Klasse 3 ook tegen jatten velge??

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Douwe

Zie mijn laatste reply.

Vandaag mijn verzekering gebeld blijkt dat ik een klein probleempje heb......ik was in de veronderstelling dat ze mijn accesoiresverzekering hadden opgewaardeerd naar €5000,- echter het blijkt dat ze dat niet gedaan hebben omdat ik eerst een gecertificeerd klasse twee alarm moest laten inbouwen en zij dan pas mijn verzekering kunnen opwaarderen :s Op dit moment is het 1500,- waarvan slechts 500,- voor audio oftewel ik ben flink de lul als er ingebroken wordt want dan krijg ik nog niet eens de helft terug van wat er in zit :(

Nu ben ik dus in Apeldoorn gaan kijken en op advies van m'n beun ben ik naar automotive gegaan. Daar blijken ze maar 1 alarm merk in te bouwen. Zij testen en bekijken tests van diverse alarms en pakken dan het naar hun mening beste merk en ze letten met name op storing gevoeligheid. Het naar hun mening beste merk pakken ze en dat is dan het enige merk dat ze inbouwen tot dat er een beter merk komt.

De man legte me dit alles dus uit en vertelde toen dat dat naar hun mening momenteel het opkomende merk ALV is. Alleen het prijskaartje is best riant klasse 2 alarm is al 650,- inclusief BTW en inbouw.
Klasse 4 of 5 is met een meldsysteem en dan krijg zowel jij op je mobiel als een meldkamer een melding als er iets met je auto gebeurd. De meldkamer schakelt dan de politie in en neemt contact met de eigenaar op. Alleen dat kastje kost al 1000,- dan dus nog het alarm zelf bovendien krijg je ook nog abonnements kosten. Dus alleen de aanschaf is richting de 1650/2000 euri :( Gaat me echt te ver.

Morgen hoor ik van die man of zij een klasse 2 kunnen leveren met een unit die dan een signaal stuurt naar afstandbediening of mobiel alleen waar verder geen meldkamer ofzo achterhangt. Maar ik verwacht zelf dat dat dus wel rond de 900 a 1000 euri uit zal komen. (650 alarm 250 a 350 zo'n "zendunit")

Nu vroeg ik dus uiteraard naar clifford en toen begon het. Hij vertelde dat zij praktisch alleen voor bedrijven inbouwen en daarom nooit meer van hun leven met clifford zullen gaan werken. Omdat clifford hun klanten zou gaan kosten. Volgens hem is clifford een heel leuk speeltje met grappige gadgets maar onbreekt enige echte kwaliteit op de gebieden waar het bij een alarm echt om gaat en is het veelste storing gevoelig. Hij erkende dat het leuke opties heeft zoals starten op afstand etc. en dat het daarom in de audio wereld populair is maar niet omdat het een kwalitatief goed product zou zijn. Daarvoor is zoals al gezegd te storingsgevoelig.

Nu moet ik zeggen dat ik nogal verbaasd was dit te horen. Meest genoemde merk wat je hier en op het sys etc. etc. hoort is clifford. En dat dat het beste merk is!!???

Praat die kerel nou poep of zit er een kern van waarheid in??

Wat ik wil is een minimaal klasse 2 en idd dat er een melding gaat naar je afstandbediening of telefoon dat er iets aan de hand is. Ik wil gelijk ook centrale deurvergrendeling inlaten bouwen en dit gekoppeld met het alarm aan 1 afstandsbediening. Wat zijn goede suggesties?? Oh ja het moet dus wel door een gecertificeerd persoon ongebouwd worden i.v.m. de verzekering.
Laatst gewijzigd door Douwe op di 11 mei 2004 6:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

douwe,

stuur eens een PM naar rob over alarms....

En JP weet alles van clifford, incl inbouw..

Gr.Frits
Douwe

Rob gePM'd maar wat is jp zijn usernaam?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Douwe schreef:Rob gePM'd maar wat is jp zijn usernaam?
Jean-Paul ! :wink:

Of proline mobile. dat is zn werk. :wink: Tevens sponsor :wink:
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

bij rob krijg je ook korting hoor, en de meningen over clifford zijn verschillend ja.
Laatst gewijzigd door Johan op ma 10 mei 2004 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Douwe

Got it niet JP dus als username he :P ;)

Rob en JP gepm'd gaat me eerst om advies daarna belis ik wat ik koop en de prijs bepaald bij wie/waar ik het koop ;)
Laatst gewijzigd door Douwe op ma 10 mei 2004 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-Ray-
Contacteer:

heb je de search al gebruikt douwe?

mijns inziens is een Clifford het beste alarm wat er is. nu zullen er wel discussies ontstaan over welles en nietes en krekels, so be it.

