Gaarne locken i.v.m. verkoop auto. (Twingo Douwe)

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Anonymous

Dirk (CRX) schreef:Matthijs slaat de plank weer es mis.. 2x10" heeft, door zijn grotere conusoppervlakte dus niet een LAGERE bas, maar per definitie een hardere. Waarbij 1 groot membraan in theorie lager zou kunnen, wederom afhankelijk van de kist en van woofer tot woofer eigenschap anders..

En ik weet dat ik er verstand van heb, want matthijs schijnt bijna al mijn 'oude' audio weer over te kopen (teken van goede smaak)..
Harder ben ik het zeker mee eens... zoals je zelf zegt ook lager.

Ik sla de plank niet zozeer mis omdat ik niet op sub-laag kijk zoals velen hier doen. Het laag onder de 45/50 Hz heb je in een auto op groot volume alleen maar nadelen van.

Tevens geef je zelf al aan Dirk dat je met 2x 10" in de regel al lager zou moeten kunnen gaan, dit is gewoon een regelrecht feit, heeft natuurlijk ook weer met het type kist te maken maar dat is bij iedere speaker zo.

Verder ken ik een aantal mensen (waar Dirk er ook wel 1 van kent) die audiofiel zijn. Breng die audiofielen maar een aans het verstand dat alles wat duur is altijd de beste sound geeft.... Goede apparatuur heeft zijn prijs maar je kan ook te ver gaan. Sterker..... ik ken een set waar bijvoorbeeld midlaag in zit (home-audio) dat per speaker maar een paar euro kost.... kenners vielen er stijl van achterover :)

En ja... Dirk zijn spulletjes.... dat was bij zijn aankoop al duidelijk ;)

Maar even over Douwe zijn sub: Ik denk Douwe dat je er een goede keus aan hebt... lekker strak membraam, goede ophangingsrand en niet zo'n supperdikke waar je niet altijd alles aan hebt :). De magneet en spreekspoel mogen er ook wel wezen zo te zien dus veel "boem boem" plezier :D
Stefan S.

Ik ben het helemaal met je eens Dirk, daarom zei ik in het begin dat je een kreet moet beargumenteren want er spelen zoveel factoren mee in de audiowereld. Een ieder kan de situatie zo schetsen dat degene wel iets gelijk heeft. En mijn insteek om diverse personen te adviseren en niet mijn gelijk willen halen. Daarvoor is een forum niet bedoeld naar mijns inzien.In ieder geval gaan we weer ontopic. Douwe wanneer heb je het ingebouwd, enig idee?
Anonymous

dtune_stefan schreef:Ik ben het helemaal met je eens Dirk, daarom zei ik in het begin dat je een kreet moet beargumenteren want er spelen zoveel factoren mee in de audio. Een ieder kan de situatie zo schetsen dat degene wel iets gelijk heeft. En mijn insteek om diverse personen te adviseren en niet mijn gelijk willen halen. Daarvoor is een forum niet.In ieder geval gaan we weer ontopic. Douwe wanneer heb je het ingebouwd, enig idee?
Een wijze les dus voor jou waarom je niet direct van een hoge toren moet roepen dat jij mij nog wel eens uit zal leggen waarom ik geen 2x 10" ipv 1x 12 zou moeten spelen :)
Douwe

**back on topic** :wink:

Vandaag maak ik de isolatie aan de binnenkant van de kist af. Gisteren de "zwakke" plek in de kist geïsoleerd door middel van lood. ("zwakke" plek is daar waar de boksdraden de kist in komen en zo'n plastic kapje met aansluitingen zit) Uiteraard zijn de contact punten geïsoleerd van het het lood zodat er geen enkele kans is op kortsluiting nog corrosie (Y)

Aangezien ik door m'n astma momenteel geen deksel kan maken heeft m'n broer dat effe overgenomen. De bedoeling is dat de kist uiterlijk eind volgende week klaar is. Zondag 25 april ga ik dan naar m'n broer in groningen laatste details aan de kist afmaken zoals de aansluitingen. De kist wordt geschikt voor 2 Twister F280 versterkers en de de aansluitingen komen net zoals bij de sub buiten de kist. Hierdoor kan ik aan de buitenkant de boel aan/afsluiten en dan de kist inclusief versterkers en sub er uit halen (Y) (de kist heeft dus aparte bedrading)

En uiteraard dan bekleden en de boel er in zitten. Die week daarna wordt de boel afgesteld en op speed is de boel hopelijk draaiend. (met 1 amp want voorlopig nog geen cash voor een tweede)
Stefan S.

