Verschil Open luchtfilter en Vervanginsfilter

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

Thadarkraven schreef:Ghehe dan komen we zo langzamerhand
dus toch gewoon uit op een origineel
filterhuis met een vervangingsfilter
en dan grote aanzuigbuizen in de bumper
die direct op het filter uitkomen, dan
doe je nog iets nuttigs met de rijwinddruk
die je dan opbouwd :p :p
Je hebt er idd weinig aan als je het zo
op je openluchtfilter blaast, enkel dat t
wat kouder is.

:) Zijn we het eens dan op deze manier ??? :)

Grtzz Tony
:smoke:
ik denk dat dit de enige juiste oplossing is (Y) hebbie ook :foto:
The Saint

Ik heb nog nooit iemand gehoord over de aanvoer van warme lucht, alleen maar koude, klinkt allemaal gooed en logisch, maar ik heb toch nog een vraag voor de experts:

Waarom zit er een winterstand op het originele luchtfilter?
Lijkt me duidelijk!

Wat voor effect heeft een alleen koude lucht aanzuigend systeem dan op de koude start???????????

Ik wil het weten, voor ik mijn luchttoevoer ga veranderen :s

En dan nog een, voor Turbo motoren zou een open luchtfilter geen zin hebben, omdat die de lucht toch wel aanzuigt, in hoeverre klopt dat allemaal, iemand praktische ervaring??
Erik de Bruijn

Ik ben geen expert :) , maar ik denk dat het zo zit:

De winter weerstand heb ik nog nooit van gehoord.

De koude start maakt volgens mij niet uit, de warme lucht krijgt hij van de motor, met een koude start zou je lucht altijd even koud zijn, met een openluchtfilter een gewone luchtfilter of een koudeluchtaanvoer systeem.

Voor een turbo auto zou ik het niet precies weten, het feit is over het algemeen wel zo, dat je met een openluchtfilter meer lucht kan aanzuigen dan met een gewone luchtfilter. Meer (koude)lucht is meer vermogen. Dus het zou denk ik wel zin moeten hebben.
Alleen krijg je vaak weer hetzelfde probleem als dat ik nu heb met mijn clio16v, het is erg moeilijk om met een openluchtfilter dezelfde temperartuur naar binnen te zuigen als met een gewone luchtfilter. De lucht is vaak een stuk warmer, waardoor je weer inlevert op je vermogen.

Vandaar dat ik kies voor een standaardluchtfilter met daarin een vervangingsfilter en voorzien van nog twee extra koudeluchtbuizen.

groeten,

Erik
ActionHank
Contacteer:

en hoe ziet dat eruit? merken? montage? kosten?
ik ben nog steeds in het land der twijfelenden...
Diede is my name, fast is my game!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain :smoke:
Diede is my name, the pain is insane! :(
Erik de Bruijn

Het ziet er vrij standaard uit, de gewone filter. Filer open maken, bestaande filterelement vervangen door inlegfilter van een goed merk (green, K&n etc), twee extra koude lucht aanvoerbuizen aanleggen

1 vanaf de gril(het mooiste is als je aan de voorkant je slang iets kan afvlakken zodat hij meer wind vangt)

2 vanaf het plekje naast je mistlampje.Hier kan je van die aluminium luchtslangen voor kopen. 60mm kan je overal kopen, wanneer je hogere diameter wil kan je ze geloof ik halen bij veban in Rijswijk.

Verder vergroten sommige mensen het bestaande luchtaanvoergat. (dit heb ik nog niet gedaan).

De kosten zou ik niet precies weten. Ik weet wel dat een nieuwe standaard filter 200 euro, exclusief BTW is. Een vervangingsfilter ligt denk ik rond de 50 euro(hang me hier niet aan op), de alu aanvoerbuizen zijn 12,50 euro per meter voor rond 60mm.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Harm
Car: Renault Grand Espace
Contacteer:

Heeft iemand wel eens een mooie aansluiting gevonden om in de bumper te plaatsen ?
Anders zit je met een gat en zie je zo'n alu slang zitten. Zelf heb ik dat standaard kapje maar aangepast.

Zag op een foto wel iets staan wat in de buurt komt.
[img]http://www.k-tecracing.com/products/cli ... uction.jpg[/img]

Dat blauwe ding linksonder zou dat zo'n aansluiting zijn ? En is dat los te verkrijgen ?
Erik de Bruijn

Even een vraagje over het plaatsen van de luchtslang naast je mistlampje. Laten jullie die buis onder het blok doorlopen, of door het gat naast de radiateur. Ik krijg zelfs een 60 mm buis hier niet door heen.
antoine
Car: Renault Clio III RS

[img]http://www.superkitcar.net/fotortc/3.jpg[/img]

De slang komt door 't ronde gat telopen.Op de foto zie je de helft van 't gat.
Erik de Bruijn

Is dat dan naast je radiateur?, ik neem aan dat jij dat gat vergroot hebt,
antoine

Nee is een orgineel gat,net achter je radiator ja
Erik de Bruijn

hmm, waarom krijg ik dat dan niet voor elkaar. ik stop de buis door het gat naast mijn mistlampje. En ga dan, als ik voor mijn bumper sta, links omhoog. Daar heb ik een "spleet" van iets van 4 cm breed schat ik.

Moet je nou nog iets weghalen, of is dit niet nodig.
antoine

Erik de Bruijn schreef:hmm, waarom krijg ik dat dan niet voor elkaar. ik stop de buis door het gat naast mijn mistlampje. En ga dan, als ik voor mijn bumper sta, links omhoog. Daar heb ik een "spleet" van iets van 4 cm breed schat ik.

Moet je nou nog iets weghalen, of is dit niet nodig.
hij gaat eerst een stukje naar rechts,dus achter je binnenspatboard,daarna gaat hij links door 't gat en wordt hij aangesloten op 't 'pijpje' wat aan het luchtfilterhuis zit.
Erik de Bruijn

aha, dus achter je spatbord

bedankt ga vanmiddag even kijken of ik het voor elkaar krijg.
Erik de Bruijn

weet iemand toevallig of dat een vervangingsfilter van een megane past in het huis van een clio 16v. Een vriend van mij heeft er namlijk nog 1tje liggen.
Marcel B.

zoniet, dan heb ik er nog 1 te koop :D
Don't walk the grass... smoke it
Erik de Bruijn

helaas, voor jou Rob, maar hij past :D
antoine

Het is gelukt zie ik wel (Y)
Erik de Bruijn

nog niet ant :( , ik heb alleen vanaf de gril een extra luchtslang gemaakt. Vanaf mijn mistlampje hoop ik de volgende keer te doen.

nog bedankt voor de info (Y)
The Saint

Nog eens, maar dan duidelijker, hoe kom je bij een open luchtfilter aan warme lucht bij koude start???
Patrick L.

Niet.
The Saint

Kijk, das nou duidelijk (Y)

OK, dan ga ik voor afscherming van het originele luchtfilterhuis van de Turbo, door een extra schotje te plaatsen en zoek een mooie oplossing om van buiten extra koude lucht daarheen te voeren.

Dank!!
Plaats reactie