing maakt.
· Let goed tijdens het rijden of hij wel spoort, daarmee bedoel ik of hij niet een kant optrekt of overgevoelig is voor spoorvorming. (bij banden groter als 195 is dit moeilijker te bepalen.)
· Let op spelling op het stuur tijdens het rijden, dit mag eigenlijk niets zijn tot een enkele millimeter.

Overige opmerkingen

· Naarmate een Clio meer getuned is, zal hij sneller slijten, meer en duurder onderhoudt vergen. (De plezierfactuur gaat weliswaar ook omhoog.)
· Kilometerstand; een Clio blok gaat gem. 250.000 km mee mits goed onderhouden.
· Ze zijn duur in onderhoud als men zelf niet kan sleutelen, kleine motorruimte met hele grote motor.
· Een genot om in te rijden
· Probeer er eerst een paar uit je zal merken dat geen van alle hetzelfde rijd en neem de beste.
· Neem indien mogelijk iemand mee die er verstand van heeft. Er zullen hier altijd wel mensen zijn die best met je mee willen gaan om er een te testen.
· Let op katvervangers en APK, met gechipte Clio's die een katvervanger hebben, moet de trukendoos open om ze door de APK te krijgen. Dit is wel te realiseren, maar een extra inspanning waarmee je rekening moet houden
Remi

Je zou ook ff op mijn Topic kunnen kijken. Daar staat ook al een heleboel beantwoord betreft de aankoop van een 2ehands Clio. Suc6 met je aankoop, als je hem hebt verwachten we wel :foto:

Topic: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=13825
Anonymous

Ow hardstikke bedankt voor het zo snel beantwoorden van mijn vraag. Ik weet dat er dit aan gedaan is:
Zit een andere chip in Superchip.
K&N Sportfilter
Gele Koni schokbrekers.
Sportvelgen OZ granturismo 17"
Nieuwe banden 205/40
Sportuitlaat Geheel RVS van Scorpion.
Elektische ramen.
Centrale deurvergrendeling op afst.
GT Alarm
Mistlampen voor.
Org.kuipstoelen.
De auto is ingevoerd in 1998
Wel een beetje roest vorming bij wielschermen.
Jasper16v

Let door die 17 inchers goed op sluitage in de wielkasten...
Anonymous

De auto staat trouwens te koop in Den Bosch.Woont er niet iemand van het forum in Den Bosch die misschien bereid is om mee te gaan kijken met mij?Ik zou dit hardstikke op prijs stellen en als je er een vergoeding voor wilt hebben moet je het maar aangeven.Wel al hardstikke bedankt voor de snelle informatie die jullie me gegeven hebben vooral Japser16v :wink:
Groetjes Geert
Anonymous

Geert schreef:De auto staat trouwens te koop in Den Haag.Woont er niet iemand van het forum in Den Haag die misschien bereid is om mee te gaan kijken met mij?Ik zou dit hardstikke op prijs stellen en als je er een vergoeding voor wilt hebben moet je het maar aangeven.Wel al hardstikke bedankt voor de snelle informatie die jullie me gegeven hebben vooral Japser16v :wink:
Groetjes Geert
Robke
Car: Lexus IS250

Edit: laat maar. ;)
Laatst gewijzigd door Robke op wo 12 mei 2004 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Ik heb even verbeterd waar de auto te koop staat want dit had ik perongeluk verkeerd ingevult.
Groetjes Geert
Anonymous

Ey Rob,
Bedankt voor het aanbod.Maar ik had perongeluk de verkeerde plaats ingevuld :( Echt sorry maar bedankt voor het aanbod.Pfff schaam me maarja zit me eigen helemaal gek te maken over die auto!Vind hem zwaar vet.Vind het forum hier trouwens wel relaxed wel gezellig!! :p Maar volgensmij ligt Den Bosch en Den Haag ook een redelijk stuk uit elkaar.
Jasper16v

Haha, je bent nu al verliefd op de auto :D . Dan moet je zeker iemand mee hebben...er is op het moment volgens mij zat keus qua 16v's dus staar je niet blind op de eerste de beste die je ziet.
Anonymous

