[clio16v'91] Aandrijfhoes zelf te vervangen?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
mike16v

Hallo jongens!
Is een Aandrijfhoes (is toch die hoes aan het eind van de aandrijf as vlakbij het wiel?) zelf te vervangen? er zit een scheurtje in en wil hem wel zelf proberen te vervangen, is dat te doen? welke gereedschap heb ik nodig?
Groetjes Mike
Mrtn
Car: R5GTT

Hé Mike, dat ken je idd zelf :)

Je weet wel hoe je er een aandrijfas uitkrijgt? ongeacht welke kant?

ok, maak dan nu de klem los die de aandrijfashoes vasthoudt, dit is een knijp-slangenklem. Nu ken je hoes naar achter trekken! Pas op, want er zit veel vet in, of niet meer :p Nu zie voor de homokineet een borgring zitten, deze moet je eraf halen. Nu deze eraf is ken je de as in een bankschroef klemmen en voorzichtig de koppeling eraf tikken met een hamer. Sla rondom met een hamer en een stukkie hout ofzo, blijft alles heel. Terug in de omgekeerde volgorde.

Als je bezig bent wijst de weg zich vanzelf, believe me :) Khad 't ook nog nooit gedaan!
Mrtn = Maarten
Bart V

Het weer terugzetten van de borgring enigzins met beleid en geduld doen. Mijn ervaring is dat dat nog wel eens wil tegenzitten, zeker als je kwaad word omdat het niet lukt :)
Jordi - Clio 16V

Bart V schreef:Het weer terugzetten van de borgring enigzins met beleid en geduld doen. Mijn ervaring is dat dat nog wel eens wil tegenzitten, zeker als je kwaad word omdat het niet lukt :)
en dan sla je iets te hard met je hamer |: :lol:
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
mike16v

Mrtn schreef:Hé Mike, dat ken je idd zelf :)

Je weet wel hoe je er een aandrijfas uitkrijgt? ongeacht welke kant?

ok, maak dan nu de klem los die de aandrijfashoes vasthoudt, dit is een knijp-slangenklem. Nu ken je hoes naar achter trekken! Pas op, want er zit veel vet in, of niet meer :p Nu zie voor de homokineet een borgring zitten, deze moet je eraf halen. Nu deze eraf is ken je de as in een bankschroef klemmen en voorzichtig de koppeling eraf tikken met een hamer. Sla rondom met een hamer en een stukkie hout ofzo, blijft alles heel. Terug in de omgekeerde volgorde.

Als je bezig bent wijst de weg zich vanzelf, believe me :) Khad 't ook nog nooit gedaan!
uuhh aandrijfas nog nooit eruit gehaald... klinkt nog best lastig... (kan ik hem niet tijdelijk lijmen of zo? en er eventueel wat vet in dauwen, tot ik meer centjes heb en het laat doen??
Bart V

Nee lijmen o.i.d word geen succes. Op naar de garage dus :)

Welke kant is het?

Kheb nog wel wat assen liggen van een clio 16V. vervang je gewoon de hele as, ben je het snelste en goedkoopste uit. As kost je 35 euro, en zit er zo op.
mike16v

Bart V schreef:Nee lijmen o.i.d word geen succes. Op naar de garage dus :)

Welke kant is het?

Kheb nog wel wat assen liggen van een clio 16V. vervang je gewoon de hele as, ben je het snelste en goedkoopste uit. As kost je 35 euro, en zit er zo op.
is zo'n as wel zelf te vervangen dan?
het is aan de passagierskant.

Zit daar nog een goed hoes op dan??

Mike
Bart V

As vervangen is vrij makkelijk jah, red je wel.

Ja die zijn gewoon goed. Welke as is het?? Links of rechts? (vanuit de auto gezien)
Ad van Haperen
Contacteer:

mike16v schreef: het is aan de passagierskant.
Bart V schreef:Welke as is het?? Links of rechts? (vanuit de auto gezien)
passagierskant zal wel rechts zijn vanuit de auto he :D :lol:
of is het een engelse versie? >-)
Bart V

hmm overeen gelezen...anders had ik het uiteraard niet gevraagd :)
mike16v

Bart V schreef:hmm overeen gelezen...anders had ik het uiteraard niet gevraagd :)
waar woon je? anders ff pm-en
Gr. Mike
Plaats reactie