We hebben het toch wel over een Renault 5gtt
Het luchtfilterhuis zit naast een bloedhete turbo,en dat is niet handig naar mijn weten.
Het luchtfilterhuis is bovendien nogal lomp van vorm zodat die niet echt gemakkelijk te verhuizen is naar een koelere plaats.
En een langere aanzuigbuis ??
Waar wil je luchtfilterhuis dan laten?
Ik denk dat een open filter makkelijker achter de intercooler te plaatsen is en met een scheidingwand met warmtewerend isolatiemateriaal een behoorlijk resultaat te behalen valt.
Dat in de eerste plaats,nog beter is het om een zogenaamde airbox in elkaar te knutselen die zowel door de orginele luchtinlaat {die boven de ic zit}en een extra inlaat van ruim voldoende frisse lucht kan worden voorzien.
Het is maar een idee hoor
Of ook een idee is om naar een ander compacte luchtfilterhuis te gaan kijken die bovendien van kunstof is {bv die van een Laguna 1.8 16v model 98/99 om toch in de Reno sferen te blijven

,anders weet ik nog wel een compachte filterhuis die heel gemakkelijk op de plaats van het koelvloeistoftankje geplaats kan worden.........die van een VW Vento tdi

}
Ik ga morgen meteen even kijken of dat gaat lukken,die VW opdruk poets ik wel weg.
Het is gewoon een kwestie van kreatief zijn,en niet geheel onbelangrijk een kwestie van tijd er voor nemen.............zucht
greetz Marco
Ps ,ik zie dat ik afdwaal
Als je dan toch een open filter gebruikt dan niet naast de turbo plaatsen.