Tsja dat klopt dat ik de auto helemaal te gek vind. Maar ik heb al naar andere clio's gekeken en dan is het telkens van dit vind ik niet mooi of dat weer net niet.Deze vind ik van de buitenkant gewoon perfect!Maarja bijna 90% van de aangeboden auto's zijn van de buitenkant in orde,dus een keer gepoetst van die dingen.Motorisch heb ik er niet zoveel verstand van.
PtrGte
Contacteer:

beter verdiep je je ook ff in de motor dan, 173.000 is een "mooie" kilometerstand om de drijfstanglagers eruit te trappen...maar als je ff goed zoekt op het forum dan kom je daar ongetwijfeld een hoop verhalen over tegen...

optie 1: koop een auto met minder dan 140.000 km

optie 2: er eentje die meer dan 170.000 heeft gelopen en VERVANG GELIJK de lagers...

tis maar een hindtddt (of zoiets :wink: )
dimi

Even omhoog schoppen.

Staat dezelfde auto nu misschien hier te koop, met 2000 km meer op de teller (en heel veel problemen wellicht, en daarom weer weggedaan?)

Is een 91er met nieuwer kenteken en ook 17 inch OZ wielen...

http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/adver ... id=1000799
Jasper16v

De prijs is laag, ga er maar vanuit dat er iets aan de hand is of aan komt. Maar voor die prijs kan je er ook wat extra tegen aan smijten.

Ga er vanuit dat je wat moet investeren.
alpha

Geert schreef:Beste Mensen,
Ik heb een vraag,deze zal misschien al eerder op het forum beantwoord zijn maar ik kan deze topic helaas niet vinden.Ik ga volgende week voor een Renault Clio 16v kijken van bouwjaar 1991 8) . Met een km-stand van 173.000. Waar moet ik opletten bij deze auto?
Ik ben niet zo heel technisch maar het zou wel fijn vinden als jullie me kunnen zeggen waar ik op moet letten.Ik ben al langer op het forum aanwezig maar nu heb ik echt een mooie Clio te koop zien staan.Ik dacht ik vraag het aan jullie, jullie zullen er het meeste verstand van hebben.Alvast bedankt. (Y)

Groetjes Geert
Vraag ook ff wanneer de distributie riem en v-snaar vervangen zijn. Dat is namelijk erg prijzig om te laten doen. Trek ook eens stevig op en let dan vooral op het doorslippen van de koppeling, als dat gebeurd dan is de koppeling versleten of er ligt een olie kering uit bij de versnellings bak.
Ik spreek uit ervaring :wink:
Fatshark

Ja ik was de vorige dagen aan`t surfen op`t web en kwam jullie site tegen.Echt toppie en interessant.Zelf ken ik niet zoveel van auto`s en deze site heeft mij echt wel geholpen met de aankoop van een clio 1.8 16v.Ik ben zelf van Belgie en daar hebben ze niet zo`n uitgebreide forums zoals deze hier.Dit is echt cool want je kan hier allerhande vragen stellen die natuurlijk beantwoord zullen worden.Bij deze wil ik jullie allemaal feliciteren met de prachtige site en blijf zo voortdoen (Y).
Riël
Über-Spammer

Fatshark schreef:Ja ik was de vorige dagen aan`t surfen op`t web en kwam jullie site tegen.Echt toppie en interessant.Zelf ken ik niet zoveel van auto`s en deze site heeft mij echt wel geholpen met de aankoop van een clio 1.8 16v.Ik ben zelf van Belgie en daar hebben ze niet zo`n uitgebreide forums zoals deze hier.Dit is echt cool want je kan hier allerhande vragen stellen die natuurlijk beantwoord zullen worden.Bij deze wil ik jullie allemaal feliciteren met de prachtige site en blijf zo voortdoen (Y).

Dank U :worship:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
shift00

Een lekke koppakking is lastig om meteen vast te stellen bij een proefrit... Eigenlijk moet je ook afhankelijk van de prijsklasse waarin je zoekt wat reparaties incalculeren.

