Wat zijn de lichtste velgen die voor een gtt te krijgen zijn

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Turbo Marco

Moet ik dan gaan shoppen bij Speedline of compomotive?
Of zijn er superlichte velgen die echt de moeite waard zijn die nog niet genoemd zijn?

Ik wil wel iets in de maat 14" :)

greetz Marco
antoine
Car: Renault Clio III RS

Geld boom gevonden???

De lichste velgen zijn van magnesium en zijn ongeveer 3 maal zo duur dan de 'normale' speedline's
Turbo Marco

Wat heet duur?
Er valt wel een grote vermogenswinst {aan de wielen} te behalen met lichte velgen :worship:

Maar over welke velgen heb je het precies,waar moet ik zoeken??
Riël
Über-Spammer

Je vermogen/koppelwinst is 0,00 :)

Je moet het anders zien: het beschikbaar vermogen hoeft minder massa te versnellen. Op de rollenbank merk je nix, op de straat wel!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Turbo Marco

Zo bedoel ik het ook met vermogenswinst :D
Ik rijd niet op een vermogensbank :p

daarom zet ik tussen haakjes aan de wielen.
Turbo Marco

afijn,met een paar drinks op en op dit uur zie ik alleen maar lichte dingen :beer:

greetz (S)
StevenK
Contacteer:

Turbo Marco schreef:Moet ik dan gaan shoppen bij Speedline of compomotive?
Of zijn er superlichte velgen die echt de moeite waard zijn die nog niet genoemd zijn?

Ik wil wel iets in de maat 14" :)

greetz Marco
De lichtste wielen zijn gesmede magnesium wielen; deze zijn inmiddels verboden in de autosport en daarom zou het best wel kunnen dat je die ergens tegen een redelijke prijs kunt vinden.

Het precieze gewicht weet ik niet, in 18x7,5 is het gewicht net geen 4 kg, tegen ongeveer 9 kg voor een normaal lichtgewicht magnesium wiel.

Nieuw waren die wielen volstrekt onbetaalbaar, iets van 2000/stuk, terwijl gewone magnesium wielen in dezelfde maat ongeveer 500/stuk kostten.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Waarom verboden?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
StevenK
Contacteer:

Olijnsma schreef:Waarom verboden?
Brandgevaar
speedline

Voor dat je hier over na gaat denken kun je beter zorgen dat je wielophanging (vering en demping) goed gekozen is en goed afgesteld.

Daar win je in 1ste instantie veel meer mee als dat je aan winst zou kunnen behalen met minder onafgeveerd gewicht.

Begrijp mij goed. Minder onafgeveerd gewicht is een goed streven maar is belachelijk als de rest van de auto ook al niet op topniveau staat. En daarmee impliceer ik overigens niet dat iemands auto niet goed van opzet zou zijn!
Turbo Marco

Volgens diverse tests ben ik geen denker maar een doener :D
Maar even dat terzijde,ik weet ook heel goed dat de juiste afstelling van vering en demping van een groot belang is die moet bijdragen aan een optimaal prestatie potentieel,.................pff dat is eruit :lol:

Ik heb ook geen kruiwagen met geld maar een kg of ietsje minder moet al een groot voordeel opleveren.
Als ik naar Lenso wielen kijk valt het mij meteen op dat er ook het gewicht vd velg opstaat {even een voorbeeldje van een voor mij nu niet duidelijk type,maar wel het gewicht vd velg is bijgebleven namelijk 6.3kg voor een 7j16' velg}
Een 14" zou uiteraard een stuk lichter moeten zijn.

Een Compomotive in de maat 14" 6j model MO lijkt mij wel wat,het gewicht weet ik nog niet???
De prijs wel :) ,en die lijkt mij wel OK {158euro}
http://www.carlislewheelandtyre.co.uk/c ... ges/mo.jpg
StevenK
Contacteer:

Turbo Marco schreef:Een Compomotive in de maat 14" 6j model MO lijkt mij wel wat,het gewicht weet ik nog niet???
De prijs wel :) ,en die lijkt mij wel OK {158euro}
http://www.carlislewheelandtyre.co.uk/c ... ges/mo.jpg
Compo wielen zijn over het algemeen behoorlijk zwaar.
Turbo Marco

wat weegt het dan?
Want volgens de fabrikant zijn het wel lichte velgen.

heeft iemand verder een idee waar ik naar uit kan kijken?

Ik heb lichte Fuchsvelgen gehad{wat ook erg retro staat onder een gtt},maar helaas was dat 15"
Ik zoek toch echt iets in de maat 14"
StevenK
Contacteer:

Turbo Marco schreef:wat weegt het dan?
Want volgens de fabrikant zijn het wel lichte velgen.
Zou ik ook zeggen als fabrikant.
heeft iemand verder een idee waar ik naar uit kan kijken?
Precieze getallen weet ik niet, maar mijn Compo's zijn een kilo of 2 / 3 zwaarder dan de Speedlines die ik hiervoor had. (Overigens is dat 16x7 voor de compo, 16x7.5 voor de Speedline)
Matijs
Contacteer:

Als je het niet te duur wilt maken pak je gewoon stalen velgen, die wegen al een heel stuk minder dan lichtmetaal. Ik liep zaterdag nog te sjouwen met mijn wielen, en het viel me op dat de stalen velgen bijna niks wegen t.o.v. lichtmetaal.
H8bal

Matijs schreef:Als je het niet te duur wilt maken pak je gewoon stalen velgen, die wegen al een heel stuk minder dan lichtmetaal. Ik liep zaterdag nog te sjouwen met mijn wielen, en het viel me op dat de stalen velgen bijna niks wegen t.o.v. lichtmetaal.
En dan kan je er nog altijd chromé wielschelen op steken :p
Turbo Marco

Ik heb nu mijn stalen 14' vervangen voor 14"Speedline's,dat scheelt weer ruim 2kg per wiel :D

Nu moet ik alleen nog even andere voorbanden scoren in de maat 185-55-14 .

greetz Marco
Plaats reactie