Goed bezig Douwe (Y) en ik zal niet meer off topic posten in je topic (ik negeer hem wel :wink: )
Douwe

dtune_stefan schreef:Goed bezig Douwe (Y) en ik zal niet meer off topic posten in je topic (ik negeer hem wel :wink: )
Oh effe off topic is niet erg maar hier op RTC loopt het vaak uit de hand :wink: :lol:
Douwe

Ok pica tijd:

Zwakste plek van de kist met lood afgeschermd:

[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/kistloodbinnen[/img]

De "zwakke" plek:

[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/kiststekker[/img]

Kist bekleed met de basis isolatie bekleding:

[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/kistbekleed[/img]

Zelfs de nietjes worden afgeschermd van de geluidsgolven! Overdreven absoluut :lol:

[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/kistnietje[/img]

Wat een lekker bedje je zou er zo in gaan liggen :wink: :lol: uiteraard gaat er wat uit aangezien de sub er nu niet eens in kan. Ik ga het met luister sessies uitproberen hoeveel ik de kist vul (Y)

[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/kistvolbekleed[/img]

Well that's all folks tune in later unknown time unknown dat but i'll be back :smoke:
Laatst gewijzigd door Douwe op wo 14 apr 2004 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan S.

Way to go man! :worship: :worship:
Rontwingo

Lekker bezig (Y) :worship:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Heej Douwe,

Absoluut mijn complimenten voor het kistje!, Zeker goed in elkaar gezet.! En keuze audio is ook zeker (Y) .
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Douwe

Thx nu nog wat cash sparen voor een tweede versterker en een compo setje en klaar is douwe :D
Stefan S.

en nog een Optima Yellowtop en een condensator en dan weer een zwaardere sub en versterker :lol:
Pas op, tis verslavend :wink:
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ziet er toppie uit !! :worship:
Weet je trouwens ook al wat voor een blok je erin gaat leggen ?? Dat wilde je toch een tijdje geleden allemaal weten ?? En welke kleur gaat ie ooit worden ?? En welke velgen ga je monteren ?? (Als je weer cash hebt natuurlijk ;) )
Douwe

MartijnG schreef:Ziet er toppie uit !! :worship:
Weet je trouwens ook al wat voor een blok je erin gaat leggen ?? Dat wilde je toch een tijdje geleden allemaal weten ?? En welke kleur gaat ie ooit worden ?? En welke velgen ga je monteren ?? (Als je weer cash hebt natuurlijk ;) )
Blok = GTT
Kleur= rood
Velgen=blijven de zelfde 15" te weinig verschil met wat ik heb vind ik het geld niet waard en 16 te groot.

Yepz ben nog wel even bezig maar de eerste grote wijzigingen aan het uiterlijk zijn inmiddels gereed (bumpers uitlaat etc.) dus nu eers een stukje ice en dan wat aan het interieur doen als laatste stap ander blok en nieuwe lak dan is ie af :D
Laatst gewijzigd door Douwe op wo 14 apr 2004 18:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Douwe

ooopsss
Laatst gewijzigd door Douwe op wo 14 apr 2004 18:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Goed bezig man.
btw. leuk al die updates (Y)...
twinny

nice going Douwe :worship: :worship:

keep up the good work (Y)
Be TuNeD Be TwInGo
-jacco-
Über-Spammer

Lekker bezig Douwe...
Ben benieuwd hoe het er uiteindelijk allemaal uit komt te zien ( en hoe het klinkt natuurlijk!!!!!!!)

