V6 in een clio 16V

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Rick

Mijn vader en ik zitten al een tijdje te brainstormen over hoe we meer vermogen uit/in me clio krijgen, want een 16v-tje is pittig, maar je krijgt niet echt het gevoel van wauw. Een conversie naar een 1.8 16v turbo is leuk, maar waarom niet een dikke V6 of V6 24V erin proppen >-) >-) >-) ! Het zal wel een ongelofelijke monsterklus worden, maar dat mag de pret tot op heden nog niet drukken.
Eerst ff zo'n blok opzoeken en opmeten etc. om te kijken of het überhaupt te realiseren valt, maar ik wou het jullie niet onthouden :smoke: !
Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes
TimV

Volgens mij gaat dat voorin niet passen,achterin mischien wel, maar dan ken ken je net zo goed een hele clio v6 kope. :wink:
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

laat dat maar zitten de kosten en moeite om het ding op kenteken te krijgen wegen niet op tegen het leuke rijden van een v6 je
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Rick

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:laat dat maar zitten de kosten en moeite om het ding op kenteken te krijgen wegen niet op tegen het leuke rijden van een v6 je
je laat hem toch gewoon herkeuren? veranderen ze het op het kenteken? en klaar?????
Marcel J.

Rick schreef:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:laat dat maar zitten de kosten en moeite om het ding op kenteken te krijgen wegen niet op tegen het leuke rijden van een v6 je
je laat hem toch gewoon herkeuren? veranderen ze het op het kenteken? en klaar?????

Zoek dat topic van Cliomaniac (?) eens op met zun ^2maalV6 biturbo weet ik het en lees wat voor een stress dat met zich mee brengt. Goedkeuring krijg je er niet (snel) voor
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

nee was dat maar zo
de clio 1 is nooit geproduceert met v6 motor dus heeft geen europese type goedkeuring
dus die moet er speciaal voor jou auto op moeten komen
hierbij zullen ze de stevigheid van de carrosorie willen testen om te kijken of hij de krachten van die motor aankan
verder zullen ze een paar dagen gaan test rijden voor oa remwerking en veiligheid enz enz
dit is een bijna onmogelijke taak als je er geen productie model van wilt gaan maken
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

oftewel leuk bedacht maar probeer iets makkelijkers te beginnen.clio met turbo dat zal zeker lopen .en dan opboren tot 2.o als dat gaat en je hebt een mooi kanon :worship:
TimV

Dus V6 blok (jammergenoeg) geen goed plan.
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Rick

Ik ga van de week es ff bellen met onze vrienden van de RDW.
antoine
Car: Renault Clio III RS

jammer van de tijd.Zoek 't topic van cliomaniac maar op.
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

wowh binnen 18 minuten te horen gekregen dat het niet echt een makkelijk plan is.
Als je eens meer info wilt hebben pm eens met clio maniak die gast had toch heel veel verdiept erin .ben ik laatst ook pas achter gekomen toen ik zijn blokje ben gaan ophalen .
En dat hele topic was toen een groot slacht veld maar bij deze wil ik toch effe voor hem dit :worship: doen .want die jongen had best wel koppie koppie en als het door een keuring kwam had ik zeker 100% erop gezet dat het hem lukte.maar helaas we leven in een land vol regels en misschien ook wel goed.anders reden er echte snelle golfjes rond :D
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ik ben zelf apk keurmeester en heb al diverse keren dit soort discussies met rdw steek proefcontroleursdie ook de kenteken keuringen doen
het is amper te doen
of je moet de auto al in engelands een kenteken zien te geven of via de tuv in duitsland maar die zijn nog strenger
Remco_Rs
Contacteer:

Al met al kan je beter sparen voor een originele Clio v6 :D .Ik denk dat ook vaak het probleem is dat veel mensen denken dat je voor vermogen meteen een ander blok moet hebben ,terwijl je zoveel uit een 1.8 16v/2,0 16v blok kunt halen,Kijk maar eens naar verschillende personen Hier in de club,
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Alles is te doen, het kost alleen massaal veel tijd, en ik gok ook nog eens zeer veel geld. Ik heb eens een stukje gezien van iemand die een V8 in een lelijke eend had gezet. Gingen een aantal jaar overheen, zeer veel verstevigingen, en aanpassing van de complete auto natuurlijk (het past niet :) ). Hij heeft er zo'n 10000 gulden ingestopt, maar echt: respect!!

Als je dit gaat uitvoeren, laat je niet meeslepen door alle negatieve berichten (die cliomaniac ook kreeg), maar als je een doel voor ogen hebt en je bent er echt gespitst op gaat het vast lukken.

