Chiptuning GTE

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Er was nog geen topic hierover, maar ik vraag me af of hier nu wat voor te krijgen is. Ben een poos op zoek naar een chippie. Zijn er mensen die er een hebben, wat ervaringen? Graag wat info :)

Thanx.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Riël schreef:Er was nog geen topic hierover, maar ik vraag me af of hier nu wat voor te krijgen is. Ben een poos op zoek naar een chippie. Zijn er mensen die er een hebben, wat ervaringen? Graag wat info :)

Thanx.
misschien handig dat bas hagen hier wat post (als die nog actief is) die heeft een andere nokkenas en zou ook nog een andere chip erin krijgen waardoor hij onderin ook snel zou zijn door de andere nokkenas trekt hij onderin minder en bovenin meer en door de chip trekt hij dan onderin ook sneller....
Clio 16v.....
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Dit kan alleen op de Phase 2 motor en niet op de Phase 1 motor.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

ff snel aan het denken, als we toch bezig zijn. Dit is voor een 1.7 spi motor toch?? Hoeveel werk zit er dan te gelijk in voor een 1.8 spi?? Misschien toch wel interessant :D [/i]
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

GTE is een MPI
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Hooliead schreef:GTE is een MPI
:evil: BAH :evil:
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Frits schreef:
Hooliead schreef:GTE is een MPI
:evil: BAH :evil:
Nee juist (Y)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Frits schreef:ff snel aan het denken, als we toch bezig zijn. Dit is voor een 1.7 spi motor toch?? Hoeveel werk zit er dan te gelijk in voor een 1.8 spi?? Misschien toch wel interessant :D [/i]
Ik denk dat de winst die behaald word (als die er al is) bij een spi motor niet opweegt tegen de kosten die de ontwikkeling van de chip met zich meebrengt.

Een mpi 8v motor zal ongetwijfeld wel wat harder vooruit willen met een goede chip, maar ook hier moet je iemand zo gek zien te krijgen tijd en geld te investeren in de ontwikkeling van de chip omdat er (volgens mij) nog niet zoiets is. Mischien toch een 16V blok omsleutelen?? :p
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

bij Reichhard motorsport zijn zowel "snelle"nokkenassen icm met een aangepaste ecu te verkrijgen voor de 5GTE, wel eeerrrrug prijzig,

dus Riel,
mischien dat je op ebay wel iets kunt scoren :wink:
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Chip's voor een Phase 2 blok zijn er al wel en kosten in duitsland tussen de €50,- en €75,- maar
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Bart V schreef:Mischien toch een 16V blok omsleutelen?? :p
Kenteken is me ook wat waard. :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bij Henk Dijkstra op de bank? :)

Van fastchip
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Bij voldoende interesse van GTE's kan er tegen een interessant tarief een fastchip snelle chip gemaakt worden. Melden de gegadigden zich maar aan via mij via de PM. Reken op € 170,- de man. Diegene die werkelijk een auto ter beschikking stelt krijgt tegen een lager tarief een eprom.

Kan er op de bank een GTE gerold worden met de wideband lambda sonde... Er staan namelijk nog wat andere auto's op de planning. Mooi om te combineren.

Minimaal een man of 3-4. Anders gaat het feest denk ik niet door. Dus GTE rijders verenigt u. :wink:

PM/Mail mij dus...
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Maar kan het dan ook voor een Phase 1 motor? Ik heb namelijk een Phase 1 motor en die zou niet te chippen zijn. de ECU van een Phase 1 is ook helemaal anders als een Phase 2
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Het klinkt opzich wel aantrekkelijk maar wat voor effect zal het hebben of is dat niet te beredeneren?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hooliead schreef:Maar kan het dan ook voor een Phase 1 motor? Ik heb namelijk een Phase 1 motor en die zou niet te chippen zijn. de ECU van een Phase 1 is ook helemaal anders als een Phase 2
Geloof ik niets van...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

er kunnen michien wel verschillende hom-nr`s zijn betreffende de ecu van GTE`s, maar verschil in een ph1 en ph2 motor in een GTE geloof ik ook niet in.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

dat er verschillende computers in zitten zou zomaar kunnen. Tussen een renix 1a en 3a zitten computertechnisch best wat verschillen.
rev it like a rental
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Er zit best veel verschil in een Phase 1 en Phase 2 blok

Phase 1 Lambda sonde met 1 draad Phase 2 heeft 3 draden.

Op phase 2 heb je een extra filter zit bij je luchtfilter is ook zo'n soort koker.

Phase twee heeft op luchtinlaat een extra slangetje zitten.

En er zijn nog wat verschillen

Ik zal eens zoeken of ik nog ergens foto's van de ECU van een Phase 1 en Phase 2 heb. Met de bijbehorende nummers
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Ik heb alle verschillen ff op mijn website gegooit.

Incl een zooi foto's

www.renault5.nl/verschillen-P1-P2

gelijk de direkte link geplaatst is wle zo makkelijk
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Goh ik wist niet dat er zoveel verschil in zat :)
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

hey ad weet jij ook hoe dat zit met jaartallen en phase 1/2 motoruitvoering?? dus vanaf wanneer zit er een phase 2 motor in?
Clio 16v.....
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Denk vanaf half 87, net als bij de GTT's
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Steven schreef:Denk vanaf half 87, net als bij de GTT's
Nee dit is niet want er is nooit een Phase 1 ombauw GTE geweest (ga 100 stukst ofzo en ik heb er een GTE plaatje van voor in de grille :P)

de wisseling zit rond de 10de maand van 1988
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ah oki, je hebt idd gelijk ik heb tot nu toe maar 1 fase 1(uiterlijk) GTE gezien.

Goed ik houd me mond weer verder ;)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

me 2 :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

:worship: ik krijg gelijk :lol: :p
Blue Flash
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 3 mar 2004 11:05
Locatie: Rotterdam

Ik zou graag ook de voordelen willen weten van het fastchip als het zou kunnen

Grtz,
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

weer wat geleerd, maar nog niet helemaal overtuigd.
Mijn GTE had een spaghettie-achtig uitlaatspruitstuk, die was van `89 ,een ph2 dus. Vlgs mij behoren ze ook allemaal een spaghettie-achtig spruitstuk te hebben, dat spruitstuk wat je zgn als ph2 bestempeld is volgens mij niet origineel, dat is denk ik een spruitstuk van een 1700 spi blok of iets dergelijks. Waarschijnlijk goedkoper en makkelijker te vinden op de sloop dan het originele spaghettie spruitstuk van de GTE.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Patrick L. schreef:weer wat geleerd, maar nog niet helemaal overtuigd.
Mijn GTE had een spaghettie-achtig uitlaatspruitstuk, die was van `89 ,een ph2 dus. Vlgs mij behoren ze ook allemaal een spaghettie-achtig spruitstuk te hebben, dat spruitstuk wat je zgn als ph2 bestempeld is volgens mij niet origineel, dat is denk ik een spruitstuk van een 1700 spi blok of iets dergelijks. Waarschijnlijk goedkoper en makkelijker te vinden op de sloop dan het originele spaghettie spruitstuk van de GTE.
ik ben ook nog niet echt overtuigd heb er ondertussen drie gehad 2 van 88 en 1 van 90 en hebben hetzelde uitlaatspruitstuk!
Clio 16v.....
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Er is iemand in de rtc die een phase 2 motor heeft en die heeft ook zo'n spruitstuk, (is een blauwe 5 kan even niet op zijn naam komen was ook op de fnv meets fnzn.)

Bij die motors die jullie hadden die phase 2 zou zijn zat daar ook dat extra koolsoffilter op.

(heb er jammer genoeg geen foto van)
Hagen
Berichten: 574
Lid geworden op: zo 25 mar 2001 0:00
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Na een hele tijd weer eens een post, maar ik heb in mijn gte nog geen chip.
Wel de andere nokkenas, maar ik heb een 1700 mpi uit een 19 txe. Ik weet niet of dit dezelfde motor is als van een gte.
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Volgens mij is het dezelfde motor.

R5 GTE en R19 TXE hebben allebei 95 pk Standaart.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Blue Flash
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 3 mar 2004 11:05
Locatie: Rotterdam

Even nieuwsgierig hoeveel mensen hebben zich opgeven voor een fastchip??

Grtz,

Kan iemand me ook vertelen wat de voordelen eraan is??
Plaats reactie