Als t allemaal klaar is maar weer eens een Twingo meeting plannen denk, ben ik ook weer wat verder met de mijne... :smile:
Douwe

Zo effe een aansluitschema gemaakt voor m'n (toekomstige) ice. Momenteel heb ik maar 1 versterker en geen compo set maar gewoon 4 tweeweg speakers. Echter de bekabeling wordt wel vast aangelegd aangezien die gedeeltelijk geïntregeerd wordt met de kist.

[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/Aansluitingschema[/img]

En dit is m'n boodschappenlijstje om de boel aan te kunnen sluiten kost wat maar dan heb je ook wat(Y)

1 Zekering (150 ampere)
1 Stroomverdeelblok
1 RCA verdeelblok
2 RCA koppelstukken
2 Stroomkoppelstukken
2 Box koppelstukken (elk 2 - en 2 +)

1 + kabel 35mm (5mtr)
1 + kabel 25mm (3mtr)
1 - kabel 25mm (3mtr)
1 boxsnoer (1,5mtr)

Ik ga eerst vanavond naar Dave in Babberich en wat hij niet heeft liggen haal ik morgen in Apeldoorn.

Waarschijnlijk komen er ook nog twee Condensatoren bij alleen is nog niet zeker over waar precies dus heb ze voor het gemak weg gelaten maakt qua aansluiting einig uit.
Laatst gewijzigd door Douwe op vr 16 apr 2004 12:17, 4 keer totaal gewijzigd.
Rontwingo

:worship:

Dit gaat volgens mij heel heftig worden (Y)

Maar ik zie dat je achter geen boxen hebt. Geeft alleen een composet voor genoeg afstemming met de sub?
Ollie

Goeiendag zeg, dat schema is al bijna meer werk dan het daadwerkelijk realiseren van de inbouw :D
Stefan S.

Indien je een goede compo hebt, geeft deze zeker genoeg geluid. Ik kan mijn compo maar voor 60% opendraaien, anders word ik echt doof! :D
Douwe

Ollie schreef:Goeiendag zeg, dat schema is al bijna meer werk dan het daadwerkelijk realiseren van de inbouw :D
Hmmm laat dat bijna maar weg ;) maar zo weet ik wel zeker dat ik overal aangedacht heb en het is wat makkelijk uitleggen :D
Stefan S.

Mooi schema douwe, goed bezig (Y)
Douwe

Effe wat geëdit in mijn bericht: Edit: "Momenteel heb ik maar 1 versterker en geen compo set maar gewoon 4 tweeweg speakers echter de bekabeling wordt wel vast aangelegd aangezien die gedeeltelijk geïntregeerd wordt met de kist."

Of het idd precies zo wordt zien we wel als ik toch een manier vindt om te gaan werken met 1 compo set en 2 tweewegspeakers achterin ga ik dat misschien wel doen we zien wel :lol: (het probleem daarmee is dat de 4 wegversterkers van audio system te groot zijn om in mijn kist te monteren en ik eigenlijk niet een ander merk wil)
Rontwingo

dtune_stefan schreef:Indien je een goede compo hebt, geeft deze zeker genoeg geluid. Ik kan mijn compo maar voor 60% opendraaien, anders word ik echt doof! :D
Het lijkt mij dan dat het geluid meer van voren komt en de bass van achter of is dat juist wel te overzien?
Ollie

Ons gehoor kan niet goed onderscheiden waar de lage tonen vandaan komen, dus dat zou geen probleem moeten zijn. De bas is dan gewoon alom aanwezig en de midden en hoge tonen komen van lekker dichtbij.
Stefan S.

Ollie schreef:Ons gehoor kan niet goed onderscheiden waar de lage tonen vandaan komen, dus dat zou geen probleem moeten zijn. De bas is dan gewoon alom aanwezig en de midden en hoge tonen komen van lekker dichtbij.
Klopt helemaal en bij een concert ga je toch ook niet met je rug naar de artiest staan :wink:
Douwe

Vandaag bij een paar mensen wezen luisteren die compo setjes hebben alleen om heel eerlijk te zijn vind ik wat ik heb toch mooier, dus achterspeakers voor wat rearfill. Persoonlijk vindt ik het mooier dat het lijkt of je in de muziek zit dan dat het alleen van voren komt.

