ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Riël
Über-Spammer

Het geeft zelfs akelige discussies over later kinderen hebben met je vriendin (als dat in de planning ligt). We studeren bijvoorbeeld allebei. Ik sta erop dat ze met genoeg inspanning zullen worden opgevoed later! Dat gaat ten koste van een carriere. Nou studeren we allebei. Wie gaat de carriere stoppen/remmen? Lastig.. Hoe lossen jullie dat op, ik begrijp dat er hier mensen zijn die ook pas een kleine hebben.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ollie

Correct, ik denk dat daar een zeer grote bron van het kwaad te vinden is.
Naast de integratie die vaak niet zo kan of wil lukken.
Maar ook zoals al aangegeven, er bestaan meer goeden dan slechten (tenminste dat hoop ik), maar je hoort natuurlijk vooral de slechte dingen, dat verkoopt!
En dat met de jeugd, tja, dat is overal te merken. Ga eens winkelen, dan merk je hoeveel kinderen al op zeer jonge leeftijd machtiger zijn dan de ouders. De ouders hebben na 40u gewerkt te hebben vaak geen energie/behoefte meer over de schooldag te praten en bepaalde elementaire zaken aan hun kinderen bij te brengen. Die taak wordt vaak bij de docenten gelegd, ten onrechte. Deze hebben slechts een ondersteunende taak. Want hoevaak hebben de leraren niet heethoofdige ouders aan hun bureau staan als er straf wordt gegeven oid. Daar snap je toch ook niks van!
Ik stond laatst in de videotheek, 3 poeten die de halve toko afbraken en maar gillen en rennen. Maar pa en ma wilden rustig hun filmpje uitzoeken, dus laat maar rennen die kids :s
En ook opvallend hoe veel het fenomeen ADHD wordt genoemd als root of all evil! Yeah right!
Ollie

Ach, carriere...ik zou er niet vies van zijn om 4 dagen te werken :D De vrouw 4 dagen, dan hou je dus nog 3 dagen over om in te vullen. 2x schoonouders, 1x opvang. Hmm...nog niet echt ideaal hè. Maar de tijd dat de vrouw dat maar allemaal op zich moet nemen is toch echt wel voorbij hoor!
Daarom voor mij vooreerst nog geen kinderen!
Mrtn
Car: R5GTT

Ik niet, ik ben van mening dat het vooral in de low-society voorkomt, waar 8 vd 10x de ouders helemaal niet werken, teveel drinken etc etc zij hebben die kl@#$%! gebroed
Mrtn = Maarten
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik wil geen kinderen. Niet omdat ik mijn so called carriere ervoor op moet geven, want dat zou ik direct doen, maar gewoon omdat ik geen kinderen wil. 2e punt is of ik mijn kinderen wel in deze omstandigheden zou willen laten opgroeien.

Kinderen horen thuis te zijn bij hun vader/moeder/ouders en niet op een kinderdagverblijf waar de begeleiders geen reet geven om de opvoeding van de kinderen. Kinderen horen ook niet opgevoed te worden elders dan thuis. En al helemaal niet op straat! Curvue (schrijf je toch zo?) in het leven roepen in Nederland?? Eigenlijk is het niet de verantwoording van de overheid, maar wie doet het anders? (N)
Ollie

Mrtn schreef:Ik niet, ik ben van mening dat het vooral in de low-society voorkomt, waar 8 vd 10x de ouders helemaal niet werken, teveel drinken etc etc zij hebben die kl@#$%! gebroed
Zit ook wat in natuurlijk! Want dan krijg je van thuis uit nu ook niet echt een goed voorbeeld mee (N)
Merijn
Über-Spammer

Maarten heeft wel een punt, ja... Het zijn meestal niet de kinderen van (fatsoenlijke) ouders met beide een baan, maar inderdaad kinderen van de mensen die niet eens in staat zijn hun eigen leven op de rails te zetten.

Wat moet je daar nu mee? :S
voske

je kunt hier eindeloos over discuseren maar je komt toch op de economie neer. de mooie euro word onze ondergang. er zijn steeds minder banen en lagere lonen etc.. ik zeg al vanaf mijn 15 af dat over 20 jaar de wereld helemaal naar de klote is en k zie het steeds erger worden.
Merijn
Über-Spammer

Ze zeggen altijd dat er 7 jaren van glorie zijn, maar daar achteraan 7 jaren van 'armoede'. Dan zal het toch niet zo heel lang moeten duren voordat er weer betere tijden aanbreken!
Riël
Über-Spammer

Dat met die euro ben ik nog niet zo van overtuigd. Als ik al eens bekijk waar ik mijn geld aan KAN besteden heb ik het echt zo slecht nog niet. Mensen moeten gewoon beter nadenken met wat ze uitgeven. Qua economie maak ik me minder druk. Meer om de maatschappij.
Ollie

Tja Riel, waar wij het geld aan kunnen uitgeven is in ons geval voor leuke dingen. Weegt natuurlijk niet op tegen de vaste lasten en alle bijkomstigheden die we straks gaan krijgen als we full-time werken en op ons zelf wonen. Dan blijft er verrekte weinig over van je salaris!
Maar idd, meer een probleem van de maatschappij dan de economie denk ik. Toch hangt het ook wel samen allemaal!
Rémi clio ph3

Riël schreef:Het probleem zit denk ik voor een groot deel in de opvoeding. Dubbel werken, kinderen bij de opvang, doen en laten waar ze zin in hebben, ze worden elkaars foute vriendjes etc. Ik geef zelf les aan die leeftijdscategorie, en je merkt dat er kinderen tussen zitten die WEL die waarden en normen meegekregen hebben. Die je aanspreken met mijnheer. Die je laten uitspreken. Net zo goed als diegenen die dat niet kennen. Die je aanspreken met kwezel. Die je al vragen of ik het niet gek vind dat er leraren worden neergestoken, als ik hem op zijn storend gewauwel wijs... Waar ligt het probleem dan? Ik denk bij papa en mama. Er is geen tijd meer voor de kinderen.
Ik ben zelf leider bij scouting, voor kinderen van 4 tot 7 jaar, en daar kun je zelfs een duidelijk verschil zien. Er zijn gewoon kinderen van een jaar of vier die gewoon echt NIET luisteren, zo'n kind verdient dan een goede correctie, maar ik ben daar niet de aangewezen persoon voor, dat kunnen alleen de ouders, maar die liggen dan vaak in scheiding of hebben een eigen zaak, of allebij :( .

Verder ben ik absoluut geen rassist!, maar er lopen in nederland net te veel mensen rond die een mentaliteit hebben die echt niet deugt! En ik weet zeker dat die mentaliteit in land van afkomst ook niet getoloreerd wordt. Maar Nederland is vrij en daar mag alles :( denken zij. Als er in Nederland een (bijvoorbeeld) turk word neer gestoken door een marokaan uit politieke reden, dan vraag ik me af waarom die mensen überhaupt in nederland zijn :s
One clio to rule them all
Ollie

Een partij die minder tolerant is voor dit soort zaken komt er ook niet doorheen, dus wat willen wij Nederlanders nu dan ook eigenlijk?
Riël
Über-Spammer

Kwestie van wat de boer niet kent eet ie niet. We durven niet denk ik.
Marcel B.

Het valt wel op dat hier iedereen dezelfde dezelfde ideeen heeft (en naar mijn mening ook de goede)

Hoe kan het dan dat de problemen niet opgelost worden? Zijn renault-rijders dan zo intelligent? ;)
Don't walk the grass... smoke it
Ollie

Of het komt doordat we enorm veel ouderen hebben in dit land die voornamelijk stemmen waar ze altijd op gestemd hebben. Andere tijden vragen andere maatregelen.
Mrtn

Marcel B. schreef:Het valt wel op dat hier iedereen dezelfde dezelfde ideeen heeft (en naar mijn mening ook de goede)

Hoe kan het dan dat de problemen niet opgelost worden? Zijn renault-rijders dan zo intelligent? ;)
hmmm, wellicht wat hoger opgeleid :p :lol:
Mrtn = Maarten
Rémi clio ph3

Marcel B. schreef:Zijn renault-rijders dan zo intelligent? ;)
Yep, renault rijders zijn gewoon echt intellent :lol: :lol:
One clio to rule them all
Ollie

Je bedoelt:

Jep, reno reiders zein gewoon egt intuligent :D
joeri_16V
Car: megane 2

is dit nog op een betaalbare manier te maken?
[img]http://people.zeelandnet.nl/jeme/velg1.jpg[/img]
[img]http://people.zeelandnet.nl/jeme/velg2.jpg[/img]
is over ongeveer 3/4 van de velg beschadigd :(
Ollie

De velgendokter: klik
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Alegemeen vraagje, ik denk dat het bij elke auto ongeveer hetzelfde zal zijn;

Bij mijn auto zijn sinds kort de ruitenwissers ermee opgehouden. Elke keer als ik de hendel overhaal, knalt de zekring eruit. Het is een 8A zekering. Soms HAD ik wel eens dattie het wel deed, maar na 1 beweging sloeg de zekering er WEER uit. Nou zat ik meteen te denken aan de ruitenwissermotor, maar ik ben net naar de sloop geweest en ff een motortje gewisselt en ook bij die knalde de zekering eruit. Dus toen heb ik er een 16A zekering ingezet, knalde OOK door...nou ben ik echt teneinde raad, want waar moet ik nu naar gaan kijken ?? :(

Iemand een advies ??
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Martijn, wat voor auto heb je eigenlijk?! Ik dacht namelijk dat je nog druk aan het sparen was voor een 5je. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
MartijnG
Über-Spammer

Chris schreef:Martijn, wat voor auto heb je eigenlijk?! Ik dacht namelijk dat je nog druk aan het sparen was voor een 5je. :)
Een ahum VW Polo :X uit '88 Ik weet het, het is ook echt te grootste zooi die je kunt krijgen maar dit heeft mijn keuze beinvloed......hij was GRATIS 8) En het sparen schiet niet op...de IB-groep valt me nog steeds zwaar lastig ivm studieschulden :(

Maar de ruitenwissers zijn dus kapot.... (N)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Och, das beter als niets. :)

Vijfje komt er vanzelf, zoek je een GT?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
MartijnG
Über-Spammer

Whehe, als het geld eenmaal ooit binnenstroomt na school waarschijnlijk (als ik ooit werk vind) dan ga ik wel op zoek naar een 5je ja :) een GTT >-) uiteraard

En als ik tijdens mijn studie een beter baantje vind voor doordeweeks of als ik stagevergoeding krijg, dat ik misschien die Polo inruil voor een 5 TR ofzo :) Is het iig een Renault :P
Remco_Rs
Contacteer:

MartijnG schreef:Alegemeen vraagje, ik denk dat het bij elke auto ongeveer hetzelfde zal zijn;

Bij mijn auto zijn sinds kort de ruitenwissers ermee opgehouden. Elke keer als ik de hendel overhaal, knalt de zekring eruit. Het is een 8A zekering. Soms HAD ik wel eens dattie het wel deed, maar na 1 beweging sloeg de zekering er WEER uit. Nou zat ik meteen te denken aan de ruitenwissermotor, maar ik ben net naar de sloop geweest en ff een motortje gewisselt en ook bij die knalde de zekering eruit. Dus toen heb ik er een 16A zekering ingezet, knalde OOK door...nou ben ik echt teneinde raad, want waar moet ik nu naar gaan kijken ?? :(

Iemand een advies ??
"Meten is weten" ik weet iet of je een multiemeter hebt,want dan ken je gaan meten ,waar de sluiting zit in het circuit
Mrtn

Chris schreef:zoek je een GT?!
hij zoekt hulp om z'n ruitenwissers te laten werken :lol:
Mrtn = Maarten
Mrtn

idd, prop er weer een 8A zekering in, pak een multimeter, zet deze op de min vd wappers en schakel deze aan. Kijk nu of de massa wegvalt voordat de zekering knalt.
Mrtn = Maarten
MartijnG
Über-Spammer

Ik zal m binnekort wel eens mee naar school nemen, want ik heb 1; geen multimeter en 2; 0,0 verstand van electronica :(

Ik hoop dat het iets simpels is...

Owja, toen ik die 16A er voor de eerste keer in stopte, deden de wisser het heel even, maar heel stoterig/schokkerig...is daar iets aan af te leiden toevallig??
Matijs
Contacteer:

En als je nou van de sloop ook eens een nieuwe ruitenwisser-stengel haalt? Grote kans dat de kortsluiting in de hendel zelf zit.
MartijnG
Über-Spammer

Dus de hendel met de bevestiging aan het stuur bedoel je ?? Dat is toch gewoon een schakelaartje ?? Of zit daar een hele kabel aan naar het zekringkastje ??

Ik ken iemand met de vraagbaak, maarja...precies het hoofdstuk over ruitenwissers is spoorloss verdwenen :(
Sanne

Ik wil ierdereen even bedanken voor de feliciaties.
Ik zal nog veel oefenen en dat mag met de auto van Pa en Ma das altijd leuk.
Hier even een foto van mijn droom auto.
Op het open dak na.
[img]http://images.cu2.nl/cu2.nl/464/091/pics/0.jpg[/img]
Er is dus nog een hoop te doen maar een projectje is altijd leuk.
En Martin kan me er natuurlijk mee helpen handig zo'n vriend :wink:.
Maar wil altijd wel dingen leren en ook over auto's en ga ook vaak met Martin mee naar meetings om van jullie de RTCers weer veel nieuwe dingen te leren.
Ik wou dat ik al in z'n vette renault kon rijden maar eerst maar mijn rijbewijs halen.
Mrtn

MartijnG schreef:Dus de hendel met de bevestiging aan het stuur bedoel je ?? Dat is toch gewoon een schakelaartje ?? Of zit daar een hele kabel aan naar het zekringkastje ??
:lol: :lol: jij bent best grappig
Mrtn = Maarten
PtrGte
Contacteer:

Sanne schreef:Ik wil ierdereen even bedanken voor de feliciaties.
Ik zal nog veel oefenen en dat mag met de auto van Pa en Ma das altijd leuk.
Hier even een foto van mijn droom auto.
Op het open dak na.
[img]http://images.cu2.nl/cu2.nl/464/091/pics/0.jpg[/img]
Er is dus nog een hoop te doen maar een projectje is altijd leuk.
En Martin kan me er natuurlijk mee helpen handig zo'n vriend :wink:.Maar wil altijd wel dingen leren en ook over auto's en ga ook vaak met Martin mee naar meetings om van jullie de RTCers weer veel nieuwe dingen te leren.
MARTIN!!!! KIJK UIT!!! mocht je vriendin een MINI kopen, geef AUB gelijk GOED geld uit en koop een GOEIE!!!!!!!!!

ik heb echt ernstig afgezien met beide mini's van m'n vriendin...echt een hel...zo'n ding...

vaak vallen de vrouwen voor het schattige uiterlijk...maar diep van binnen zijn het kleine duiveltjes die echt geen week rijden zonder eraan te sleutelen!!!

ik ben blij dat ik er vanaf ben...

maar goed...toch een mini?

succes! :wink:

(PS: wel een mooie droom trouwens!)
Gesloten