[GTT]Lyts & ûndogens, back alive [09-05-2015]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Als je nou eens goed op het forum rondloert kun je vinden dat de remklauwen van een GTT hetzelfde zijn als:

-11 turbo/GTE
-9 Turbo/GTE
-19-16v
-Clio 16v
-Williams
Daar staat meestal wel iets van op de sloop

En meestal kun je de remklauw weer prima gangbaar maken door een revisiesetje te kopen (dacht iets van 70 euro) dan alles netjes schoonmaken schuren (gelijk kleurtje geven?) en in mekaar zetten.

Ist nou zo moeilijk...
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Steven schreef:Als je nou eens goed op het forum rondloert kun je vinden dat de remklauwen van een GTT hetzelfde zijn als:

-11 turbo/GTE
-9 Turbo/GTE
-19-16v
-Clio 16v
-Williams
Daar staat meestal wel iets van op de sloop

En meestal kun je de remklauw weer prima gangbaar maken door een revisiesetje te kopen (dacht iets van 70 euro) dan alles netjes schoonmaken schuren (gelijk kleurtje geven?) en in mekaar zetten.

Ist nou zo moeilijk...
Euh ja! :evil:

Ik ben wel technisch, maar sta nog in de beginschoenen van al dit spul, op electronica ben ik behoorlijk gespecialiseerd geraakt.

Bij mechanica heb ik nou eenmaal hulp nodig :smoke:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sja ik haal ook bijna alle info hier van het forum, dus dat kan jij ook.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Olijnsma schreef:
Steven schreef:Als je nou eens goed op het forum rondloert kun je vinden dat de remklauwen van een GTT hetzelfde zijn als:

-11 turbo/GTE
-9 Turbo/GTE
-19-16v
-Clio 16v
-Williams
Daar staat meestal wel iets van op de sloop

En meestal kun je de remklauw weer prima gangbaar maken door een revisiesetje te kopen (dacht iets van 70 euro) dan alles netjes schoonmaken schuren (gelijk kleurtje geven?) en in mekaar zetten.

Ist nou zo moeilijk...
Euh ja! :evil:
Kom op ik ben redelijk in bouwkunde en gewoon begonnen aan mn clio en het is mij ook gelukt! Gewoon positief blijven. (Y)

Rem reviesiesetje is idd bij de dealer 70 euro, bij de brezan of iets maar 40 :wink: En van de sloop nog minder.... gewoon nakijken en vervangen welke niet goed werkt. zoveel werk is het niet als je je remleidingen los kan krijgen.

GR.Frits
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Steven schreef:Sja ik haal ook bijna alle info hier van het forum, dus dat kan jij ook.
ik pluis dat forum ook wel goed na, maar Tijn komt met spul vervangen, dan ikke direct denken aan nieuwe erop. Nog niet verder doordacht. en dan is zo'n forum gewoon een uitkomst.

Maar voordat er dingen vervangen gaat worden, laat ik hem iig even ontluchten, en mocht het niet helpen, dan dieper gaan kijken wat het kan zijn.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Olijnsma schreef:Maar voordat er dingen vervangen gaat worden, laat ik hem iig even ontluchten, en mocht het niet helpen, dan dieper gaan kijken wat het kan zijn.
Ontluchten kan je ook zelf. gewoon wiel er af. sleutel 8 pakken, stukje doorzichtige slang pakken een iemand in de auto die kan pompen en de ander ontluchten. stelt niets voor. zelfs mn zusje kan het :lol:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Frits schreef:
Olijnsma schreef:Maar voordat er dingen vervangen gaat worden, laat ik hem iig even ontluchten, en mocht het niet helpen, dan dieper gaan kijken wat het kan zijn.
Ontluchten kan je ook zelf. gewoon wiel er af. sleutel 8 pakken, stukje doorzichtige slang pakken een iemand in de auto die kan pompen en de ander ontluchten. stelt niets voor. zelfs mn zusje kan het :lol:
Heeft jouw zus dan even tijd volgende week? :lol:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wel ff een klap op die nippels geven met de hamer en ff inspuiten met WD40 paar dagen voor je eraan begint.

Die nippels breken nog wel eens af namenlijk.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ik heb dat idd gelezen van iemand van het forum, daar brak een nippel vanaf.


Heeft er iemand een technisch schema? of een exploded view? zodat ik kan zien hoe en wat?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

gewoon opkrikke die hap, dan zie je het vanzelf

Daar heb je nix geen schema voor nodig.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Geloof me:

Ik wel :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Olijnsma schreef:Geloof me:

Ik wel :p
prutser :lol:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

dtune_stefan schreef:
prutser :lol:
Dank je !
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

kom op man

iemand de rem laten intrappen (niet tot op de bodem), nippeltje open en weer dichtdraaien, voet vd rem, weer half intrappen, nippeltje open en dicht etc.. tot ie gaat spuiten :p

remmetjes schoonmaken netjes, ik had voor- én achter 0% remverschil tussen beide zijde en een hoge remvertraging, weet niet meer precies hoeveel, maar twas hoog :D
Mrtn = Maarten
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe ken ik nog ene mooi verhaal over

Kende een gast die zat tijdens de les half onder de te tafel te pielen met een tippex-potje.
Opeens spoot dat ding over z'n trui heen en riep ie keihard door de klas "Hij spuit!!!!"