Zo ben ik ook een team opgestart en gaan we in twee jaar (nog 1,5 te gaan) een auto op zonne-energie bouwen. En daar komt nóg meer kijken dan alleen motorombouw en carosserie-aanpassingen die jij moet doen!
Remco_Rs
Contacteer:

Sorry moet het eff laten zien echt RESPECT voor deze man http://www.2cvpartners.nl/v8.htm

Ehmmmmmmmmm 3 jaar werk en maar 40000gulden :worship:
Remco_Rs
Contacteer:

sorry ging eff fout check nu maar eff
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

REMCO-X schreef:Sorry moet het eff laten zien echt RESPECT voor deze man http://www.2cvpartners.nl/v8.htm

Ehmmmmmmmmm 3 jaar werk en maar 40000 gulden :worship:
Die bedoel ik idd! Hogere prijs dus, en mocht je hem willen kopen... :D
Bas Blue Sport

Als je een auto een ander blok aanmeet met een andere cilinderinhoud moet je rekening houden met het volgende als je dit ook op het kenteken wilt hebben.

Voorbeeld;

Kennis van me heeft een golf I met een 1.8 16V blok met 142pk op de testbank.
Hij wil dit op kenteken hebben, zeggen ze in Groningen bij de RDW, moet naar Lelystad, het vermogen is met meer dan 40% gestegen.

Orrigineel was dit een 1.1 met 57pk (x 40% = 80pk max) Bij hem zijn de pk`s met 250% gestegen.

In Groningen bij de RDW betaal je voor de keuring €40,- In Lelystad €700,-

Was hij van een 1.1 naar 1.6 naar 1.8 naar 1.8 16V gegaan, was hij 4x €40 = €160 kwijt geweest zonder technische aanpassingen (dus 1.8 16V met 1.1 veiligheid bv. remmen)

Komt er dus op neer; dat als je niet meer dan 40% meer vermogen hebt dan orrigineel, je geen technische aanpassingen hoeft te doen. Ga je over die 40%, moeten ze de auto in Lelystad aan een technische keuring onderwerpen, en dan zijn ze keiskeurig.

Als je dus een auto met een zwaarder blok op kenteken wil hebben, kun je dit beter in stappen doen dan in eens. Scheelt je een hoop geld.

Denk dan wel aan je eigen maar ook een ander z`n veiligheid, want komen ze er bij een ongeval wel achter dat er een ander blok in zit en het staat niet op het kenteken, ben je aardig zuur.
Laatst gewijzigd door Bas Blue Sport op di 13 apr 2004 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
bruno @af
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:of je moet de auto al in engelands een kenteken zien te geven of via de tuv in duitsland maar die zijn nog strenger
Je kan het misschien in België proberen ... hier mag je zelfs nog geen luchtfilter vervangen door een sportfilter ... :evil: (N)
speedline

Je krijgt zo'n auto wel op kenteken. Maar er gaat veel moeite en tijd in zitten. En ik zal er geen doekjes om winden. Ik heb er redelijk kijk op en kan je van te voren zeggen dat je beter je geld kunt investeren in een kant en klare Renault Sport Clio V6.

Minder stress en meer lol en een meer uitgebalanceerde auto. Alhoewel "uitgebalanceerd" is een groot woord bij een Clio V6.

Leuk idee maar houd het daar ook bij.
Mrtn
Car: R5GTT

L'stad is duur.

M'n neef heeft een zelfbouw Harley gemaakt, maar had een chassisnummer nodig. Dus hij naar L'stad om alles te laten testen 3 dagen lang. Kreeg ie op het laatst nog een brief thuis dat ie z'n DB's moest laten testen. Op het gehoor écht stil, want dikke dempers erop voor de RDW, dus eigenlijk al ver onder de max van wat was toegestaan. Maar hij MOEST op de baan een rondje rijden en €400 aftikken (N) :gun:

maar de volhouder wint, dat wel!!
Mrtn = Maarten
PtrGte
Contacteer:

speedline schreef:Je krijgt zo'n auto wel op kenteken. Maar er gaat veel moeite en tijd in zitten. En ik zal er geen doekjes om winden. Ik heb er redelijk kijk op en kan je van te voren zeggen dat je beter je geld kunt investeren in een kant en klare Renault Sport Clio V6.

Minder stress en meer lol en een meer uitgebalanceerde auto. Alhoewel "uitgebalanceerd" is een groot woord bij een Clio V6.

tja...mij lijkt een clio met V6 in het midden en achterwielaandrijving toch echt beter dan een clio met 2 liter turbo en voorwielaandrijving...dus ja...of je er kijk op hebt... :)
Maus

speedline schreef:Je krijgt zo'n auto wel op kenteken. Maar er gaat veel moeite en tijd in zitten. En ik zal er geen doekjes om winden. Ik heb er redelijk kijk op en kan je van te voren zeggen dat je beter je geld kunt investeren in een kant en klare Renault Sport Clio V6.

Laat ik nou net een V6 te koop weten te staan.... :)
speedline

PtrGte schreef: tja...mij lijkt een clio met V6 in het midden en achterwielaandrijving toch echt beter dan een clio met 2 liter turbo en voorwielaandrijving...dus ja...of je er kijk op hebt... :)
We hadden het over het plaatsen van een 6-cilinder dwars voorin een Clio. Dus ja of jij kan lezen... :wink:

Maar om nog even in te gaan in auto's met voorwielaandrijving en een turbomotor dwars voorin...
Dus blijkbaar zijn er meer mensen met kijk op de zaak... :D
Plaats reactie