Hoi,
Ik heb een harde krakende piep linksvoor. Als ik naar ik naar links stuur is het geluid over.
Ik heb de auto al op de krik gehad en aan het wiel gedraait maar dan hoor ik geen vreemde geluiden, zie ook niks vreemds aan de buitenkant. Het is van 1 op de andere dag gebeurd dus niet dat het geluid steeds harder werd.
Ik dacht zelf eerst aan een remblokje dat een beetje vast loopt, maar ik zie niet abnormaal veel rempoeder liggen als ik een klein beetje rem gaat het ook niet weg.
Als ik achteruit rij is de krakende piep bijna tot helemaal weg.
Een wiellager sluit ik eingelijk uit omdat het gepiep op alle snelheden even hoog is en in de bocht geen raar weggedrag. Wiellager geeft meestal ook een bokend geluid.
Zouden het de linker aandrijfas kunnen zijn..?
5GTT Probleem....Harde krakende piep linksvoor
Gok toch op wiellager. Is het met remmen niet weg?
Aandrijfas of toplager veerpoot?
Marko,
Als je nou eens geduld had pleuren we die auto ff op de brug als ik tijd en ruimte heb in de garage en kijken we wat het is, en lossen we het op. Simpel toch???? Komt dus helemaal goed
tis btw volgens mij je aandrijfas.....en zaterdag weten we het zeker.
Als je nou eens geduld had pleuren we die auto ff op de brug als ik tijd en ruimte heb in de garage en kijken we wat het is, en lossen we het op. Simpel toch???? Komt dus helemaal goed

tis btw volgens mij je aandrijfas.....en zaterdag weten we het zeker.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik weet het ,mag ik het zeggen ?
het is waarschijnlijk de centermoer die je aandrijfas vast houd .dus die grote moer in het midden bij je velg . zet die maar vast en het is over .
het is waarschijnlijk de centermoer die je aandrijfas vast houd .dus die grote moer in het midden bij je velg . zet die maar vast en het is over .
Als die moer los zit zal het weinig zin hebben om die ff aan te draaien, want dan is je wiellager al lang stuk gelopen...
hellow,
ben nieuw op het forum dus nog een beetje aan het zoeken
ikzelf heb hetzelfde probleem gehad, het kraakt verschrikkelijk en als je de andere kant opstuurt is het weg. Probeer eens even in een bocht te gaan die niet stabiel licht en luister als het verslechterd... van mij was het ook zo en de lager bovenaan men schokdempers had 3 "bollekes" tekort
ben nieuw op het forum dus nog een beetje aan het zoeken

ikzelf heb hetzelfde probleem gehad, het kraakt verschrikkelijk en als je de andere kant opstuurt is het weg. Probeer eens even in een bocht te gaan die niet stabiel licht en luister als het verslechterd... van mij was het ook zo en de lager bovenaan men schokdempers had 3 "bollekes" tekort

hoi LeOke,
Welkom op het forum
Je kan jezelf even voorstellen in het Wie is Wie topic: klik -> Wie is Wie
Welkom op het forum

Je kan jezelf even voorstellen in het Wie is Wie topic: klik -> Wie is Wie
Wat Steven zegt 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja gek he , eens in de zoveel tijd heeft ie er last van .
beter dat het nu opgelost is , en op een goedkope manier .
beter dat het nu opgelost is , en op een goedkope manier .
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Tis al opgelostpierre schreef:piepen in de voorophanging wordt veroorzaakt door gare ophangrubbers van de stabilisatorstang.
dus.... vervangen deze rubbers.

Project: GTT Blue Sport