[GTT]Lyts & ûndogens, back alive [09-05-2015]
Als je nou eens goed op het forum rondloert kun je vinden dat de remklauwen van een GTT hetzelfde zijn als:
-11 turbo/GTE
-9 Turbo/GTE
-19-16v
-Clio 16v
-Williams
Daar staat meestal wel iets van op de sloop
En meestal kun je de remklauw weer prima gangbaar maken door een revisiesetje te kopen (dacht iets van 70 euro) dan alles netjes schoonmaken schuren (gelijk kleurtje geven?) en in mekaar zetten.
Ist nou zo moeilijk...
-11 turbo/GTE
-9 Turbo/GTE
-19-16v
-Clio 16v
-Williams
Daar staat meestal wel iets van op de sloop
En meestal kun je de remklauw weer prima gangbaar maken door een revisiesetje te kopen (dacht iets van 70 euro) dan alles netjes schoonmaken schuren (gelijk kleurtje geven?) en in mekaar zetten.
Ist nou zo moeilijk...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Euh ja!Steven schreef:Als je nou eens goed op het forum rondloert kun je vinden dat de remklauwen van een GTT hetzelfde zijn als:
-11 turbo/GTE
-9 Turbo/GTE
-19-16v
-Clio 16v
-Williams
Daar staat meestal wel iets van op de sloop
En meestal kun je de remklauw weer prima gangbaar maken door een revisiesetje te kopen (dacht iets van 70 euro) dan alles netjes schoonmaken schuren (gelijk kleurtje geven?) en in mekaar zetten.
Ist nou zo moeilijk...

Ik ben wel technisch, maar sta nog in de beginschoenen van al dit spul, op electronica ben ik behoorlijk gespecialiseerd geraakt.
Bij mechanica heb ik nou eenmaal hulp nodig

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Kom op ik ben redelijk in bouwkunde en gewoon begonnen aan mn clio en het is mij ook gelukt! Gewoon positief blijven.Olijnsma schreef:Euh ja!Steven schreef:Als je nou eens goed op het forum rondloert kun je vinden dat de remklauwen van een GTT hetzelfde zijn als:
-11 turbo/GTE
-9 Turbo/GTE
-19-16v
-Clio 16v
-Williams
Daar staat meestal wel iets van op de sloop
En meestal kun je de remklauw weer prima gangbaar maken door een revisiesetje te kopen (dacht iets van 70 euro) dan alles netjes schoonmaken schuren (gelijk kleurtje geven?) en in mekaar zetten.
Ist nou zo moeilijk...![]()

Rem reviesiesetje is idd bij de dealer 70 euro, bij de brezan of iets maar 40
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ik pluis dat forum ook wel goed na, maar Tijn komt met spul vervangen, dan ikke direct denken aan nieuwe erop. Nog niet verder doordacht. en dan is zo'n forum gewoon een uitkomst.Steven schreef:Sja ik haal ook bijna alle info hier van het forum, dus dat kan jij ook.
Maar voordat er dingen vervangen gaat worden, laat ik hem iig even ontluchten, en mocht het niet helpen, dan dieper gaan kijken wat het kan zijn.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ontluchten kan je ook zelf. gewoon wiel er af. sleutel 8 pakken, stukje doorzichtige slang pakken een iemand in de auto die kan pompen en de ander ontluchten. stelt niets voor. zelfs mn zusje kan hetOlijnsma schreef:Maar voordat er dingen vervangen gaat worden, laat ik hem iig even ontluchten, en mocht het niet helpen, dan dieper gaan kijken wat het kan zijn.

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Heeft jouw zus dan even tijd volgende week?Frits schreef:Ontluchten kan je ook zelf. gewoon wiel er af. sleutel 8 pakken, stukje doorzichtige slang pakken een iemand in de auto die kan pompen en de ander ontluchten. stelt niets voor. zelfs mn zusje kan hetOlijnsma schreef:Maar voordat er dingen vervangen gaat worden, laat ik hem iig even ontluchten, en mocht het niet helpen, dan dieper gaan kijken wat het kan zijn.