Hoe ik dat technisch moet oplossen weet ik nog niet aangezien de meeste 4 kanaals te groot zijn voor de ruimte waar die bij mij in moet :s

Misschien dat ik voor de Twister F4-240 ga
Vierkanaals versterker
4 x 60 Watt RMS op 4 ohm
Prijs: € 300,-

Ga vanaaf effe kijken of die veel groter is dan de F280.

4*60 rms lijkt mij toch ruim voldoende? Mijn 4 twee wegs zitten nu gewoon op de radio en dan heb ik, zelfs zonder sub, voor gewoon gebruik mijn radio niet harder dan 30 bij een favoriet nummer richting 33 en puur voor de show richting 40 want dan naar een paar minuten doet het auw :( :wink: :lol:
jpp_GTX

He Douwe....anders moet je vanavond maar even bij mij in de auto komen luisteren.

Ik heb een hifonics 5 kanaals versteker; op 4 ohm 4*50W RMS en 1*200 voor de sub.

Ik heb een DLS compo-set voor, DLS 10*7 hoedenplankspeakers en een 200W 12" DLS sub. Het gaat niet heel heel hard...maar zeker hard genoeg.

Grtz JP.
Douwe

jpp_GTX schreef:He Douwe....anders moet je vanavond maar even bij mij in de auto komen luisteren.

Ik heb een hifonics 5 kanaals versteker; op 4 ohm 4*50W RMS en 1*200 voor de sub.

Ik heb een DLS compo-set voor, DLS 10*7 hoedenplankspeakers en een 200W 12" DLS sub. Het gaat niet heel heel hard...maar zeker hard genoeg.

Grtz JP.
Had dat gisteravond gezegd :p ik lees dit nu pas :lol:
Douwe

Zo vandaag alvast wat kabels getrokken (N) wat een werk :s

Ik heb besloten om een tweede accu in te bouwen in de twingo puur voor de audio :D nu moest ik dus alleen 2 15mm naar voren trekken om de tweede accu met de startaccu te kunnen verbinden en met de dynamo en vervolgens 35mm van de tweede accu naar achteren trekken voor de versterker(s).

Omdat de kabel goten dit niet aan kunnen heb ik een gordel los gemaakt en toen de bekleding, dus zit nu onder de bekleding mooi uit het zicht (Y)

Morgen een kistje maken voor de tweede accu en deze mooi bekleden, er komen gelijk ook een ampere en een volt meter op :)

Foto's ga ik wel maken maar heb voorlopig geen beschikking over digitaal dus zullen ontwikkeld moeten worden (N)

Uiteindelijk zal ik ook m'n dynamo moeten vervangen aangezien die maar 65A oplevert en daarmee twee accu's opladen wordt krap. Zolang ik 1 versterker heb gaat het nog wel goed hoop ik maar zodra de tweede er aan zit betwijfel ik of het goed gaat maar wie dan leeft wie dan zorgt :lol:
Panoramix

Van lelijk roze eendje naar vlammend, brullend rood racemonster(tje) (Y) :)

Ik zie het wel eens op een FNO :worship:
Stefan S.

Hey Douwe, hoever ben je met je installatie, laat eens wat moois zien :p
Douwe

Vandaag weer de hele dag druk geweest nog maar twee dagen de tijd (N) als ik geen erge tegenslagen krijg is het voor speed af........hoop ik :s

De foto's van het eind resultaat komen na speed online zo blijft het ten eerste een beetje een verassing en ten tweede heb ik simpelweg geen tijd om alles online te gooien maar ik probeer morgen een voorproefje online te gooien van de dag bij m'n broer in groningen waar we het ingewikkelste gedeelte van de kist gemaakt hebben.
Gesloten