Vandaag mijn verzekering gebeld blijkt dat ik een klein probleempje heb......ik was in de veronderstelling dat ze mijn accesoiresverzekering hadden opgewaardeerd naar 5000,- echter het blijkt dat ze dat niet gedaan hebben omdat ik eerst een gecertificeerd klasse twee alarm moest laten inbouwen en zij dan pas mijn verzekering kunnen opwaarderen

Nu ben ik dus in Apeldoorn gaan kijken en op advies van m'n beun ben ik naar automotive gegaan. Daar blijken ze maar 1 alarm merk in te bouwen. Zij testen en bekijken tests van diverse alarms en pakken dan het naar hun mening beste merk en ze letten met name op storing gevoeligheid. Het naar hun mening beste merk pakken ze en dat is dan het enige merk dat ze inbouwen tot dat er een beter merk komt.
De man legte me dit alles dus uit en vertelde toen dat dat naar hun mening momenteel het opkomende merk ALV is. Alleen het prijskaartje is best riant klasse 2 alarm is al 650,- inclusief BTW en inbouw.
Klasse 4 of 5 is met een meldsysteem en dan krijg zowel jij op je mobiel als een meldkamer een melding als er iets met je auto gebeurd. De meldkamer schakelt dan de politie in en neemt contact met de eigenaar op. Alleen dat kastje kost al 1000,- dan dus nog het alarm zelf bovendien krijg je ook nog abonnements kosten. Dus alleen de aanschaf is richting de 1650/2000 euri

Morgen hoor ik van die man of zij een klasse 2 kunnen leveren met een unit die dan een signaal stuurt naar afstandbediening of mobiel alleen waar verder geen meldkamer ofzo achterhangt. Maar ik verwacht zelf dat dat dus wel rond de 900 a 1000 euri uit zal komen. (650 alarm 250 a 350 zo'n "zendunit")
Nu vroeg ik dus uiteraard naar clifford en toen begon het. Hij vertelde dat zij praktisch alleen voor bedrijven inbouwen en daarom nooit meer van hun leven met clifford zullen gaan werken. Omdat clifford hun klanten zou gaan kosten. Volgens hem is clifford een heel leuk speeltje met grappige gadgets maar onbreekt enige echte kwaliteit op de gebieden waar het bij een alarm echt om gaat en is het veelste storing gevoelig. Hij erkende dat het leuke opties heeft zoals starten op afstand etc. en dat het daarom in de audio wereld populair is maar niet omdat het een kwalitatief goed product zou zijn. Daarvoor is zoals al gezegd te storingsgevoelig.
Nu moet ik zeggen dat ik nogal verbaasd was dit te horen. Meest genoemde merk wat je hier en op het sys etc. etc. hoort is clifford. En dat dat het beste merk is!!???
Praat die kerel nou poep of zit er een kern van waarheid in??
Wat ik wil is een minimaal klasse 2 en idd dat er een melding gaat naar je afstandbediening of telefoon dat er iets aan de hand is. Ik wil gelijk ook centrale deurvergrendeling inlaten bouwen en dit gekoppeld met het alarm aan 1 afstandsbediening. Wat zijn goede suggesties?? Oh ja het moet dus wel door een gecertificeerd persoon ongebouwd worden i.v.m. de verzekering.