Als ik zo de omschrijving hoor en dan de (lage) prijs erbij, dan ga je toch denken dat er wel iets mee mis MOET zijn?! Maar je kunt altijd geluk hebben en net iemand treffen die er gewoon snel vanaf wilt.

Nog een andere tip: De olie die je aan je peilstok aantreft moet niet heel licht van kleur zijn. Tenzij de Clio net een oliebeurtje heeft gehad, maar dat mensen dat vlak voor de verkoop doen komt denk ik weinig voor...

Olie kun je vaak makkelijker iets aan aflezen dan koelvloeistof. Koelvloeistof kan door de vele middeltjes, pillen en anti-vries bende ook nogal van kleur verschillen.

Ohja, het is ook altijd extra fijn als de verkoper de auto al langer in zijn/haar bezit heeft en er ook een onderhoudsverleden bij heeft. De apk papieren van de afgelopen jaren kun je ook de kilometerstand vanaf lezen en eventuele apk punten...
Riël
Über-Spammer

Na een fatsoendelijke proefrit merk je wel of de koppakking niet lek is.
shift00

ja? Waaraan zou je dat merken dan?

kleine lekjes zijn vaak niet goed merkbaar... maar worden wel snel een groter probleem.
PatrickG

als je motor niet is schoongemaakt, zie je toch meestal wel of het er droog of niet is...
Calle

shift00 schreef:ja? Waaraan zou je dat merken dan?

kleine lekjes zijn vaak niet goed merkbaar... maar worden wel snel een groter probleem.
Koelvloeistof lek in de koppakking:

Dingen om op te letten zijn overmatig veel druk op het koelsysteem, opgedroogde spetters rond het expansie vat en als het al wat erger wordt, witte rook uit de uitlaat en een wat onregelmatigere loop van de motor in stationair.

Als je de temp van de koelvloeistof op laat lopen tot dat de fan aanslaat zou de overdruk zich kunnen manifesteren doordat de dop van het expansievat dit eruit gaat spugen.

En dit zijn ervaringsfeiten, de clio die ik net heb gekocht zal zeer binnenkort ook van een nieuwe koppakking moeten worden voorzien Ondanks dat ik er op gelet heb is het me toch niet voldoende opgevallen, anders had ik hem wel laten staan. :( :@
NielsT

En het komt heeeeeel weinig voor dat een koppakking naar buiten toe leukt, dus dat van die natte plekken is geen koelvloeistof maar olie-zweterij waarschijnlijk, idd als er druk in het expansievat zit kan je er meer vanuit gaan dat het de pakking is (luchtbellen onderuit het vat omhoog komen)
shift00

maar je zou het dan toch ook aan de verschillende verbranding kunnen zien? ik neem aan dat de cilinders waarbij de koppakking lekt een mindere verbranding vertonen? ff de bougies eruit draaien...

Maarja, dat kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben...

Een compressietest kan ook door een verkeerde klepspeling (te strak) niet gelijk zijn...

Maar met een draaiende motor de dop van het expansievat draaien en kijken of je bellen ziet is het meest betrouwbaar? Bij een gezonde motor zie je 100% GEEN belletjes?

ik heb namelijk bij de testrit wel gekeken naar natte plekken enzo(die waren er niet), de olie was nogal licht van kleur en ik heb niet op belletjes in het expansievat gelet helaas. de koelvloeistof was nogal troebel... en witte rook? tsja, het was 0 tot 1 graad buiten... lastig!
Calle

De witte rook zou overmatig veel witte rook moeten zijn, als een auto goed warm is dan puft hij met dit weer een beetje witte rook (of eigenlijk stoom) uit maar die blijft niet langer dan een seconde ofzo hangen.

Een Clio 16v heeft hydrolische klepstoters normaal die zichzelf stellen. Verkeerde klepspeling kan alleen als deze defect zijn, iets wat niet zo heel veel voorkomt en als het wel zo is waarschijnlijk ook duidelijk hoorbaar is.