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ik heb dat idd gelezen van iemand van het forum, daar brak een nippel vanaf.
Heeft er iemand een technisch schema? of een exploded view? zodat ik kan zien hoe en wat?
Heeft er iemand een technisch schema? of een exploded view? zodat ik kan zien hoe en wat?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Geloof me:
Ik wel
Ik wel

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Dank je !dtune_stefan schreef:
prutser
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
kom op man
iemand de rem laten intrappen (niet tot op de bodem), nippeltje open en weer dichtdraaien, voet vd rem, weer half intrappen, nippeltje open en dicht etc.. tot ie gaat spuiten
remmetjes schoonmaken netjes, ik had voor- én achter 0% remverschil tussen beide zijde en een hoge remvertraging, weet niet meer precies hoeveel, maar twas hoog
iemand de rem laten intrappen (niet tot op de bodem), nippeltje open en weer dichtdraaien, voet vd rem, weer half intrappen, nippeltje open en dicht etc.. tot ie gaat spuiten

remmetjes schoonmaken netjes, ik had voor- én achter 0% remverschil tussen beide zijde en een hoge remvertraging, weet niet meer precies hoeveel, maar twas hoog

Mrtn = Maarten
Hehe ken ik nog ene mooi verhaal over
Kende een gast die zat tijdens de les half onder de te tafel te pielen met een tippex-potje.
Opeens spoot dat ding over z'n trui heen en riep ie keihard door de klas "Hij spuit!!!!"
Sja en daar ging de vredige les natuurkunde
Kende een gast die zat tijdens de les half onder de te tafel te pielen met een tippex-potje.
Opeens spoot dat ding over z'n trui heen en riep ie keihard door de klas "Hij spuit!!!!"
Sja en daar ging de vredige les natuurkunde

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Beter ontluchten = meer remdruk = beter remmen? Sinds mijn apk-keuring zijn m'n remmen in remkracht stukken achteruit gegaan, ze hebben een gedraaid slangetje niet meer gedraaid gezet, en ik denk dat er minder ontlucht is dan dat er gedaan was bij het inzetten van de motor. Maar ook ik ben nogal moeilijk bij de remmen, 't ziet er namelijk erg lastig uit...
Misschien moet ik ook wel de remschijven/blokken (hoe heten die dingetjes) vervangen, maar dat is me al helemaal een raadsel hoe dat moet...
Misschien moet ik ook wel de remschijven/blokken (hoe heten die dingetjes) vervangen, maar dat is me al helemaal een raadsel hoe dat moet...
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Sorry hoor, forum is om te leren en daar ben ik op het moment even mee bezig
of gewoon gekeken of de versleten remblokken het probleem zijn ... 

there is no spoon.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
hier nog een mooie link http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=13718. maar das wel met schijven vervangen. maar we gaan geloof ik een beetje off-topic.
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: wo 11 feb 2004 11:00
- Locatie: Breda
- Contacteer:
die is wel nuttig die info!
Diede is my name, fast is my game!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain
Diede is my name, the pain is insane!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain

Diede is my name, the pain is insane!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Even een Update:
Ben deze week weer regelmatig met de GTT bezig geweest. Zover mogelijk lasklaar gemaakt zodat ik deze week kan beginnen met lassen van de auto.
De remmerij laat ik eerst even aan een garage over, ik wil hier geen risico's mee nemen. Dus moet afwachten wat daar uitrolt.
Ik heb ook deze week een motorkap besteld en die gaat er binnenkort opkomen.
[img]http://www.maxtune-d.com/R5BonnetCover.jpg[/img]
Deze gaat er zou uitzien op de GTT, de reden dat ie voorlopig matzwart is als volgt> Mijn GTT wordt (binnenkort) zowieso compleet gespoten, en daarom ga ik er niet 200 euro voorgeven om het in kleur te krijgen.
[img]http://www.maxtune-d.com/3003-2kopie.jpg[/img]
Ook heb ik een extra TFT-scherm gemonteerd in de turbo, deze is tijdelijk hier geplaatst omdat ik nog niet exact weet waar ik m wil hebben. Zodra het plan voor het dash klaar is kan ik ermee aan de gang
[img]http://www.maxtune-d.com/overzicht.jpg[/img]
Op deze foto is de film even heel donker, en dat is best jammer.
[img]http://www.maxtune-d.com/DSC01086.JPG[/img]
Om nog een aantal meters kwijt te kunnen in de trubo moest ik even creatief zijn en een oplossing bedenken, dit kan niet meer op de A-stijl en de dubbeldin is opgevuld met de DVD-speler en radio.
Zo kreeg ik van de week een heldere ingeving en heb een soort dorpel lijst gemaakt.
Deze is nog niet afgewerkt, maar het idee is er.
[img]http://www.maxtune-d.com/dorpel1.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/dorpel2.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/DSC01110.JPG[/img]
dit wast dan even voor deze week
Ben deze week weer regelmatig met de GTT bezig geweest. Zover mogelijk lasklaar gemaakt zodat ik deze week kan beginnen met lassen van de auto.
De remmerij laat ik eerst even aan een garage over, ik wil hier geen risico's mee nemen. Dus moet afwachten wat daar uitrolt.
Ik heb ook deze week een motorkap besteld en die gaat er binnenkort opkomen.
[img]http://www.maxtune-d.com/R5BonnetCover.jpg[/img]
Deze gaat er zou uitzien op de GTT, de reden dat ie voorlopig matzwart is als volgt> Mijn GTT wordt (binnenkort) zowieso compleet gespoten, en daarom ga ik er niet 200 euro voorgeven om het in kleur te krijgen.
[img]http://www.maxtune-d.com/3003-2kopie.jpg[/img]
Ook heb ik een extra TFT-scherm gemonteerd in de turbo, deze is tijdelijk hier geplaatst omdat ik nog niet exact weet waar ik m wil hebben. Zodra het plan voor het dash klaar is kan ik ermee aan de gang
[img]http://www.maxtune-d.com/overzicht.jpg[/img]
Op deze foto is de film even heel donker, en dat is best jammer.
[img]http://www.maxtune-d.com/DSC01086.JPG[/img]
Om nog een aantal meters kwijt te kunnen in de trubo moest ik even creatief zijn en een oplossing bedenken, dit kan niet meer op de A-stijl en de dubbeldin is opgevuld met de DVD-speler en radio.
Zo kreeg ik van de week een heldere ingeving en heb een soort dorpel lijst gemaakt.
Deze is nog niet afgewerkt, maar het idee is er.
[img]http://www.maxtune-d.com/dorpel1.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/dorpel2.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/DSC01110.JPG[/img]
dit wast dan even voor deze week
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Jazeker wel, plus ik hou nu nog wat ruimte over voor wat schakelaars naast mij.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: wo 3 mar 2004 23:02
Zo, nog maar een scherm erin. En maar vol blijven houden dat je geen geld teveel hebt... 
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Ziet er goed uit Erik.
Keep up the good work.
Keep up the good work.

Renault 5 GT Turbo "EVO"
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Komt veel in die wagen zeg, nou moet je bij het instappen niet het metertje er af schoppen he 

-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: wo 11 feb 2004 11:00
- Locatie: Breda
- Contacteer:
super goed idee om die metertjes daar te doen! is nog makkelijker ook. kan je ook nog een deel van de bedrading naar achter daar leggen!
Diede is my name, fast is my game!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain
Diede is my name, the pain is insane!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain

Diede is my name, the pain is insane!

je bent op de hoogte van het feit dat je een motorkap-cover besteld hebt en geen motorkap ? dus dat er een dikke plaat polyester op je huidige kap komt te liggen... ? Er is wel duidelijk zichtbaar hoogteverschil namenlijk in het echt.
there is no spoon.
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Die meters in de dorpel zijn echt super! 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Idd origineel verzonnen; Maar heb je nu ook nog een rustpuntje voor je linkervoet; Neem aan dat je hem niet continu op je koppelingspedaal laat rusten!
Ander idee misschien; rechts van je middenconsole; BMW's hebben daar vaak een steun voor de mobiele telefoon. Nadeel: de bijrijder heeft ietsje minder ruimte maar dat is te overzien!
Ander idee misschien; rechts van je middenconsole; BMW's hebben daar vaak een steun voor de mobiele telefoon. Nadeel: de bijrijder heeft ietsje minder ruimte maar dat is te overzien!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!