Harder ben ik het zeker mee eens... zoals je zelf zegt ook lager.Dirk (CRX) schreef:Matthijs slaat de plank weer es mis.. 2x10" heeft, door zijn grotere conusoppervlakte dus niet een LAGERE bas, maar per definitie een hardere. Waarbij 1 groot membraan in theorie lager zou kunnen, wederom afhankelijk van de kist en van woofer tot woofer eigenschap anders..
En ik weet dat ik er verstand van heb, want matthijs schijnt bijna al mijn 'oude' audio weer over te kopen (teken van goede smaak)..
Ik sla de plank niet zozeer mis omdat ik niet op sub-laag kijk zoals velen hier doen. Het laag onder de 45/50 Hz heb je in een auto op groot volume alleen maar nadelen van.
Tevens geef je zelf al aan Dirk dat je met 2x 10" in de regel al lager zou moeten kunnen gaan, dit is gewoon een regelrecht feit, heeft natuurlijk ook weer met het type kist te maken maar dat is bij iedere speaker zo.
Verder ken ik een aantal mensen (waar Dirk er ook wel 1 van kent) die audiofiel zijn. Breng die audiofielen maar een aans het verstand dat alles wat duur is altijd de beste sound geeft.... Goede apparatuur heeft zijn prijs maar je kan ook te ver gaan. Sterker..... ik ken een set waar bijvoorbeeld midlaag in zit (home-audio) dat per speaker maar een paar euro kost.... kenners vielen er stijl van achterover

En ja... Dirk zijn spulletjes.... dat was bij zijn aankoop al duidelijk

Maar even over Douwe zijn sub: Ik denk Douwe dat je er een goede keus aan hebt... lekker strak membraam, goede ophangingsrand en niet zo'n supperdikke waar je niet altijd alles aan hebt