Ja het was lachen! Parijs is best ver met 110 km/u, maar we hebben ons goed vermaakt. In Parijs eerst nog even goed geluncht, en toen met de Volvo het centrum in. Het Parijse verkeer blijft een mooi iets, zouden ze in Nederland ook eens in moeten voeren. Gewoon zorgen dat je niet tegen iemand voor of naast je op rijdt, en wat er achter je gebeurt is hun probleem. Gewoon doen wat je wilt doen, en die mensen achter je zorgen wel dat zij niet tegen jou op rijden. Waterdicht systeem.
Toen we bij het Hotel George V aankwamen begon de spits al lekker los te komen, en dit bleek ook precies het moment dat de Gumballers de parkeergarage van het hotel verlieten voor een soort
parade lap door het centrum van Parijs, om uiteindelijk bij de start aan te komen die naar later bleek op het Trocadero bij de Eiffeltoren zou plaatsvinden.
Dus wij hoppa met de Volvo tussen de Ferrari's en Porsches, en zo zijn we tussen de Gumballers de hele route rond gereden. Onderweg natuurlijk alle auto's goed van dichtbij kunnen bekijken en beluisteren. Vooral dat laatste was bij de vele stoplichten elke keer weer een genot

Foto's volgen nog, maar denk aan 'Lambo's, Ferrari's, Porsches, RUF's, Gemballa's, BWMs, Mercs, Barbussen, Hummer's, Noble's, Lotus Elise's, Caterham Super 7, Mustang Cobra "Eleanor", London Taxi, Amerikaanse politiewagen, camper, etc, etc.
Uiteindelijk kwamen de auto's dus samen op het Trocadero (sommige met forse vertraging door het drukke verkeer). Daar dus de Volvo geparkeerd en de auto's te voet van nog dichterbij bekeken. En toch zijn ze met geluid leuker

Even later begonnen de eerste auto's te starten, en begon er steeds meer publiek toe te stromen. Jammergenoeg moesten de auto's vanaf de start eerst het drukke kruispunt oversteken, dus echt lekkere lompe Gumball starts behoorden helaas niet tot de mogelijkheden. Eenmaal het kruispunt over kon het gas gelukkig meestal wel even open op de rechte weg richting de Eiffeltoren. Mede dankzij het natte weer was het toch nog prima mogelijk om op die paarhonderd meter voor wat spektakel te zorgen

Dit was dus duidelijk de plek om ons oor eens te luister te gaan leggen. Wij waren een van de eersten die dit inzagen, dus we hadden een mooi plekje aan het begin van deze dragstrip. Menig auto ging hier, in het drukke dagelijkse verkeer van de wereldstad, hangend in de toerenbegrenzer diagonaal over de weg. Met regelmatig kippevel van de jankende motoren, en af en toe onthutst door de verpletterende acceleratie vanaf het stoplicht (bijvoorbeeld de Gemballa Cayenne GT 700 en de Audi RS6) hebben wij hier tot de laatste auto staan genieten, terwijl de weg steeds smaller werd door de toegestroomde mensen die allemaal vooraan wilde staan. Als wielrenners op een bergetappe van de Tour de France reden de auto's door een immer aanzwellend cordon van mensen.
Aan het begin van de avond waren alle deelnemers weg en zijn wij eens iets gaan eten. En daarna weer op weg naar huis. Om half 3 waren we weer in Eindhoven, dus het was een lange dag. En voor onze passagiers nog langer, want die moesten nog door naar respectievelijk Utrecht en Enschede.
Stonden de kranten al klaar toen je thuis kwam, Joost?
Al met al een geslaagde dag (maar volgende keer toch met een snellere auto

)
En sparen om met de GTT een keer mee te doen natuurlijk
Foto's en geluidsopnamen volgen
