Ik ben geen expert

, maar ik denk dat het zo zit:
De winter weerstand heb ik nog nooit van gehoord.
De koude start maakt volgens mij niet uit, de warme lucht krijgt hij van de motor, met een koude start zou je lucht altijd even koud zijn, met een openluchtfilter een gewone luchtfilter of een koudeluchtaanvoer systeem.
Voor een turbo auto zou ik het niet precies weten, het feit is over het algemeen wel zo, dat je met een openluchtfilter meer lucht kan aanzuigen dan met een gewone luchtfilter. Meer (koude)lucht is meer vermogen. Dus het zou denk ik wel zin moeten hebben.
Alleen krijg je vaak weer hetzelfde probleem als dat ik nu heb met mijn clio16v, het is erg moeilijk om met een openluchtfilter dezelfde temperartuur naar binnen te zuigen als met een gewone luchtfilter. De lucht is vaak een stuk warmer, waardoor je weer inlevert op je vermogen.
Vandaar dat ik kies voor een standaardluchtfilter met daarin een vervangingsfilter en voorzien van nog twee extra koudeluchtbuizen.
groeten,
Erik