front-mount intercooler
Beeeh die heeft poep aan z'n hand 

-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Wat een ding eej.-Ray- schreef:kijk eens jongens: vandaag Jeroen Lubking zijn nieuwe IC op de foto gezet, voor op de 21 TQ
[img]http://home.wxs.nl/~emmel049/bigun.jpg[/img]

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Über-Spammer
Vrachtwagen of zo?? :d
speedline schreef:Tot wel 1.5Bar turbodruk...
Bmw gaat de 1.85 overschrijden. Het persbericht sprak van 2.85bar maar dat zal hopelijk absoluut zijn. 272pk uit 3-liter Diesel...
Probeer anders eens de VW stal. De 150PK diesels hebben normaal ook standaard 2.5 bar.
-
Dan heb ik nog even een vraagje tussendoor.
Ik heb m'n hand weten te leggen op een IC uit een MB E 320 cdi (en da's echt wel een snug fit voot een gtt, maar ut past). Iemand enig idee wat de maximale druk is die zo'n ding aankan?

Ik heb m'n hand weten te leggen op een IC uit een MB E 320 cdi (en da's echt wel een snug fit voot een gtt, maar ut past). Iemand enig idee wat de maximale druk is die zo'n ding aankan?
Laat je hem toch afpersen tot net boven de druk waarmee je wilt rijden!? Niemand hier werkt bij Behr (voorzover ik weet) dus het antwoord zal je hier waarschijnlijk niet vinden.Richard Lemmen schreef:Dan heb ik nog even een vraagje tussendoor.![]()
Succes

Maar 1.5 moet ie toch wel kunnen hebben denk ik zo
Laatst gewijzigd door speedline op di 23 mar 2004 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Heej
Da's in ieder geval al een bemoedigend antwoord en nog niet eens zo'n slecht idee!
Ik zal eens kijken wat ie kan hebben
alvst bedankt voor de raad!
Da's in ieder geval al een bemoedigend antwoord en nog niet eens zo'n slecht idee!

Ik zal eens kijken wat ie kan hebben
alvst bedankt voor de raad!
-
Intercooler van een Sprinter CDI is ook nog een optie voor achter je bumper, past tussen de mistlampen.
Of...
Intercooler van een traffic/vivaro achter de bumper.
Of...
Intercooler van een traffic/vivaro achter de bumper.
-
Helaas had ik niet de beschikking over een platgereden Sprinter of Vivaro. Maar wel over een dikke E die een stukje korter is gereden
(balen voor hem/haar, mazzel voor mij)
Maar hij komt wel op de plaats die jij al aangaf, tussen de mistlampen. Dat is ook de enige plaats waar ie past, en dan ook maar net (mazzeltje).

Maar hij komt wel op de plaats die jij al aangaf, tussen de mistlampen. Dat is ook de enige plaats waar ie past, en dan ook maar net (mazzeltje).
Wat is nu beter?
De intercooler van K-TEC zodat de originele ic vervalt?
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/200549/incoming/ic.JPG[/img]
Of toch de intercooler van gt tuning waarbij de originele behouden blijft?
[img]http://www.gttuning.com/images/enginebay.jpg[/img]
Word bij die ic van gt tuning het turbogat niet veel te groot?
De intercooler van K-TEC zodat de originele ic vervalt?
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/200549/incoming/ic.JPG[/img]
Of toch de intercooler van gt tuning waarbij de originele behouden blijft?
[img]http://www.gttuning.com/images/enginebay.jpg[/img]
Word bij die ic van gt tuning het turbogat niet veel te groot?
5 GT Turbo '88 GT5
Ik was gister even in gesprek met Speedline bij JL Tuning, en die zegt toch echt dat je voor +- 700 voor een charge cooler moet gaan....schijnt goed te werken.
Ik ben er nog niet over uit, maar ga toch binnenkort een keuze maken, of een charge cooler, ef een grill mounted K-tec IC, dit omdat ik dus mn org. bumper wil behouden....!
Ben er nog niet echt uit...
Ik ben er nog niet over uit, maar ga toch binnenkort een keuze maken, of een charge cooler, ef een grill mounted K-tec IC, dit omdat ik dus mn org. bumper wil behouden....!
Ben er nog niet echt uit...
Ja als het geld hebt de charge-cooler.
-
- Contacteer:
Charge cooler heb je wel bij langzaam rijden ook de meeste koude lucht.
Ben alleen benieuwd tot welke snelheid de chargecooler kouder is dan een gewone IC.
Ben alleen benieuwd tot welke snelheid de chargecooler kouder is dan een gewone IC.
Ik verwacht over het hele traject.
[img]http://www.paceproducts.co.uk/ricc/pics/ren5_cc.jpg[/img]
De Pace products chargecooler kit voor de gt turbo. Volgens Pace houd ie de inlaatlucht rond de 30 graden Celsius. Dat is erg laag en de ervaring met een vergelijkbare set op een Clio 16v Turbo geeft hetzelfde beeld. Dit was gemeten met fastchip's XRD X-Ray display via de originele inlaatluchttemperatuur sensor van het injectie systeem.
Af pace kost deze set 1042,- inclusief btw. Af JL Tuning kost deze set (en echt dezelfde!) 902,-
K-Tec's Power System FMIC kost 920,- af JL Tuning.
Een mede forummer die nog niet zo lang lid is heeft net zo'n kit besteld...
Deze kit geeft de ruimte voor een grotere radiateur omdat de standaard tussenkoeler (=intercooler) komt te vervallen. Dit is een groot (ruimte)voordeel bij (hoog) opgevoerde gtt's.
Dus in mijn bescheiden opinie is de chargecooler of lucht/water tussenkoeler zoals zo'n ding echt heet altijd de betere keus. FMIC heeft styling voordelen maar puur prestatiegericht heeft bij mij de chargecooler de voorkeur.
De Pace products chargecooler kit voor de gt turbo. Volgens Pace houd ie de inlaatlucht rond de 30 graden Celsius. Dat is erg laag en de ervaring met een vergelijkbare set op een Clio 16v Turbo geeft hetzelfde beeld. Dit was gemeten met fastchip's XRD X-Ray display via de originele inlaatluchttemperatuur sensor van het injectie systeem.
Af pace kost deze set 1042,- inclusief btw. Af JL Tuning kost deze set (en echt dezelfde!) 902,-
K-Tec's Power System FMIC kost 920,- af JL Tuning.
Een mede forummer die nog niet zo lang lid is heeft net zo'n kit besteld...

Deze kit geeft de ruimte voor een grotere radiateur omdat de standaard tussenkoeler (=intercooler) komt te vervallen. Dit is een groot (ruimte)voordeel bij (hoog) opgevoerde gtt's.
Dus in mijn bescheiden opinie is de chargecooler of lucht/water tussenkoeler zoals zo'n ding echt heet altijd de betere keus. FMIC heeft styling voordelen maar puur prestatiegericht heeft bij mij de chargecooler de voorkeur.
Maar bij de front-mount ic van k-tec komt de originele ic toch ook te vervallen. Dus kan je alsnog een grotere radiateur plaatsen.speedline schreef:
5 GT Turbo '88 GT5
niet helemaal, aangezien die buizen ook ergens moeten lopen.
Pace maakt een radiateur die precies de vrijgekomen ruimte opvult bij de chargecooler oplossing. Deze rad past niet bij een front mount ic.
Pace maakt een radiateur die precies de vrijgekomen ruimte opvult bij de chargecooler oplossing. Deze rad past niet bij een front mount ic.
there is no spoon.
Nee Roy. Ff goed lezen aub. Ivo's prijs van 700,- klopt niet.Roy schreef:Dat is wel ruim 200 euri meer dan een front-mount ic.
De chargecooler kost 908,-. De front mount intercooler kost 920,-. Dat zijn prijzen inclusief btw af JL Tuning.
Dus de chargecooler is goedkoper...
heb je daar nog wat meer meetdata van? Zo'n chargecooler is in de eerste plaats natuurlijk een erg goeie buffer. Ik ben wel nieuwsgierig hoe goed ie nog presteert als je die buffercapaciteit eenmaal verstookt hebt.speedline schreef: Volgens Pace houd ie de inlaatlucht rond de 30 graden Celsius. Dat is erg laag en de ervaring met een vergelijkbare set op een Clio 16v Turbo geeft hetzelfde beeld.
rev it like a rental
Wel schofterig veel geld voor een ic. Voor 380 euro heb je een ic van nagenoeg dezelfde afmetingen. Moet je alleen zelf de bevestiging en slangen/buizen er naartoe fabriceren. Maar dat moet wel lukken voor die 540 euro denk ik.
5 GT Turbo '88 GT5
wat je zegt 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
Front mount ic in combinatie met een radiateur van een Clio RSI moet denk ik ook wel passen.
Heb de maten en alles vergeleken en gemeten, moet naar mijn mening wel goed komen.
Moet je alleen de radiateurslangen aanpassen.
Heb de maten en alles vergeleken en gemeten, moet naar mijn mening wel goed komen.
Moet je alleen de radiateurslangen aanpassen.
-
Roy schreef:Is de radiateur van een rsi zoveel groter dan? Zal ook eens meten.
Pootjes van de GTT radiateur zijn 290mm breed,
en die van een RSI `93 494mm breed.
Koelblok zelf zal iets van +- 15cm breder zijn.
Moet alleen wel een aparte oliekoeler gemonteerd worden.
-
Mrtn schreef:Hoe werkt dat koelblok dan precies?
want er gaat vloeistof doorheen zo ik zie, is er een apart circuit dan?
Het ene gat gaat en koelvloeistof in, en de andere gaat het weet uit. Zit gewoon op het koelsysteem aangasloten.
Voor meer duidelijkheid verwijs ik u naar een blik onder uw motorkap.
-
Mrtn schreef:Bas RSI (moersleutel) schreef: Voor meer duidelijkheid verwijs ik u naar een blik onder uw motorkap.ik bedoel zo'n chargekoeler
![]()
maar thanx, nu weet ik ook hoe een radiateur werkt
Nu is het mij ook duidelijk.
Zoals je onderschrift al sprak; de aap komt uit de kont!!

-
Raditeur van een 16V of willy is misschien nog beter.
Bij de RSI zitten de aansluitingen aan de rechter kant en bij de 16V of willy ingaand rechts en uit links in het midden.
Bij de GTT zit uitgaand links boven, zal bij de 16v/willy minder moeten aanpassen.
Bij de RSI zitten de aansluitingen aan de rechter kant en bij de 16V of willy ingaand rechts en uit links in het midden.
Bij de GTT zit uitgaand links boven, zal bij de 16v/willy minder moeten aanpassen.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Bas heb je hem toevallig ook al eens met een diesel vergeleken?? Want je leest hier en daar wel eens dat ze een diesel rad. gebruiken voor meer koel oppervlakte.Bas RSI (moersleutel) schreef:Raditeur van een 16V of willy is misschien nog beter.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
zal nog ff m`n programmatje in duiken