aansluitingen gt ph1 koelsysteem

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
jens
Berichten: 11
Lid geworden op: za 17 apr 2004 16:20
Locatie: antwerpen ( deurne )

we hebben een probleem,

het gaat hier over een gt turbo ph 1 ebs cabrio.

er zit op:
nieuwe waterpomp
cilinderkop gereviseerd
nieuwe thermostaat
carbu revisiesetje

het probleem is het volgende,
na een 30tig tal seconden de motor te laten draaien loopt hij warm.

waterpomp is niet meer aan te raken.

denkelijk ergens een verkeerde aansluiting gemaakt op het koelsysteem.
ergens een uitgang aan een uitgang gekoppeld op de waterpomp zo dat hij geen doorstroming krijgt.

we weten het niet goed meer.

heeft er iemand een beschrijving hoe dat de juiste aansluitingen zijn bij de ph1.

bedankt.
Jens
KevinB
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je kan bijna niet fout aansluiten. Eerste vraag: heb je goed ontlucht?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jens
Berichten: 11
Lid geworden op: za 17 apr 2004 16:20
Locatie: antwerpen ( deurne )

ja alles is goed ontlucht
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Met watergekoelde turbo? Dan moet het er zo uitzien.

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Koelsys ... _small.jpg[/img]

klik hier voor een grotere afbeelding.

Let vooral op doseur G! Als deze er niet in zit kan er teveel hitte van de turbo in het koelwater komen.
Het lijkt er echter op dat je het probleem ergens anders moet zoeken, als je al na 30 seconden te warm loopt.
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

die doseur G kan je die misschien beschrijven? is dit een stukje darm ofzo?
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nee is een zwart plastic buisje dat in de slang klemt.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Essentieel voor een duurzame koeling, maar kan niet de oorzaak van je probleem zijn.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wat is de dorlaat van dat buisie eigenlijk?

Misschien wel interxant voor de Fase1-ers.
Kun je zelf zo'n bussie fixxen als je em niet hebt.
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

probleem is opgelost,
blijkbaar hadden we een mengeling van ph1 en ph2 koeldarmen.
alles volgens plan gelegd, en word nu mooi normaal warm.

(Y) voor de info :D
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Mooi :) (Y)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Steven schreef:Wat is de dorlaat van dat buisie eigenlijk?

Misschien wel interxant voor de Fase1-ers.
Kun je zelf zo'n bussie fixxen als je em niet hebt.
Staat er op het plaatje bij. 3mm.
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Misschien heb je nog iets aan dit topic:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=#1366797

Dennis
Plaats reactie