Aan de bougies kun je goed zien of er teveel olie in de verbrandingskamer terecht komt, maar niet of er koelvloeistof inkomt. Wel geeft de staat en kleur van de bougies een hoop info over welke staat de motor is. Een ander bekend probleem bij de F7 motoren is dat het bougiegat vol kan lopen met olie door een slechte kleppendeksel pakking of zelfs water als de luchtinlaat op de kap op de verkeerde manier lekt.
Donleben
Contacteer:

Controleer wel voor aanschaf ook de NAP km-standen.
Dit voorkomt een eventuele verrassing van een te lage km-stand.
Je kunt je achteraf wel voor je kop slaan als er een ton meer op de teller hoort te staan.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
MarcoG
Contacteer:

Geert, mensen zitten jou al die moeilijke (alleen tegen hoge kosten te controleren) zeik op te noemen om een clio te testen. Dat ga je toch niet doen, hebben zij zekerste weten ook niet gedaan toen zij een clio kochten...kom op man, een compressie test!!! voor een auto van 1800 euro!!! Doe normaal.

Je kunt het zo moeilijk maken als je wilt, maar die simpele dingen die je op het oog kunt controleren zijn wel het beste. Je moet er even vanuit gaan dat een 16v motor rond de 170 180 duizend wat revisie-werk nodig heeft. En ik weet uit 1e hand dat een versnellingsbak ook niet veel langer te leven heeft.
Dit betekent NIET dat je geen clio moet kopen met meer dan 150 duizend op de klok.
Mijn mening is, je kunt beter een goedkope kopen met een eerlijke km-stand (is ALTIJD hoog) en naderhand nog eigen extra investeringen (kan oplopen tot...over de 2000 euro).
Een clio met 140.000 op de teller is gewoon lulkoek en die bestaan ECHT ECHT ECHT niet meer, echt niet. En die wagens zijn ook niet van een oud omaatje geweest. Dat betekent dat bij die wages aan de km-stand is geschroefd om aan kuttekoppen een hogere prijs te durven vragen, blijf daar liever weg van (maar zeg nooit nooit). En als je eentje mocht tegenkomen met zo'n stand zal die zo vastgerot zijn van het stilstaan haha!

Let op simpele dingen!
Vergeet de roest niet aan de achterschermen (even met je hand onder de rand bij het wiel knijpen, als het kruimelt zal er aan gelast moeten worden).
Check de kokerbalken links en rechts. Klop er met je autosleutel of iets dergelijks op, als je er doorheen gaat moet er ook gelast worden (hoeft niet veel werk te zijn om toch goed gerepareerd te krijgen).
Check de remschijven en blokjes (als je erbij komt). Dit is duur spul! Achterremmen inc lagers en blokjes gaat al gauw naar de 300 euro. En dan heb je de voorremmen nog te gaan!
Check de kofferbak (onder de bekleding) het plaatwerk gekreukelt? Of zitten er extra lagen plaatwerk op, dat duidt onomwonden op een ongelukje. Ook onder de motorzijde kijken voor extra opgelast plaatwerk (auto is symmetrisch, dus als het links zit, zou het rechts ook moeten zitten). Autofabrieken lassen geen "pleisters" op de constructieve delen van hun auto.
Er zijn ook nog wat versnellingsbak tips, iets met de tweede versnelling die eruit zou kunnen vliegen. Misschien dat iemand anders je nog wat daarover kan vertellen.
En met die koelvloeistof, aan zulke dingen heb je wat aan. Die kun je tenminste controleren na een testrit.

Een auto heeft altijd wel wat. Betekent niet dat je hem dan niet moet kopen, maar dat de prijs er wel op aangepast moet worden, verder niets. Als je bij een testrit zo'n serieuze problemen tegenkomt dat het blok eruit moet, zou ik hem niet kopen (tenzij je dat je bedoeling was om eraan te sleutelen, uiteraard). Maar sommige dingen kun je vantevoren toch niet zien aankomen. :beer: Dus maak je daar ook niet te retedruk over. Rijen ermee, geniet ervan, en zorg dat je voldoende geld opzij hebt staan voor onverwachte dingen. :)
Laatst gewijzigd door MarcoG op vr 26 nov 2004 8:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasper16v

Een clio met 140.000 op de teller is gewoon lulkoek en die bestaan ECHT ECHT ECHT niet meer, echt niet.
Dat is ook bullshit, die bestaan heus wel.
MarcoG
Contacteer:

Jasper, geloof je ook in de Sint? :wink:

Maak jezelf en anderen nix wijs...een auto (16v) van 12, 13, 14 jaar oud...met 140.000 op de teller.

