oliedruk meter is dood

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
clio-sport

Eej, Mijn oliedruk meter in mijn clio 1,8 16v is al een poosje dood en omdat ik er al een tijdje mee rond rijdt moet het aan ut metertje zelf liggen anders head mijn auto het wel begeven maar mijn vraag is komt dit vaker voor en wat kan k er aan doen??? alvast bedank (Y)
Robert Turbo

Dat hij het niet doet, ligt aan de massa.
Heb ik ook last van. :(
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Ollie

Metertje zelf kapot? Kabelbreuk?
michel 16v
Contacteer:

de sensor zelf ???
Bart V

RobertR19 schreef:Dat hij het niet doet, ligt aan de massa.
Heb ik ook last van. :(
beetje kort door de bocht denk ik :)

Massa kan uiteraard wel, maar meestal is het de draad zelf op de sensor die slecht contact maakt. Wat ook wel eens gebeurt is dat de sensor zelf vast zit. Als je voor de motor staat kan je links achter op het blok net bij het stekkertje. Beetje eraan prutsen, wieweet helpt het. Van onderaf kom je er beter bij.

Succes
clio-sport

Ik heb net ff gekeken of ik een stekkertje zag zitten, maar ik kan niks vinden.

Moet het stekkertje als je voor de auto staat aa de linkerkant van het spruitstuk zitten??
miss kan je vertellen hoe die stekker eruitziet?? wat voor vorm ofsoow?? of kleur iets waardoor ik hem een beetje kan onderschijden

THX
Bart V

idd links naast het spruituk. Hij zit halverwege het onderblok. Tis 1 polig plat stekkertje, maar zien doe je hem sowieso niet, je kan hem alleen voelen. Beetje eraan prutsen, en anders toch van onderaf proberen, dan kan je hem wel zien.

Succes
Marko

Bart V schreef:idd links naast het spruituk. Hij zit halverwege het onderblok. Tis 1 polig plat stekkertje, maar zien doe je hem sowieso niet, je kan hem alleen voelen. Beetje eraan prutsen, en anders toch van onderaf proberen, dan kan je hem wel zien.

Succes
Bart, toevallig ervaring mee... :wink: :lol:.
pierre

oliedrukmeter sensor vervangen, als dit niet helpt zit de storing in het dashboard meter.
Plaats reactie