ik heb zelf de concept 600 klasse 3 in me GT, dat gaat je ongeveer 1100 euro kosten incl inbouw. heb je al CV? neem anders meteen 2 pompjes erbij, heb je dat ook meteen. is een kleine stap.
Immer wieder die verdammte Holländer
Douwe

-Ray- schreef:heb je de search al gebruikt douwe?

mijns inziens is een Clifford het beste alarm wat er is. nu zullen er wel discussies ontstaan over welles en nietes en krekels, so be it.

ik heb zelf de concept 600 klasse 3 in me GT, dat gaat je ongeveer 1100 euro kosten incl inbouw. heb je al CV? neem anders meteen 2 pompjes erbij, heb je dat ook meteen. is een kleine stap.
Search heb ik gebruikt maar het gaat me dus metname om wat die kerel me verteld heeft over de grote mate van storingsgevoeligheid!? Jij hebt het erin gaat die vaak voor jan ... af!???

En idd cv wil ik gelijk ook alleen ook op mijn kofferbak alleen dat is een beetje lastig bij een twingo want je drukt niet een knop in ofzo je draaid enkel de sleutel om en dan "springt"die open. Oftewel als ik er gewoon cv op zet en de deuren ontgrendel springt de kofferbak open en blijft die open tijdens het rijden tenzij ik alles weer op slot doe:s
Marcel B.

krekels man! :)
Don't walk the grass... smoke it
Roy
Moderator

GT alarm is ook een goede optie. Word ook erg vaak verkocht en werkt perfect. Heeft niet alle gadgets als een clifford maar kost dan ook niet zoveel. (Ook minder storingsgevoelig)

En als je je audio verzekerd krijg je toch niet alles terug als het gejat word. (Alleen het eerste jaar waarschijnlijk). Omdat de spullen dan al een tijdje gebruikt zijn krijg je misschien nog maar de helft (N)
5 GT Turbo '88 GT5
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Gemini is ook (Y) spul.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Douwe

Krekels??????????????? Ik mis iets :lol:
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Douwe schreef:Krekels??????????????? Ik mis iets :lol:
nog nooit een clifford gehoord dus. :wink: :lol:
Robke
Car: Lexus IS250

Ik heb alleen maar slechte ervaringen met GT en Gemini alarmsystemen. :s
Het ligt er natuurlijk ook voor het grootste deel aan hoe goed/slecht het alarm ingebouwd wordt....
Roy
Moderator

Tja ik ben niet echt overtuigd van Clifford. Als het regent gaat constant je alarm. En als die afgaat maakt ie het geluid van een scooteralarm (S)

Maargoed goede of slechte inbouw zal daar zeker een rol in spelen.
5 GT Turbo '88 GT5
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

robclio16V schreef:Ik heb alleen maar slechte ervaringen met GT en Gemini alarmsystemen. :s
Het ligt er natuurlijk ook voor het grootste deel aan hoe goed/slecht het alarm ingebouwd wordt....
Ik zelf bouw nogal veel Gemini in, en heb er nog nooit een klant over horen klagen, (misschien zegt dit ook wel iets over mijn inbouw :P :P :P )
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-Ray-
Contacteer:

Douwe schreef:

Search heb ik gebruikt maar het gaat me dus metname om wat die kerel me verteld heeft over de grote mate van storingsgevoeligheid!? Jij hebt het erin gaat die vaak voor jan ... af!???

En idd cv wil ik gelijk ook alleen ook op mijn kofferbak alleen dat is een beetje lastig bij een twingo want je drukt niet een knop in ofzo je draaid enkel de sleutel om en dan "springt"die open. Oftewel als ik er gewoon cv op zet en de deuren ontgrendel springt de kofferbak open en blijft die open tijdens het rijden tenzij ik alles weer op slot doe:s
nee. behalve toen me motorkap schakelaar kaduuk was, ff een nieuwe erin laten zetten en klaar is kees.

dat track and trace waar jij het over had is wel leuk, maar eigelijk overnodig. kost een hoop knaken extra.

bij clifford kost de zogeheten "pager" trouwens 150 euro xtra.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Roy schreef:Tja ik ben niet echt overtuigd van Clifford. Als het regent gaat constant je alarm. En als die afgaat maakt ie het geluid van een scooteralarm (S)

Bij een SCM gekeurd alarm, mag er geen sprake zijn van een audio-alarm, dwz dat het alarm geen geluidje mag geven. Anders kan daaraan het alarm worden herkend.
Rontwingo