Ah, ik begrijp em al. Ja die bestaan inderdaad. :wink: Er bestaan ook 14 jaar oude 16v's met 32000 op de teller. 't Is maar hoever je hem terug laat draaien. (Y)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ze zullen er toch echt wel zijn, met zo'n originele kilometerstand. Erg veel zullen het er vast niet zijn, maar als je er de tijd voor neemt/hebt, vind je er vast een.

Ik heb bij een kennis eens een R5 Automaat gezien: bouwjaar 1986, 45.000 km. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Jasper16v

Ik kocht de mijne 2 jaar terug met 110.000 op de teller, onderhoudboekjes met stempels en alles erbij.
Dat kan dus ook niet? Dat was allemaal nep zeker.
Je zult ze niet veel zien met 140k op de teller, maar jij doet net alsof alle tellers zijn terug gedraaid...
PtrGte
Contacteer:

mijn 5je heeft 64.000 gedraaid, uit 86...

ik heb zelfs een NAP uit laten draaien...en die was nog correct ook... :lol:

er zijn genoeg voorbeelden van auto's met een origineel lage kilometerstand...

wij hebben zelf een Ford Sierra RS Cosworth...

Pa is 1e eigenaar...86.000 km uit 86...

dus ja...waarom een 16v uit 1991 niet?
JW

Clio Williams met 63500km op de teller en die stand klopt echt!
Riël
Über-Spammer

MarcoG schreef:Geert, mensen zitten jou al die moeilijke (alleen tegen hoge kosten te controleren) zeik op te noemen om een clio te testen. Dat ga je toch niet doen, hebben zij zekerste weten ook niet gedaan toen zij een clio kochten...kom op man, een compressie test!!! voor een auto van 1800 euro!!! Doe normaal.
Sorry hoor, maar nu ik voor een gtttje aan het zoeken ben voor een maat van me neem ik standaard een compressiemetertje mee. Ik vind 1800 euro veel geld, daar kun je best even 10 minuutjes voor meten.
Je kunt het zo moeilijk maken als je wilt, maar die simpele dingen die je op het oog kunt controleren zijn wel het beste. Je moet er even vanuit gaan dat een 16v motor rond de 170 180 duizend wat revisie-werk nodig heeft. En ik weet uit 1e hand dat een versnellingsbak ook niet veel langer te leven heeft.
Dit betekent NIET dat je geen clio moet kopen met meer dan 150 duizend op de klok.
Pure afhankelijk van onderhoud en omgang. Ollie's clio bijv heeft 230 gelopen en ik weet zeker dat je daar nog niet hoeft te beginnen met revisie. Wat is er mis met 2 ton? Versnellingsbak ok, dat is wat minder.

[/quote]
Mijn mening is, je kunt beter een goedkope kopen met een eerlijke km-stand (is ALTIJD hoog) en naderhand nog eigen extra investeringen (kan oplopen tot...over de 2000 euro).
Een clio met 140.000 op de teller is gewoon lulkoek en die bestaan ECHT ECHT ECHT niet meer, echt niet. En die wagens zijn ook niet van een oud omaatje geweest. Dat betekent dat bij die wages aan de km-stand is geschroefd om aan kuttekoppen een hogere prijs te durven vragen, blijf daar liever weg van (maar zeg nooit nooit). En als je eentje mocht tegenkomen met zo'n stand zal die zo vastgerot zijn van het stilstaan haha! [/quote]

Ben ik ook niet met je eens. Je vindt zeker auto's met 140.000 op de teller. Dat is zo gek niet, net over de 10.000 per jaar, als tweede auto heel goed mogelijk. Zie de clio16v van Rik bij ons in maastricht, die heeft echt niet meer gelopen (ik dacht 130.000).
Plaats reactie