Ik ben zojuist even bezig geweest
Matijs schreef:* Edit: de torsiestaven hoeven er niet helemaal uit *
Was in mijn geval ook onmogelijk. Tenminste niet zo makkelijk als op de foto op pagina 1 van dit topic, ik heb lopen trekken duwen timmeren maar hij weigerde er verder uit te gaan dan als de karteltjes. Voor verlagen wel goed genoeg, voor vervangen niet. Is gelukkig niet nodig.
Matijs schreef:* Edit: monteer de schokdempers weer, want als de as versteld is krijg je ze er waarschijnlijk niet meer tussen. *
Goede tip, het was me een beetje onmogelijk ook ja. Was dit vergeten...
Matijs schreef:Schuif nu de torsiestaven er weer in. Waarschijnlijk gaan ze er niet in 1 keer in. Verdraai de staaf steeds 1 tandje totdat hij er wel in gaat. Indien nodig timmer je er nog een beetje tegenaan totdat hij ongeveer een halve centimeter naar binnen zit.
Schuiven onmogelijk. Timmeren als een gek, en je moet ook opleggen of de torsieas recht er voor ligt. Dan nog moest ik als een gek timmeren.
Goed dat waren wat comments, nu het probleem:
Matijs schreef:Meet ter controle weer de afstand van de naaf tot het spatbord, deze afstand moet dus de eerder gemeten afstand zijn, min het aantal mm dat je de auto lager wilt hebben.
Gedaan zoals op de eerste pagina, schokdemper los, krik onder de naaf weg, meten. Dat was 34,6 cm. Toen de krik onder de as gelegd, torsieas los gemaakt, en ik heb de krik omhoog gekrikt totdat de afstand 30,1 cm was. Meteen een goede verlaging doen dacht ik. Goed, de torsieas weer terug, en ik haal de krik onder de naaf vandaan. Woesj, hele naaf zakt. Ik meten, blijkt het nu dus 33,6 cm te zijn.
Dus ik heb de naaf 4,5 cm omhoog gekrikt, en de verlaging is maar 1 cm. Was ist los, is die 3,5 cm standaard? Dat ik nu de boel weer los moet maken, ik meet 33,6, wil tot 30,1, dus moet opkrikken tot 26,6 om dan de verlaging 4,5 cm te maken?