Heeft iemand toevallig ervaring met aansluiten van een Mocal® oliekoelertje en er een aansluitschema van liggen? Er zat er geen bij. Ik weet niet helemaal zeker hoe die thermostaat gemonteerd moet worden:
[img]http://members.home.nl/tyberium/Mocal1.jpg[/img][img]http://members.home.nl/tyberium/Mocal3.jpg[/img]
De bedoeling is toch om die olie om te leiden door het nieuwe koelertje, vanaf de originele oliekoeler die op de radator zit? Schemaatjes anyone?
[R5GTT] Aansluitschema Mocal oliekoelertje met thermostaat.
Hmz... Geen schemaatje maar het is niet echt ingewikkeld.....
Je haalt je oliefilter er van af en daar onder zit een adapter die je kan verwijderen. Op die plaats moet je die nieuwe thermostaat monteren. 2 slangetjes er op en naar de oliekoeler en klaar is klara
Je haalt je oliefilter er van af en daar onder zit een adapter die je kan verwijderen. Op die plaats moet je die nieuwe thermostaat monteren. 2 slangetjes er op en naar de oliekoeler en klaar is klara

Immer wieder die verdammte Holländer
Hmm..en wat gebeurd er met de oliefilter..moet die niet weer ergens op?
Zoals ik het hier zie op het plaatje van Ray hangt ie dus onder de bumpersteun/radiator. De radiator past er dus gewoon boven op deze manier? Op de radiator zat de oorspronkelijke oliekoeler toch? die dus afdoppen?
Op deze manier zit ie voor je radiateur. Je oude oliekoeler die in je radiateur zit hoef je niet af te doppen. Wel kan je de aansluitngen gebruiken om een watertemp. sensor in te draaien. Voor een externe watermeter. 

5 GT Turbo '88 GT5
In het midden van die thermostaat zit een los koppelpuntje met aan de ene kant aan de binnenkant tapdraad (vrouwtje). Op het plaatje zit dit gedeelte niet zichtbaar binnenin de thermostaat.
Aan de andere kant van dit zelfde koppeldingetje zit aan de buitenkant draad (mannetje). Op het plaatje steekt dit in het midden boven de thermostaat uit.
Dit koppelstuk hangt er los doorheen. Als je 'm eruit haalt, kijk je dwars door die thermostaat heen.
Hoe moet je deze aansluiten? Op die plek waar de filter zat? Dan hangt de thermostaat dus op dat koppelpuntje.
Aan de andere kant van dit zelfde koppeldingetje zit aan de buitenkant draad (mannetje). Op het plaatje steekt dit in het midden boven de thermostaat uit.
Dit koppelstuk hangt er los doorheen. Als je 'm eruit haalt, kijk je dwars door die thermostaat heen.
Hoe moet je deze aansluiten? Op die plek waar de filter zat? Dan hangt de thermostaat dus op dat koppelpuntje.
Even een beetje offtopic, maar wat kost zo'n koeler nou met slangen enzo? Zoals die compleet op het plaatje staat, want ik zit er al een tijdje over te denken om zo'n ding in te bouwen in m'n clio.
Clio 16V=Alive again!
Ik snap je uitleg niet helemaal. maar het is toch simpelweg oliefilter eraf, thermostaat erop en dan het oliefilter er weer op en de slangen aansluiten? Hoe moeilijk kan het zijn? Past waarschijnlijk toch maar op 1 manier. En de aansluitingen van de oliekoeler in je radiateur kan je inderdaad gewoon open laten, dat is bij mij ook zo.tyberium schreef:In het midden van die thermostaat zit een los koppelpuntje met aan de ene kant aan de binnenkant tapdraad (vrouwtje). Op het plaatje zit dit gedeelte niet zichtbaar binnenin de thermostaat.
Aan de andere kant van dit zelfde koppeldingetje zit aan de buitenkant draad (mannetje). Op het plaatje steekt dit in het midden boven de thermostaat uit.
Dit koppelstuk hangt er los doorheen. Als je 'm eruit haalt, kijk je dwars door die thermostaat heen.
Hoe moet je deze aansluiten? Op die plek waar de filter zat? Dan hangt de thermostaat dus op dat koppelpuntje.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
slangen en termostaat ongeveer 110 euro
oliekooler vanaf 59 tot 435 euro
zie http://www.dutchpowertrading.nl
http://www.sandtler.de
oliekooler vanaf 59 tot 435 euro
zie http://www.dutchpowertrading.nl
http://www.sandtler.de
set compleet kost mocal thermostaat=68
mocal koeler=90
slangen=40
samen 198 incl btw
by http://www.gtautoparts.nl
ben beniewd hoe je de thermostaat aansluit op het blok?
marcel
mocal koeler=90
slangen=40
samen 198 incl btw
by http://www.gtautoparts.nl
ben beniewd hoe je de thermostaat aansluit op het blok?
marcel
Weet ook iemand hoeveel ºC het scheelt in olietemp met zo'n koeler? (vooral op snelweg).
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
85a90graden gemeten met oliepijlstoktyberium schreef:Weet ook iemand hoeveel ºC het scheelt in olietemp met zo'n koeler? (vooral op snelweg).
60a65graden gemeten na de oliekoeler.
of te wel zo'n koeler doet zeer goed zijn werk (bij mij i.i.g. wel
