de Gumball 3000 Rally - 2004 - FOTO'S

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Matijs
Contacteer:

Calle en ik gaan woensdag naar Parijs om de start van de Gumball Rally te aanschouwen,

[img]http://www.bandmad.com/upload/product/large/782_30.jpg[/img]

en we hebben nog twee plaatsen in de auto vrij voor mensen die mee willen!
Drukt de kosten een beetje, en hoe meer (autogekke) zielen hoe meer vreugd natuurlijk :D

Ons vervoermiddel:
De o zo flamboyante en goedkoop rijdende Volvo 142 :worship: :foto: (L)

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/NaHetLassen.bmp[/img]

Loopt op gas, dus kost geen drol 8) (Y)

Dus wie heeft er zin om woensdag vroeg in de ochtend naar Parijs te tuffen om eens goed te gaan kwijlen over de meest exotische supercars en dito vrouwelijk schoon? >-)
Laatst gewijzigd door Matijs op do 6 mei 2004 17:14, 3 keer totaal gewijzigd.
The Saint

jullie hebben het wel op speciale uitvoeringen, deze Grille is toch niet standaard op de 142. Is trouwens een van de laatste he??

Verder ziet hij er op de missende chroomstrip bij het raam best goed uit..

enne, ik heb helaas geen tijd :@
Robke
Car: Lexus IS250

Ik had graag meegewild, maar ik moet weer gewoon werken natuurlijk.... :(
Matijs
Contacteer:

Jawel hoor, die grille hoort op deze jaargang. Is ook meteen de mooiste grille :D
Maar mooi doet er niet zo toe, goedkoper rijden dan een oldtimer op gas gaat je niet lukken. als je het laswerk niet meetelt toch dan :wink:

Rijdt lekker hoor mensen :)
Niemand in voor een ouderwetse road trip?

[img]http://www.team144.com/images/600_012_10.JPG[/img]
Bennie

Hoe laat begint dit? Misschien wel interessant om met de Clio Diesel er naar toe te tuffen :D
Matijs
Contacteer:

Diesel is ook goed, maar gas is goedkoper en de Volvo ruimer :)
Hoe laat de start precies is kunnen we op internet nergens vinden, maar we willen tussen 9 en 10 's ochtends op de startlocatie zijn. We zullen dus om een uur of 4 's ochtends moeten vertrekken denk ik (met de Volvo tenminste, want die gaat niet harder dan 120).
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Damn!!!
damn!
triple DAMN!

Net toevallig ook een ouwe GumBall gezien met de JackAss-dudes.
dit had ik te gek gevonden Matijs.
Erg cool plan!
EN laat ik nou ook nog net een week vakantie hebben!

Maar helaas dubbele boterham met pindakaas...
Ik heb net vanmiddag een afspraak gemaakt om woensdag mn eigen "exotische supercar" in orde te brengen...

Veel fun toegewenst aan jullie en aan degene die misschien nog meegaan.
Ik hoef t waarschijnlijk niet eens te zeggen....
Maar...FOTOOOOOOS!!!! (Y)
Matijs
Contacteer:

Ja hoo nou, dat bakkie van jou kunnen we altijd nog fixxen, de Gumball start maar 1 keer zo dicht bij huis!
Kom op Krijn, ga lekker mee (F)
Matijs
Contacteer:

^ up

Komt dat zien, komt dat zien :)
Douwe

Matijs schreef:^ up

Komt dat zien, komt dat zien :)
Lijkt me :smoke: maar mot hellaas werken tot 10:30 :(
PtrGte
Contacteer:

kun je niet inschrijven met die volvo... :wink:
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Morgen? Da's coooool!
Overweeg overweeg...
Wat zijn de geschatte kosten en moet hoeveel gaan jullie al? Ik heb morgen gewoon vrij, dus ik ben available :D
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

PtrGte schreef:kun je niet inschrijven met die volvo... :wink:
Voor 8000 pond :s Geld teveel? :D
Merijn
Über-Spammer

Hmmz... Waarom zeg je dat zo laat, Matijs! :evil:
Ollie

Joost (DoubleYou) schreef:Morgen? Da's coooool!
Overweeg overweeg...
Wat zijn de geschatte kosten en moet hoeveel gaan jullie al? Ik heb morgen gewoon vrij, dus ik ben available :D
Tot nu toe met 2 als ik goed lezen kan, dus nog 2 plaatsen vrij. Geschatte kosten...ff rekenen...aantal km gedeeld door 3 keer de literprijs voor gas...zeg jij het maar :p
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

430x2=860 km (enkele reis duurt 4 uur 30 minuten), 1 op 10 is 86 liter, gasprijs per liter is 0,45 cent, kom je op 40 euro, dat delen door 4 is 10 euro per persoon. Nou da's niks voor een reis naar Parijs :D