Sja en daar ging de vredige les natuurkunde :p
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

:lol: :lol:
Mrtn = Maarten
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Beter ontluchten = meer remdruk = beter remmen? Sinds mijn apk-keuring zijn m'n remmen in remkracht stukken achteruit gegaan, ze hebben een gedraaid slangetje niet meer gedraaid gezet, en ik denk dat er minder ontlucht is dan dat er gedaan was bij het inzetten van de motor. Maar ook ik ben nogal moeilijk bij de remmen, 't ziet er namelijk erg lastig uit...

Misschien moet ik ook wel de remschijven/blokken (hoe heten die dingetjes) vervangen, maar dat is me al helemaal een raadsel hoe dat moet...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hell waar gaat het niveau heen op dit forum :s
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Sorry hoor, forum is om te leren en daar ben ik op het moment even mee bezig
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sja hebben jullie uberhaupt wel es gekeken hoe je je remblokken zou kunnen vervangen?
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

of een keer een vraagbaak of een hayens manual aanschaffen/downloaden staat het ook wel duidelijk in.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

of gewoon gekeken of de versleten remblokken het probleem zijn ... ;-)
there is no spoon.
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

hier nog een mooie link http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=13718. maar das wel met schijven vervangen. maar we gaan geloof ik een beetje off-topic.
ActionHank
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 11 feb 2004 11:00
Locatie: Breda
Contacteer:

die is wel nuttig die info!
Diede is my name, fast is my game!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain :smoke:
Diede is my name, the pain is insane! :(
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Even een Update:

Ben deze week weer regelmatig met de GTT bezig geweest. Zover mogelijk lasklaar gemaakt zodat ik deze week kan beginnen met lassen van de auto.
De remmerij laat ik eerst even aan een garage over, ik wil hier geen risico's mee nemen. Dus moet afwachten wat daar uitrolt.

Ik heb ook deze week een motorkap besteld en die gaat er binnenkort opkomen.
[img]http://www.maxtune-d.com/R5BonnetCover.jpg[/img]

Deze gaat er zou uitzien op de GTT, de reden dat ie voorlopig matzwart is als volgt> Mijn GTT wordt (binnenkort) zowieso compleet gespoten, en daarom ga ik er niet 200 euro voorgeven om het in kleur te krijgen.
[img]http://www.maxtune-d.com/3003-2kopie.jpg[/img]


Ook heb ik een extra TFT-scherm gemonteerd in de turbo, deze is tijdelijk hier geplaatst omdat ik nog niet exact weet waar ik m wil hebben. Zodra het plan voor het dash klaar is kan ik ermee aan de gang

[img]http://www.maxtune-d.com/overzicht.jpg[/img]

Op deze foto is de film even heel donker, en dat is best jammer.

[img]http://www.maxtune-d.com/DSC01086.JPG[/img]

Om nog een aantal meters kwijt te kunnen in de trubo moest ik even creatief zijn en een oplossing bedenken, dit kan niet meer op de A-stijl en de dubbeldin is opgevuld met de DVD-speler en radio.
Zo kreeg ik van de week een heldere ingeving en heb een soort dorpel lijst gemaakt.
Deze is nog niet afgewerkt, maar het idee is er.

[img]http://www.maxtune-d.com/dorpel1.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/dorpel2.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/DSC01110.JPG[/img]


dit wast dan even voor deze week :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
MartinGTT
Berichten: 796
Lid geworden op: zo 27 jan 2002 0:00
Locatie: Made (Nb)

Zo kan het ook :wink: , maar zijn de metertjes zo nog wel goed af te lezen?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Jazeker wel, plus ik hou nu nog wat ruimte over voor wat schakelaars naast mij.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
qauckemoly
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 3 mar 2004 23:02

Zo, nog maar een scherm erin. En maar vol blijven houden dat je geen geld teveel hebt... :wink:
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Ziet er goed uit Erik.

Keep up the good work. (Y)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Errug goed bezig Erik, keep up the good work (Y)
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Komt veel in die wagen zeg, nou moet je bij het instappen niet het metertje er af schoppen he :D
ActionHank
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 11 feb 2004 11:00
Locatie: Breda
Contacteer:

super goed idee om die metertjes daar te doen! is nog makkelijker ook. kan je ook nog een deel van de bedrading naar achter daar leggen!
Diede is my name, fast is my game!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain :smoke:
Diede is my name, the pain is insane! :(
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

je bent op de hoogte van het feit dat je een motorkap-cover besteld hebt en geen motorkap ? dus dat er een dikke plaat polyester op je huidige kap komt te liggen... ? Er is wel duidelijk zichtbaar hoogteverschil namenlijk in het echt.
there is no spoon.
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Die meters in de dorpel zijn echt super! :worship:
Cleaned Style
Projecttopic
Michiel
Berichten: 481
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Roosendaal

Idd origineel verzonnen; Maar heb je nu ook nog een rustpuntje voor je linkervoet; Neem aan dat je hem niet continu op je koppelingspedaal laat rusten!
Ander idee misschien; rechts van je middenconsole; BMW's hebben daar vaak een steun voor de mobiele telefoon. Nadeel: de bijrijder heeft ietsje minder ruimte maar dat is te overzien!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Plaats reactie