Hallo jongens!
Is een Aandrijfhoes (is toch die hoes aan het eind van de aandrijf as vlakbij het wiel?) zelf te vervangen? er zit een scheurtje in en wil hem wel zelf proberen te vervangen, is dat te doen? welke gereedschap heb ik nodig?
Groetjes Mike
[clio16v'91] Aandrijfhoes zelf te vervangen?
Hé Mike, dat ken je idd zelf
Je weet wel hoe je er een aandrijfas uitkrijgt? ongeacht welke kant?
ok, maak dan nu de klem los die de aandrijfashoes vasthoudt, dit is een knijp-slangenklem. Nu ken je hoes naar achter trekken! Pas op, want er zit veel vet in, of niet meer
Nu zie voor de homokineet een borgring zitten, deze moet je eraf halen. Nu deze eraf is ken je de as in een bankschroef klemmen en voorzichtig de koppeling eraf tikken met een hamer. Sla rondom met een hamer en een stukkie hout ofzo, blijft alles heel. Terug in de omgekeerde volgorde.
Als je bezig bent wijst de weg zich vanzelf, believe me
Khad 't ook nog nooit gedaan!

ok, maak dan nu de klem los die de aandrijfashoes vasthoudt, dit is een knijp-slangenklem. Nu ken je hoes naar achter trekken! Pas op, want er zit veel vet in, of niet meer

Als je bezig bent wijst de weg zich vanzelf, believe me

Mrtn = Maarten
-
en dan sla je iets te hard met je hamerBart V schreef:Het weer terugzetten van de borgring enigzins met beleid en geduld doen. Mijn ervaring is dat dat nog wel eens wil tegenzitten, zeker als je kwaad word omdat het niet lukt

een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
uuhh aandrijfas nog nooit eruit gehaald... klinkt nog best lastig... (kan ik hem niet tijdelijk lijmen of zo? en er eventueel wat vet in dauwen, tot ik meer centjes heb en het laat doen??Mrtn schreef:Hé Mike, dat ken je idd zelf![]()
ok, maak dan nu de klem los die de aandrijfashoes vasthoudt, dit is een knijp-slangenklem. Nu ken je hoes naar achter trekken! Pas op, want er zit veel vet in, of niet meerNu zie voor de homokineet een borgring zitten, deze moet je eraf halen. Nu deze eraf is ken je de as in een bankschroef klemmen en voorzichtig de koppeling eraf tikken met een hamer. Sla rondom met een hamer en een stukkie hout ofzo, blijft alles heel. Terug in de omgekeerde volgorde.
Als je bezig bent wijst de weg zich vanzelf, believe meKhad 't ook nog nooit gedaan!
Nee lijmen o.i.d word geen succes. Op naar de garage dus 
Welke kant is het?
Kheb nog wel wat assen liggen van een clio 16V. vervang je gewoon de hele as, ben je het snelste en goedkoopste uit. As kost je 35 euro, en zit er zo op.

Welke kant is het?
Kheb nog wel wat assen liggen van een clio 16V. vervang je gewoon de hele as, ben je het snelste en goedkoopste uit. As kost je 35 euro, en zit er zo op.
is zo'n as wel zelf te vervangen dan?Bart V schreef:Nee lijmen o.i.d word geen succes. Op naar de garage dus
Welke kant is het?
het is aan de passagierskant.
Zit daar nog een goed hoes op dan??
Mike
-
- Contacteer:
mike16v schreef: het is aan de passagierskant.
passagierskant zal wel rechts zijn vanuit de auto heBart V schreef:Welke as is het?? Links of rechts? (vanuit de auto gezien)

of is het een engelse versie?