Van een ander forum geplukt:
THe rally starts from under the Eiffel Tower & by the George V four Seasons Hotel. Cars will be on show from the 4th & leave the afternoon of the 5th May.
Maar natuurlijk ga je de hele dag kwijlen NAAST de auto's. Niet op want dan worden de bestuurders boos en ik denk dat je dat niet wilt :D

Ow by the way reken maar dat er veeeeeeeeeeeeeeel file staat. Dus die aangegeven vertrektijd vind ik best, komen we met al die file zo rond 12 uur aan, hebben we nog de middag om al het moois te bekijken.
PtrGte
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:430x2=860 km (enkele reis duurt 4 uur 30 minuten), 1 op 10 is 86 liter, gasprijs per liter is 0,45 cent, kom je op 40 euro, dat delen door 4 is 10 euro per persoon. Nou da's niks voor een reis naar Parijs :D

Van een ander forum geplukt:
THe rally starts from under the Eiffel Tower & by the George V four Seasons Hotel. Cars will be on show from the 4th & leave the afternoon of the 5th May.
Maar natuurlijk ga je de hele dag kwijlen NAAST de auto's. Niet op want dan worden de bestuurders boos en ik denk dat je dat niet wilt :D

Ow by the way reken maar dat er veeeeeeeeeeeeeeel file staat. Dus die aangegeven vertrektijd vind ik best, komen we met al die file zo rond 12 uur aan, hebben we nog de middag om al het moois te bekijken.
: 1:10 :lol: :lol: :lol: haal die nul maar weg met zo'n ding op gas! :worship:
The Saint

en de tol niet vergeten :s
spir@l
Contacteer:

Matijs schreef:Ja hoo nou, dat bakkie van jou kunnen we altijd nog fixxen, de Gumball start maar 1 keer zo dicht bij huis!
Kom op Krijn, ga lekker mee (F)

Helemaal waar.
Maar mn bakkie is echt even top-priority op dit moment.
Calle

Volvo doet op de snelweg ongeveer 1:9 op gas en gas is in frankrijk nog goedkoper (Y) (Y)

Ik hoorde van een bekende van mij die er nu al is dat de start ergens laat in de middag is dus we hoeven niet perse om 4 uur weg.

Ik heb het hier op het werk nu strontdruk met dat Sasser virus dus ik kom straks nog even op alles terug
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Eey Calle bel me nou ff op :)
Bekende van jou, hmm dat heb ik Matijs gemeld, en ik heb het gevonden op een ander forum. Kon het alleen nergens precies vinden.

Maar toch stel ik voor zo vroeg mogelijk te vertrekken, om zoveel mogelijk te zien en zo min mogelijk in de file te staan. Of tenminste op tijd te komen.
Robert dB.

ghehe toch wel 'n leuke startinggrid:

A FEW OF THE CARS............
1. Koenigsegg x 1
2. Ferrari Dino x 1
3. Ferrari F50 x 1
4. Ferrari 456 x 4
5. Ferrari 360 spider x 10
6. Lambo Mucialargo x 3
7. Jaguar E-type x 1
8. Bentley's Continental GT x 4
9. Pagani Zonda x 1
10. Lambo Gallardo x 1
11. Aston Martin Vaquish x 2
12. Lambo Muira x 1
13. Porsche RUF x 3
14. Porsche 911 x 15
15. Maserati Merak x 1
16. Dodge Viper x 2
17. Hummers x 2
18. Rolls Royce x 2
19. Lamborghini Diablo x 1
20. Range Rover Overfinch
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Dat ziet er zeker wel stoer uit ;)
Matijs
Contacteer:

Merijn schreef:Hmmz... Waarom zeg je dat zo laat, Matijs! :evil:
Had het al eerder ergens in het ACT gepost, maar toen had jij het zeker te druk met je ootootje :p

Joost gaat mee, maar er is nog een plek vrij :)
Vertrek morgen om half 8 uit Eindhoven :)

En Spiral: Veel knutselplezier. I once again respect and admire your ever lasting commitment to your car :worship:
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Jep :p ik vertrek hier om 5 uur om mooi op tijd aan te komen daar in Eindhoven.

Ik gok dat mijn fototoestel overuren gaat draaien :) neem dus ook maar meteen extra setje batterijen mee :D
Matijs
Contacteer:

(Y)
Calle

De waoguh is vol! Met zijn vijven naar Parijs, oladiejee!

:foto: 's here soon!

