Raceland filter van schuim troep? Indirect aansluiten??

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Chris@R5

Ik heb hier nog een universeel filtertje liggen van Raceland. Niet van katoen maar van een of ander schuim.
Het zijn iets van 2 a 3 laagjes van verschillende dikten. De buitenste erg open en de binnenste van het type huis-tuin-en-keuken-spons.
Ik heb 'm oit eens voor de lol indirect aangesloten op mijn luchtfilterhuis zonder het inlegfilter erin.
Dat liep heel slecht na langere ritten, de motor begon dan verzuiptafarelen te vertonen en deed dat eigenlijk vooral in lage toeren.

Nu vraag ik mij af of dat uberhaubt wel kan zo 'indirect'. En is dat dingetje wel wat? Volgens mij filtert ie net zo goed als een katoenen filter :S.
Laatst gewijzigd door Chris@R5 op za 10 apr 2004 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
catrinus

Ik heb ook zo`n filter. Niets mis mee en geen problemen
There will be plenty of time to rest when your dead
Michel S.
Contacteer:

Ik heb zelf op de suub ook een schuim-achtig filter. Ben er enorm tevreden mee. Motor hangt wat gretiger op het gas. Maar kan niet zeggen dat het een vermogen winst is. Wel een geluidstoename :D
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Chris@R5

En dat wazige idee van mij om het filter op het filterhuis te monteren en vervolgens het originele filter eruit te halen?
Is dat echt >> |: of toch >>> (I) ?
Chris@R5

het is trouwens een gewone 1.4 (remus einddemper, geen mid.demper), dus heeft zo'n filter uberhaupt wel zin?
-Ray-
Contacteer:

voor meer herrie wel ja
Immer wieder die verdammte Holländer
Chris@R5

Ik verlies er dus vermogen mee :wink:
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

ik heb net een vervangings filter van omp geplaatst
ook schuim maar (Y) top , beter dan die onhandige bloemenvaas van green(de hoofdprijs betalen en minder vermogen krijgen (N) )
Turbo Marco

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of het nou van K&N ,Green,of raceland is wat werking betrefd.
Zolang de toevoer van koele lucht ruim aanwezig is .
wel is de levensduur verschillend tussen een goedkoop filter en die van een duurdere,de goedkope filters {de inlegfilters heb ik behalve K&N geen ervaring mee}willen wel eens van ellende uit elkaar vallen (N) ,wat wel te verhelpen is door ze met draadeinden weer vast te zetten maar wel tijdig opgemerkt dient te worden :)
De raceland filters zijn volgens mij van de zelfde kwalitiet als die van Autostyle,op zich niets mis mee wat werking betrefd.
Alleen heb ik daar niet zo goede ervaring mee.

greetz Marco
Riël
Über-Spammer

Dacht dat k&n, JR, green, jamex etc uit een en dezelfde fabriek komen zelfs...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

Turbo Marco schreef:Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of het nou van K&N ,Green,of raceland is wat werking betrefd.
Zolang de toevoer van koele lucht ruim aanwezig is .
wel is de levensduur verschillend tussen een goedkoop filter en die van een duurdere,de goedkope filters {de inlegfilters heb ik behalve K&N geen ervaring mee}willen wel eens van ellende uit elkaar vallen (N) ,wat wel te verhelpen is door ze met draadeinden weer vast te zetten maar wel tijdig opgemerkt dient te worden :)
De raceland filters zijn volgens mij van de zelfde kwalitiet als die van Autostyle,op zich niets mis mee wat werking betrefd.
Alleen heb ik daar niet zo goede ervaring mee.

greetz Marco
volgens mij ligt het er aan voor wat voor doeleinden jij je auto gebruikt
(racen of gewoon staat gebruik) ik ben van mening
dat een open filter(mits goed afgedekt) prima is voor het racen
maar voor straat gebruik is het beter
het orginele filterhuis met aangepaste
aanzuigbuis(gat naast mistlamp of mistlampen verwijderen)
te gebruiken met een inlegfilter! .....iedereen
staat toch wel eens in de file, wat heb je dan
aan je open filtertje?.......niks (ik spreek uit ervaring)
..afslaan 1.1/2 uur wachten met een open kap
dus hij is te koop !

Code: Selecteer alles

openluchtfilter green

..lata!
Turbo Marco

Het is alleen zo lastig om het orginele luchtfilterhuis te laten verhuizen naar een koelere plek.
Maar verder ben ik wel van mening dat een inlegfilter ook goed werkt,zelfs bij een hele hoop auto's nog beter dan een zogenaamde open variant.
maar dat heeft dus weer te maken met de aanvoer van koele lucht 8) .

Dat de motor afslaat in een file is mij nog niet bekend,dat het dan 1.1/2 uur duurt om hem weer aan het praten te krijgen duid volgens mij op een ander probleem want dat heeft niets met het luchtfilter te maken.

greetz Marco
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

Turbo Marco schreef:Het is alleen zo lastig om het orginele luchtfilterhuis te laten verhuizen naar een koelere plek.
Maar verder ben ik wel van mening dat een inlegfilter ook goed werkt,zelfs bij een hele hoop auto's nog beter dan een zogenaamde open variant.
maar dat heeft dus weer te maken met de aanvoer van koele lucht 8) .

Dat de motor afslaat in een file is mij nog niet bekend,dat het dan 1.1/2 uur duurt om hem weer aan het praten te krijgen duid volgens mij op een ander probleem want dat heeft niets met het luchtfilter te maken. ...........................................................
waarom verhuizen??? (filterhuis) zit prima
aleen een andere aan zuigbuis maken en klaar!

greetz Marco
Chris@R5

Maar een anzuigbuis van het filterhuis naar de bumper, is dat niet een te lange weg om z'n werk te doen?
Turbo Marco

We hebben het toch wel over een Renault 5gtt :p

Het luchtfilterhuis zit naast een bloedhete turbo,en dat is niet handig naar mijn weten.

Het luchtfilterhuis is bovendien nogal lomp van vorm zodat die niet echt gemakkelijk te verhuizen is naar een koelere plaats.
En een langere aanzuigbuis ??
Waar wil je luchtfilterhuis dan laten?

Ik denk dat een open filter makkelijker achter de intercooler te plaatsen is en met een scheidingwand met warmtewerend isolatiemateriaal een behoorlijk resultaat te behalen valt.
Dat in de eerste plaats,nog beter is het om een zogenaamde airbox in elkaar te knutselen die zowel door de orginele luchtinlaat {die boven de ic zit}en een extra inlaat van ruim voldoende frisse lucht kan worden voorzien.

Het is maar een idee hoor :smoke:

Of ook een idee is om naar een ander compacte luchtfilterhuis te gaan kijken die bovendien van kunstof is {bv die van een Laguna 1.8 16v model 98/99 om toch in de Reno sferen te blijven :D ,anders weet ik nog wel een compachte filterhuis die heel gemakkelijk op de plaats van het koelvloeistoftankje geplaats kan worden.........die van een VW Vento tdi :p :lol: }

Ik ga morgen meteen even kijken of dat gaat lukken,die VW opdruk poets ik wel weg.

Het is gewoon een kwestie van kreatief zijn,en niet geheel onbelangrijk een kwestie van tijd er voor nemen.............zucht

greetz Marco

Ps ,ik zie dat ik afdwaal :)
Als je dan toch een open filter gebruikt dan niet naast de turbo plaatsen. (S)
Chris@R5

:lol: Heel verhaal (Y) .

Maar nee het gaat niet over een turbo :)
Plaats reactie