Er was nog geen topic hierover, maar ik vraag me af of hier nu wat voor te krijgen is. Ben een poos op zoek naar een chippie. Zijn er mensen die er een hebben, wat ervaringen? Graag wat info
Riël schreef:Er was nog geen topic hierover, maar ik vraag me af of hier nu wat voor te krijgen is. Ben een poos op zoek naar een chippie. Zijn er mensen die er een hebben, wat ervaringen? Graag wat info
Thanx.
misschien handig dat bas hagen hier wat post (als die nog actief is) die heeft een andere nokkenas en zou ook nog een andere chip erin krijgen waardoor hij onderin ook snel zou zijn door de andere nokkenas trekt hij onderin minder en bovenin meer en door de chip trekt hij dan onderin ook sneller....
ff snel aan het denken, als we toch bezig zijn. Dit is voor een 1.7 spi motor toch?? Hoeveel werk zit er dan te gelijk in voor een 1.8 spi?? Misschien toch wel interessant [/i]
Frits schreef:ff snel aan het denken, als we toch bezig zijn. Dit is voor een 1.7 spi motor toch?? Hoeveel werk zit er dan te gelijk in voor een 1.8 spi?? Misschien toch wel interessant [/i]
Ik denk dat de winst die behaald word (als die er al is) bij een spi motor niet opweegt tegen de kosten die de ontwikkeling van de chip met zich meebrengt.
Een mpi 8v motor zal ongetwijfeld wel wat harder vooruit willen met een goede chip, maar ook hier moet je iemand zo gek zien te krijgen tijd en geld te investeren in de ontwikkeling van de chip omdat er (volgens mij) nog niet zoiets is. Mischien toch een 16V blok omsleutelen??
Bij voldoende interesse van GTE's kan er tegen een interessant tarief een fastchip snelle chip gemaakt worden. Melden de gegadigden zich maar aan via mij via de PM. Reken op 170,- de man. Diegene die werkelijk een auto ter beschikking stelt krijgt tegen een lager tarief een eprom.
Kan er op de bank een GTE gerold worden met de wideband lambda sonde... Er staan namelijk nog wat andere auto's op de planning. Mooi om te combineren.
Minimaal een man of 3-4. Anders gaat het feest denk ik niet door. Dus GTE rijders verenigt u.
Maar kan het dan ook voor een Phase 1 motor? Ik heb namelijk een Phase 1 motor en die zou niet te chippen zijn. de ECU van een Phase 1 is ook helemaal anders als een Phase 2
Hooliead schreef:Maar kan het dan ook voor een Phase 1 motor? Ik heb namelijk een Phase 1 motor en die zou niet te chippen zijn. de ECU van een Phase 1 is ook helemaal anders als een Phase 2
er kunnen michien wel verschillende hom-nr`s zijn betreffende de ecu van GTE`s, maar verschil in een ph1 en ph2 motor in een GTE geloof ik ook niet in.
weer wat geleerd, maar nog niet helemaal overtuigd.
Mijn GTE had een spaghettie-achtig uitlaatspruitstuk, die was van `89 ,een ph2 dus. Vlgs mij behoren ze ook allemaal een spaghettie-achtig spruitstuk te hebben, dat spruitstuk wat je zgn als ph2 bestempeld is volgens mij niet origineel, dat is denk ik een spruitstuk van een 1700 spi blok of iets dergelijks. Waarschijnlijk goedkoper en makkelijker te vinden op de sloop dan het originele spaghettie spruitstuk van de GTE.
Patrick L. schreef:weer wat geleerd, maar nog niet helemaal overtuigd.
Mijn GTE had een spaghettie-achtig uitlaatspruitstuk, die was van `89 ,een ph2 dus. Vlgs mij behoren ze ook allemaal een spaghettie-achtig spruitstuk te hebben, dat spruitstuk wat je zgn als ph2 bestempeld is volgens mij niet origineel, dat is denk ik een spruitstuk van een 1700 spi blok of iets dergelijks. Waarschijnlijk goedkoper en makkelijker te vinden op de sloop dan het originele spaghettie spruitstuk van de GTE.
ik ben ook nog niet echt overtuigd heb er ondertussen drie gehad 2 van 88 en 1 van 90 en hebben hetzelde uitlaatspruitstuk!
Er is iemand in de rtc die een phase 2 motor heeft en die heeft ook zo'n spruitstuk, (is een blauwe 5 kan even niet op zijn naam komen was ook op de fnv meets fnzn.)
Bij die motors die jullie hadden die phase 2 zou zijn zat daar ook dat extra koolsoffilter op.
Na een hele tijd weer eens een post, maar ik heb in mijn gte nog geen chip.
Wel de andere nokkenas, maar ik heb een 1700 mpi uit een 19 txe. Ik weet niet of dit dezelfde motor is als van een gte.