Gumballers watch out, slow moving vehicle coming your way.. :D :D
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

:lol:
Vijven? Was toch maar plaats voor 4? Ach, gezellig proppen. CU dalijk :D
Ollie

Veel plezier mannen (Y)
H8bal

Kut, vergeten!
Anders was ik misschien wel ff gaan kijken.
spir@l
Contacteer:

Matijs schreef: En Spiral: Veel knutselplezier. I once again respect and admire your ever lasting commitment to your car :worship:

hahahaha
"liefde roest wel ( :@ ) maar vergaat niet" zullen we maar zeggen...

En heel veel plezier op jullie Road Trip jongens.
Misschien dat jullie wat mensen daar wijs kunnen maken dat jullie ook met de rally meedoen... :D

ik zie de foto's wel verschijnen...
Ollie

Hoe was het ??????? :D
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

ja vertel vertelllllllll ;)
Thierry

Foto's!!! :foto:
Matijs
Contacteer:

Ja het was lachen! Parijs is best ver met 110 km/u, maar we hebben ons goed vermaakt. In Parijs eerst nog even goed geluncht, en toen met de Volvo het centrum in. Het Parijse verkeer blijft een mooi iets, zouden ze in Nederland ook eens in moeten voeren. Gewoon zorgen dat je niet tegen iemand voor of naast je op rijdt, en wat er achter je gebeurt is hun probleem. Gewoon doen wat je wilt doen, en die mensen achter je zorgen wel dat zij niet tegen jou op rijden. Waterdicht systeem.
Toen we bij het Hotel George V aankwamen begon de spits al lekker los te komen, en dit bleek ook precies het moment dat de Gumballers de parkeergarage van het hotel verlieten voor een soort parade lap door het centrum van Parijs, om uiteindelijk bij de start aan te komen die naar later bleek op het Trocadero bij de Eiffeltoren zou plaatsvinden.
Dus wij hoppa met de Volvo tussen de Ferrari's en Porsches, en zo zijn we tussen de Gumballers de hele route rond gereden. Onderweg natuurlijk alle auto's goed van dichtbij kunnen bekijken en beluisteren. Vooral dat laatste was bij de vele stoplichten elke keer weer een genot >-)
Foto's volgen nog, maar denk aan 'Lambo's, Ferrari's, Porsches, RUF's, Gemballa's, BWMs, Mercs, Barbussen, Hummer's, Noble's, Lotus Elise's, Caterham Super 7, Mustang Cobra "Eleanor", London Taxi, Amerikaanse politiewagen, camper, etc, etc.
Uiteindelijk kwamen de auto's dus samen op het Trocadero (sommige met forse vertraging door het drukke verkeer). Daar dus de Volvo geparkeerd en de auto's te voet van nog dichterbij bekeken. En toch zijn ze met geluid leuker :p
Even later begonnen de eerste auto's te starten, en begon er steeds meer publiek toe te stromen. Jammergenoeg moesten de auto's vanaf de start eerst het drukke kruispunt oversteken, dus echt lekkere lompe Gumball starts behoorden helaas niet tot de mogelijkheden. Eenmaal het kruispunt over kon het gas gelukkig meestal wel even open op de rechte weg richting de Eiffeltoren. Mede dankzij het natte weer was het toch nog prima mogelijk om op die paarhonderd meter voor wat spektakel te zorgen >-) Dit was dus duidelijk de plek om ons oor eens te luister te gaan leggen. Wij waren een van de eersten die dit inzagen, dus we hadden een mooi plekje aan het begin van deze dragstrip. Menig auto ging hier, in het drukke dagelijkse verkeer van de wereldstad, hangend in de toerenbegrenzer diagonaal over de weg. Met regelmatig kippevel van de jankende motoren, en af en toe onthutst door de verpletterende acceleratie vanaf het stoplicht (bijvoorbeeld de Gemballa Cayenne GT 700 en de Audi RS6) hebben wij hier tot de laatste auto staan genieten, terwijl de weg steeds smaller werd door de toegestroomde mensen die allemaal vooraan wilde staan. Als wielrenners op een bergetappe van de Tour de France reden de auto's door een immer aanzwellend cordon van mensen.
Aan het begin van de avond waren alle deelnemers weg en zijn wij eens iets gaan eten. En daarna weer op weg naar huis. Om half 3 waren we weer in Eindhoven, dus het was een lange dag. En voor onze passagiers nog langer, want die moesten nog door naar respectievelijk Utrecht en Enschede.
Stonden de kranten al klaar toen je thuis kwam, Joost? :wink:

Al met al een geslaagde dag (maar volgende keer toch met een snellere auto >-) :wink: (Y) )

En sparen om met de GTT een keer mee te doen natuurlijk :D

Foto's en geluidsopnamen volgen (Y)
Laatst gewijzigd door Matijs op do 6 mei 2004 9:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie