we hebben een probleem,
het gaat hier over een gt turbo ph 1 ebs cabrio.
er zit op:
nieuwe waterpomp
cilinderkop gereviseerd
nieuwe thermostaat
carbu revisiesetje
het probleem is het volgende,
na een 30tig tal seconden de motor te laten draaien loopt hij warm.
waterpomp is niet meer aan te raken.
denkelijk ergens een verkeerde aansluiting gemaakt op het koelsysteem.
ergens een uitgang aan een uitgang gekoppeld op de waterpomp zo dat hij geen doorstroming krijgt.
we weten het niet goed meer.
heeft er iemand een beschrijving hoe dat de juiste aansluitingen zijn bij de ph1.
bedankt.
Jens
KevinB
aansluitingen gt ph1 koelsysteem
Je kan bijna niet fout aansluiten. Eerste vraag: heb je goed ontlucht?
Met watergekoelde turbo? Dan moet het er zo uitzien.
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Koelsys ... _small.jpg[/img]
klik hier voor een grotere afbeelding.
Let vooral op doseur G! Als deze er niet in zit kan er teveel hitte van de turbo in het koelwater komen.
Het lijkt er echter op dat je het probleem ergens anders moet zoeken, als je al na 30 seconden te warm loopt.
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Koelsys ... _small.jpg[/img]
klik hier voor een grotere afbeelding.
Let vooral op doseur G! Als deze er niet in zit kan er teveel hitte van de turbo in het koelwater komen.
Het lijkt er echter op dat je het probleem ergens anders moet zoeken, als je al na 30 seconden te warm loopt.
Nee is een zwart plastic buisje dat in de slang klemt.
Essentieel voor een duurzame koeling, maar kan niet de oorzaak van je probleem zijn.
Mooi



Staat er op het plaatje bij. 3mm.Steven schreef:Wat is de dorlaat van dat buisie eigenlijk?
Misschien wel interxant voor de Fase1-ers.
Kun je zelf zo'n bussie fixxen als je em niet hebt.
Misschien heb je nog iets aan dit topic:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=#1366797
Dennis
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=#1366797
Dennis