Heb in mijn vorige auto een gemini alarm gehad en hier was ik zeer over te spreken en nooit problemen gehad met storing of afstellen ofzoiets....alleen me batterijtjes van de afstandbedieningen gingen altijd zo op omdat ik er altijd op zat te drukken als ik ergens zat :p

oja wel 1 opmerking na een jaartje ofzo reageerde die niet goed meer op afstand. Hij ging dan pas open op ongeveer 2 a 3 meter afstand van de auto en in het begin was dat heeeel wat verder.
Roy
Moderator

Olijnsma schreef:
Roy schreef:Tja ik ben niet echt overtuigd van Clifford. Als het regent gaat constant je alarm. En als die afgaat maakt ie het geluid van een scooteralarm (S)

Bij een SCM gekeurd alarm, mag er geen sprake zijn van een audio-alarm, dwz dat het alarm geen geluidje mag geven. Anders kan daaraan het alarm worden herkend.
Clifford is de enige met de krekel en die verschillende tonen als tie afgaat. Ook als je hem op alarm zet geeft het een toon die geen enkel ander alarm maakt. Maar toch is het scm goedgekeurd. Hoe verklaar je dat dan?
5 GT Turbo '88 GT5
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Roy schreef:
Olijnsma schreef:

Clifford is de enige met de krekel en die verschillende tonen als tie afgaat. Ook als je hem op alarm zet geeft het een toon die geen enkel ander alarm maakt. Maar toch is het scm goedgekeurd. Hoe verklaar je dat dan?
Hij kan worden ingebouwd zonder certificaat, dan mag het.
Maar met certificaat moet elk alarm stil zijn, als de eigenaar daarna de optie geluid inschakeld kan ik niet inzien :P
Douwe

Olijnsma schreef:Maar met certificaat moet elk alarm stil zijn
Bedoel je niet een monotoon/onherkendbaar alarm signaal, een stil alarm trekt niet echt de aandacht ;)
Douwe

Nog een vraagje een klasse 3 alarm houdt als ik het goed begrepen in dat er een sensor in zit die afgaat als de hellingshoek van je auto wijzigt.

Beschermt dat dan ook je velgen? Dat je alarm dus afgaat als ze je auto opkrikken om je velgen te jatten?
MartinGTT

Volgens mij moet de hellingshoek meer graden zijn dan bij het opkrikken van de auto. Bijvoorbeeld bij wegslepen gaat ie wel af.
Bart V

Douwe schreef:Nog een vraagje een klasse 3 alarm houdt als ik het goed begrepen in dat er een sensor in zit die afgaat als de hellingshoek van je auto wijzigt.

Beschermt dat dan ook je velgen? Dat je alarm dus afgaat als ze je auto opkrikken om je velgen te jatten?
klasse 2 is dubbele startblokkering met bewegingsdetectie in interieur (ultrasoon of radar) en eventueel trillingsdetectie. En klasse 3 word het idd met een hellingshoek sensor. De betere hellingshoek sensoren zullen idd afgaan als je de auto opkrikt.

Oja....ook ik ben een voorstander van Clifford. (Y)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Douwe schreef:
Olijnsma schreef:Maar met certificaat moet elk alarm stil zijn
Bedoel je niet een monotoon/onherkendbaar alarm signaal, een stil alarm trekt niet echt de aandacht ;)
Bedoel ik idd, dus het bliepje mag er niet zijn
Bart V

Zolang het alarm op de module een oranje sticker heeft met een goedkeuringsnummer van SCM kan je er gewoon een certificaat voor krijgen mits je hem laat inbouwen bij een erkend bedrijf met SCM certificering. Dus bliepjes of niet.....gaat puur om de SCM goedkeuring van het alarm zelf.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Bart V schreef:Zolang het alarm op de module een oranje sticker heeft met een goedkeuringsnummer van SCM kan je er gewoon een certificaat voor krijgen mits je hem laat inbouwen bij een erkend bedrijf met SCM certificering. Dus bliepjes of niet.....gaat puur om de SCM goedkeuring van het alarm zelf.
En die goedkeuring krijg je pas als het alarm stil is, tenminste het moet stil worden ingebouwd. Dat krijg je te horen op SCM les.

Als de eigenaar of de monteur op verzoek van de eigenaar het bliepje aanzet, moet hij weten.
-Ray-
Contacteer:

als ik me wagen opkrik met het alarm aan, gaat ie toch echt wel serieus af hoor! hier ben ik veel blijer mee dan wanneer ze m wegslepen en hij gaat af. wel lachen zo'n bliepende 5 achter een sleepwagen :lol:
Tom
Moderator
Car: MB

mijn alarm gaat ook al af met opkrikken. Zelf achter gekomen :lol: .

Gemini zou ik ook niet zo snel nemen. Wij hebben hier thuis al verschillende auto's gehad met gemini en super is het zeker niet. met name handzenders zijn gewoon *u* vind ik
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie