ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

MartijnG schreef:LOL :lol:
Dat dacht ik al :lol:
Steven
Car: M536

Steven schreef:http://www.outwar.com/page.php?x=2047802

ff klikke aub :)
Kut, wel ff bovenaan de nieuwe page dan :p
voske

Joost (DoubleYou) schreef:Hehehe meningsverschil op msn, moet even door meerderen opgelost worden.

lol he, dat betekent naar mijn idee "laughing out loud". Erik vertelt alleen dat het "laughing on line" ook betekent. Maar dat klopt toch niet echt? Qua afkorting kan het wel, maar het is toch die eerste?

(S)
lol (de ~)
1 [inf.] plezier

:lol:
Marcel B.

Don't walk the grass... smoke it
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Erik weigert dat te accepteren :D

En nee Steven ik ga je niet helpen :D
Alleycat
Contacteer:

Sanne schreef:Heey RTCers het is zo ver ik had vandaag mijn rij-examen.
Voor de eerste keer en GESLAAGD :worship:
Er ben natuurlijk erg blij en wil snel een auto voor me zelf.
Toch denk ik dat het een mini word want dat vind ik zulke leuke autootjes. :)
:worship: Gefeliciteerd!
Alleycat
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:
Erik weigert dat te accepteren :D

En nee Steven ik ga je niet helpen :D
Mostly used by n00bs
:wink:
Rémi clio ph3

Wat twingo turbo???
Dit is pas vet cool ruig >-) een twingo jet (I)

http://www.meditech.ch/exoticthermoengi ... ete14.html
One clio to rule them all
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik weet niet of er meer mensen zijn die dit weblog in de gaten houden, maar dit is echt heel, heel triest:

Klik!

Waar gaat het GVD heen met deze wereld?? :@
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Merijn schreef:Ik weet niet of er meer mensen zijn die dit weblog in de gaten houden, maar dit is echt heel, heel triest:

Klik!

Waar gaat het GVD heen met deze wereld?? :@
Hoe haal je zoiets in je hoofd he ??!! Ongelofelijk !! :@

Ik kan er met mn bolle kop echt niet meer bij... (N)
Ollie

Dit is in- en intriest :@
Matijs
Contacteer:

onbegrijpelijk :@
michel 16v
Contacteer:

triest :(

maar het verbaast me niks, ze hadden ook veel vijanden.
Merijn
Über-Spammer

En waarom hadden ze vijanden? Omdat ze de waarheid vertelde! Dat is nog wel het aller ergste... (N)
michel 16v
Contacteer:

Merijn schreef:En waarom hadden ze vijanden? Omdat ze de waarheid vertelde! Dat is nog wel het aller ergste... (N)
met de waarheid kan je ook iemand tegen het zere been aanschoppen.

maar het is diep triest dan zo iets moet gebeuren
Ollie

Tja Merijn, zoiets wordt tegenwoordig alleen maar erger. Onze maatschappij gaat echt naar de kl.. (N)

Niemand die meer iets over heeft voor een ander, toekijken terwijl er mensen mishandeld worden, ramptoeristen. Je kunt je mening al bijna niet meer verkondigen of er is wel iemand die over de rooie gaat...en waarvoor? :@
Steeds meer overvallen, mishandelingen, ongelukken...het gaat maar door!

Dan vallen de discussies hier op het forum toch vaak in het niet hè!
Merijn
Über-Spammer

Ik vind het zo vreemd dat dit soort dingen gebeuren, als je bedenkt dat ik serieus NIEMAND ken die fysiek geweld zal toepassen als iets hem of haar niet zint. Zeker niet tegen volkomen onbekenden. Heb ik dan alleen maar fatsoenlijke vrienden en kennissen of ben ik misschien blind?

Iedereen die ik spreek over dit soort dingen geeft aan het onacceptabel is, maar toch gebeurd het. Waar komen al die gestoorden dan vandaan, vraag ik me steeds weer af! :S
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ja ik wil niet discrimerend of racistisch overkomen, maar ook hier lopen veel (meestal) buitenlanders die het gedrag vertonen waar je gewoon niet bi kunt. Elk ding wat je ook maar tegen hun zegt, zien hun als aanval. Pas geleden zaten er een paar gasten heel vrolijk op te scheppen hoe ze iemand in elkaar hadden geslagen omdat ze die kerel gewoon niet mochten (N) En nou zeg ik NADRUKKELIJK, het zijn niet alleen buitenlanders, maar er zijn ook genoeg nederlanders die hetzelfde zijn...

En waarom...dat zul je nooit te weten komen denk ik ?? Al de mensen die ik ken zouden ook echt niet iemand in elkaar meppen, vooral niet iemand die je niet kent...
Ollie

Heel goed punt Merijn, ik ken ook nietmand in mijn directe omgeving waarvan ik VERWACHT dat hij/zij zoiets zou doen, maar je weet het gewoon niet meer tegenwoordig.
Mijns insziens heeft het ook veel met sociale achtergrond te maken, maar ook opleidingsniveau en dergelijke tellen hier sterk mee.
De mensen zitten tegenwoordig gewoon vol met woede. Ontevredenheid lijkt me daarvan de meest waarschijnlijke oorzaak.
Iedereen moet maar weer eens gewoon normaal gaan doen, dan doen we gek genoeg!
Jesper16v
Contacteer:

Ik ken er idd ook geeneen (gelukkig) nou ja, op bubba na, maar die doet mij nikt ;)

Echter heb ik het zinloos geweld helaas best vaak mogen aanschouwen. Vooral bij houseparty's en concerten, echter komen hier ook andere factoren aan het beeld.
Jasper16v

Het volk wat er zo snel op los slaat is meestal niet het hoogst opgeleide volk. Deze mensen zijn gewoon niet in staat normaal na te denken en flippen bij het minst of geringste. Dit is niet genererend bedoeld, want ik ken ook zat mensen met een lage(re) opleiding die niet zo zijn.

In mijn vriendenkring wordt soms gevochten tijdens het uitgaan, maar het is nooit zelf uitgelokt. Ik moet zeggen dat ik laatst ook iemand een trap heb verkocht, maar ik weet wel waar ik mee bezig was. Die kerel gaf zich vals op als politie-agent en spoot willekeurig mensen in het gezicht met pepperspray. Toen hebben ik en 3 vrienden (die ook gespoten waren) hem er even op gewezen dat dat niet de bedoeling was...
Laatst gewijzigd door Jasper16v op di 20 apr 2004 9:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ollie

Wat bepaalde groeperingen betreft: er bestaan daarover vooroordelen en men gaat zich dan daartegen afzetten. Echter bevestigd dit dan vaak deze vooroordelen, waardoor men steeds dieper wegzakt in een negatieve spiraal.
Daarnaast wordt jeugd ook steeds vroeger agressiever, mi vaak veroorzaakt door te weinig aandacht en controle van thuis uit. Nu ben in nog niet oud, maar ik vrees echt serieus voor de wereld over een jaartje of 10!
Jasper16v

Als ik kijk naar de jeugd van tegenwoordig dan zijn die echt stuk anders dan toen ik een jaar of 12-16 was. De maatschappij wordt echt steeds harder. Ik moest het vroeger niet in me hoofd halen om een 'ouder' persoon uit te schelden, dat deed je gewoon niet, dan was je de pineut. Maar nu schelden kinderen van 12 alles en iedereen uit. Ze hebben tegen iedereen een grote mond.

Ik surveilleer tijdens mijn pauzes op school op een havo/vwo school (wat dus nodig blijkt te zijn) en daar maak je dat ook mee. Er is een gebrek een respect bij een gedeelte van de jongere mensen wat vooral te zien is bij de minder opgeleiden.

Maar wat doe je eraan, dat is het probleem....
Ferdy
Über-Spammer

gaat echt de verkeerde kant op zo.
gasten vertelden de waarheid en lieten zien hoe het er in deze wereld aan toe ging.
blijkbaar werd dat iemand teveel...
trieste bedoeling... :@
Mrtn
Car: R5GTT

die gozertjes van 12 (meestal wel een bepaalde groepering) lopen zo stoer te doen tegenwoordig, dat ik me niet meer schaam als ik zo'n gozertje een trap onder z'n hol geef :(

Laatst nog weer op koopavond, met z'n 3n tegen je aan lopen en je dan nog bedreigen ook, dat hadden ze beter niet kunnen doen.
en wie zat er weer op het bureau???? kl*tepolitie (N) kheb geen goed woord meer over voor die gasten met wat ik om me heen zie

maarehh.... laat maar, want kzit me weer flink op te winden hiero :evil:
Mrtn = Maarten
Ollie

Rustig Maarten, je hebt weliswaar gelijk, maar kwaad met kwaad vergelden werkt ook niet! Daar zijn de 'goeden' bijna altijd de dupe van. Maarja, wat doe je dan, over je heen laten lopen is de oplossing niet, maar eigen rechter spelen ook niet!
En daar zit hem dan meteen het verschil met mensen die eerst denken en dan doen, of de simpele zielen die meteen doen en achteraf er nog niet over nadenken! :@
Rémi clio ph3

Wat was dat eigenlijk voor een site??

Ik vind het ook steeds vreemder wat er met de maatschappij gebeurdt, Ik ben er zelf ook een keer slachtoffer van geworden dat een groep jongeren zonder reden zin in meppen hadden, en toevallig kwam ik met een vriend langs lopen :( Resultaat ik lag met een zware hersenschudding in het ziekenhuis en was 70 gulden lichter en die andere jongen had een flinke trap in zijn kruis gekregen :evil: Ik ben de film van die avond "gelukkig" kwijt, ik kan me alleen nog maar vlagen herinneren.

Ollie schreef:Heel goed punt Merijn, ik ken ook nietmand in mijn directe omgeving waarvan ik VERWACHT dat hij/zij zoiets zou doen
Ollie, je komt toch uit Brunssum... Daar lopen toch genoeg van die figuren rond :wink:
Merijn
Über-Spammer

Er moet van thuis uit veel harder opgetreden worden, kinderen moeten strenger opgevoed worden en er moet veel meer sociale controle komen. Op dit moment kijkt iedereen de andere kant op, wanneer er iets op straat gebeurt, iedereen is op zichzelf. Vroeger, laten we zeggen een jaar of 10 geleden, was het hier in een middelgrote stad de normaalste zaak van de wereld dat je elkaar begroette wanneer je over straat liep. Ook wildvreemde mensen begroette je, maar tegenwoordig loopt iedereen je straal voorbij, alsof ze je niet zien. Angst voor een paar klappen, want daar ligt de grens tegenwoordig al. Sommige mensen beginnen al te meppen als ze iemand 'verkeerd vinden kijken'. Dan kun je inderdaad maar beter niet kijken en al helemaal niets zeggen! :(

Maar wanneer iedereen zijn kop in het zand steekt en niemand ergens op aanspreekt hoeft ook niemand meer verantwoording af te leggen. Niemand wordt meer gecontroleerd, al is het maar door effe een praatje te maken. Want zeg nou zelf, zou jij je grof vuil bij de buren in de tuin flikkeren als je ze regelmatig op een vriendschappelijke basis spreekt? Nee, dat doe je echt niet! Als iedereen dus gewoon een beetje contact houdt met de ander, zal er weinig tot niets gebeuren, denk ik. (Y)
Laatst gewijzigd door Merijn op di 20 apr 2004 9:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrtn
Car: R5GTT

inderdaad, wat moet je dan?!! Op je laten zitten is ook geen oplossing, dan wandelen ze helemaal over je heen! Praten heeft geen zin, want ze kunnen alleen maar schelden en dreigen, d'r komt geen zinnig woord uit!!

Kga emigreren als ik mn opleiding af heb, weg hiero! Laat NL met z'n slappe beleid maar naar de klote gaan, lullig voor de goeie die overblijven, maar ik ga niet tussen dat schorem zitten
Mrtn = Maarten
Roy
Moderator

Eigen rechter spelen mag niet. Maar als je het via een rechter speelt gebeurd er vaak niks tot weinig mee.

Dan was de dader niet toerekeningsvatbaar op het moment, of hij heeft gewoon een slechte jeugd gehad.

Daarom kan ik goed begrijpen dat veel mensen het liever zelf oplossen omdat er dan tenminste wat gebeurd. Terwijl het dan alleen maar erger word (N)
5 GT Turbo '88 GT5
Ollie

Conclusie: Het zuigt gewoon enorm hoe het op het moment is en dat gaat alleen nog maar erger worden. Ik woon in een uit de kluiten gewassen dorp in Zuidlimburg en daar is het al vaak (N) , laat staan in de echt grote steden.
Neem als concreet voorbeeld ook eens onze meetings, daar is nooit rotzooi, ook niet op de regio-meetings. Nou, dat is bij menig autoclubje toch wel héél anders!
Ik heb gelukkig zelf nog nooit zoiets meegemaakt, maar ik weet ook niet hoe ik zou reageren als het wel zou gebeuren. Ik laat iig niet over me heen lopen en dan is het moeilijk om de juiste beslissing te maken. Want collectief hetzelfde gaan denken en overal schijt aan hebben is niet bepaald de oplossing. Maar stel je helpt iemand die in elkaar gemept wordt door een groepje en je wordt dan zelf ook half doodgetrapt, is dat dan de oplossing? Je kunt dan wel zeggen dat je het niet zomaar hebt laten gebeuren!
Rémi clio ph3

ander voorbeeld:

Pink Pop, jaar in jaar uit 60.000 mensen, sfeer (Y)
voetbal wedstrijd, 2de van AJAX tegen 2de van Feyenoord, en er weer meppen :( .
Ik vind het daarom ook een goed idee dat de organisatie deels gaat opdraaien voor de politie kost van het evenement. Het is toch belachelijk dat de hele Nederlandse staat moet opdraaien omdat een aantal mensen een cordon politie om zich heen moet hebben omdat ze anders auto, straat, huis, en mens vernietigen!!!
Merijn
Über-Spammer

Als alle mensen die er net zo over denken als wij een stap in de goede richting maken, dan zijn we al heel ver. Mensen zoals wij hebben er geen idee van hoe sterk we staan in groepsverband. Hoogstwaarschijnlijk kunnen we echt alles bereiken wat we willen, maar we doen het niet.

Als er op straat gevochten wordt en iedereen die dat onacceptabel vind zou ingrijpen, dan zou er echt NOOIT meer gevochten worden op straat. Dan gebeurt het gewoon niet meer. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat wij, als zijnde mensen die hier zich fel tegen afzetten, in de meerderheid zijn. Maar er gebeurt gewoon niks! Collectief aanpakken is het enige wat werkt, denk ik.
Riël
Über-Spammer

Het probleem zit denk ik voor een groot deel in de opvoeding. Dubbel werken, kinderen bij de opvang, doen en laten waar ze zin in hebben, ze worden elkaars foute vriendjes etc. Ik geef zelf les aan die leeftijdscategorie, en je merkt dat er kinderen tussen zitten die WEL die waarden en normen meegekregen hebben. Die je aanspreken met mijnheer. Die je laten uitspreken. Net zo goed als diegenen die dat niet kennen. Die je aanspreken met kwezel. Die je al vragen of ik het niet gek vind dat er leraren worden neergestoken, als ik hem op zijn storend gewauwel wijs... Waar ligt het probleem dan? Ik denk bij papa en mama. Er is geen tijd meer voor de kinderen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer

100% mee eens, Riel!
Gesloten