Of zijn er superlichte velgen die echt de moeite waard zijn die nog niet genoemd zijn?
Ik wil wel iets in de maat 14"

greetz Marco
De lichtste wielen zijn gesmede magnesium wielen; deze zijn inmiddels verboden in de autosport en daarom zou het best wel kunnen dat je die ergens tegen een redelijke prijs kunt vinden.Turbo Marco schreef:Moet ik dan gaan shoppen bij Speedline of compomotive?
Of zijn er superlichte velgen die echt de moeite waard zijn die nog niet genoemd zijn?
Ik wil wel iets in de maat 14"![]()
greetz Marco
BrandgevaarOlijnsma schreef:Waarom verboden?
Compo wielen zijn over het algemeen behoorlijk zwaar.Turbo Marco schreef:Een Compomotive in de maat 14" 6j model MO lijkt mij wel wat,het gewicht weet ik nog niet???
De prijs wel,en die lijkt mij wel OK {158euro}
http://www.carlislewheelandtyre.co.uk/c ... ges/mo.jpg
Zou ik ook zeggen als fabrikant.Turbo Marco schreef:wat weegt het dan?
Want volgens de fabrikant zijn het wel lichte velgen.
Precieze getallen weet ik niet, maar mijn Compo's zijn een kilo of 2 / 3 zwaarder dan de Speedlines die ik hiervoor had. (Overigens is dat 16x7 voor de compo, 16x7.5 voor de Speedline)heeft iemand verder een idee waar ik naar uit kan kijken?
En dan kan je er nog altijd chromé wielschelen op stekenMatijs schreef:Als je het niet te duur wilt maken pak je gewoon stalen velgen, die wegen al een heel stuk minder dan lichtmetaal. Ik liep zaterdag nog te sjouwen met mijn wielen, en het viel me op dat de stalen velgen bijna niks wegen t.o.v. lichtmetaal.