ACT: Twingo I

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Gesloten
Rontwingo

:( ik ben echt genaaid....eerste die achterlijke roosters erop gekit en nu weer die kapjes die ik mis.

Weet jij ook wat die achterlichten nieuw kosten? Als het niet te duur is koop ik ze wel helemaal opnieuw. Dan weet ik tenminste zeker dat het goed ziet...
Douwe

Rontwingo schreef::( ik ben echt genaaid....eerste die achterlijke roosters erop gekit en nu weer die kapjes die ik mis.

Weet jij ook wat die achterlichten nieuw kosten? Als het niet te duur is koop ik ze wel helemaal opnieuw. Dan weet ik tenminste zeker dat het goed ziet...
Goedkoop zijn ze niet :s ze kosten zo'n 100,- voor alleen de witte kappen inclusief de zilveren reflector kapjes :wink: en dan nog die zilveren lampjes ben je iets van 5,- per lampje ofzo kwijt.

Maar ja resultaat is super :D ik was iets van 130,-totaal kwijt maar heb toen ook gelijk de oranjes lampjes die ik voor heb vervangen dus iets van 120 voor achter alleen.
Rontwingo

is idd wel prijzig. Ik ga eerst wel ff een oplossing proberen te vinden en mocht het nou niet lukken dan kan ik altijd nog van die nieuwe kopen :s
Rontwingo

Begin van de avond heb ik even die witte achterlichten erop gezet....ik vind het nou niet echt geweldig. Dus laat ze er verlopig nog af en hou ik de originele achterlichten :) Misschien dat ze er over een tijdje op gaan maar dat zie ik dan wel weer.
Stefan S.

Goede keus als je het mij vraagt (Y) Persoonlijk hoeven van mij die
witte achterlichten niet zo :D.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Douwe schreef:Weet jij ook wat die achterlichten nieuw kosten? Als het niet te duur is koop ik ze wel helemaal opnieuw. Dan weet ik tenminste zeker dat het goed ziet...
Goedkoop zijn ze niet :s ze kosten zo'n 100,- voor alleen de witte kappen inclusief de zilveren reflector kapjes :wink: en dan nog die zilveren lampjes ben je iets van 5,- per lampje ofzo kwijt.

Maar ja resultaat is super :D ik was iets van 130,-totaal kwijt maar heb toen ook gelijk de oranjes lampjes die ik voor heb vervangen dus iets van 120 voor achter alleen.[/quote]

Ohw, ik was nieuw veel minder kwijt, bel Véban Evololution Parts maar eens, krijg je nog clubkorting ook.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
GeniustheGzA

Ik, beter gezegd iemand die ik ken, zoek een rechte pijp voor onder een twingo. Dus vanaf spruitstuk tot einddemper. Weet iemand waar je ergens tegen een fatsoenlijke prijs hier aan kunt komen? aub pm of mail met antwoord.

Thanx (Y) (Y) (Y)
Douwe

Weet iemand of je de kat van een Twingo gewoon kunt vervangen door een recht stukje pijp? Of moet je persé een katvervanger gebruiken?
Douwe

Voor de leden die niet bij het ACT kunnen hier mijn verhaaltjes : :D

Zo eindelijk thuis was een geslaagde dag vandaag samen met dtune_stefan naar Babberich geweest en wezen luisteren naar de Audio system
X-woofer. :worship: We hadden hem aangesloten op de versterker van stefan en hij draaide tijdens de test op 225 watt rms. (~) Na een paar minuten had ik al het gevoel alsof ik de hele avond in de disco had gestaan :bang: niet alleen keihard maar ook zeer strak hij pakt zowel de diepe bass van een R&B nummer als de strakke dreunen van een Hardstyle nummer (Y)

En dan te bedenken dat hij maar op de helft liep van wat die sub aan kan! :smoke:

Na zowel gepoort als een dichte kist gehoord te hebben, besloot ik hem te kopen en gesloten in te gaan bouwen. Gesloten gaat die nog steeds diep en blijft die langer strak >-)

Ik heb hem gekocht in combinatie met een Twister F280 eveneens van Audio System, hier wat spec's:

X-woofer 12
Hoogwaardige 30 cm subwoofer die geschikt is voor zowel gesloten, bassreflex en bandpass kisten.

Voorzien van onder andere:

- 3" Spreekspoel
- Stevig glasvezelmembraan
- 4-voudig geventileerd aluminium frame
- Rubber surround
- Aansluitdraden in de spider meegwoven
- Stabiele aansluitterminals
- Afschroefbare aluminum sierring

Prijs: € 180,-

Technische specificaties:
Vermogen: 450 Watt RMS
Impedantie: 4 Ohm
Gewicht: 10 kg
Inbouwdiepte: 160 mm

Twister F2-280
Tweekanaals versterker met temperatuur geregelde ventilator, ingebouwde filters, directe aansluiting voor een condenstor en een uitgebreide beveiliging tegen:

* Kortsluiting
* DC op de luidsprekers
* Inschakelploppen
* Te lage spanning
* Oververhitting

Het gepatenteerde E.NO.DE (Electromagnetics Noise Destroyer) systeem houdt irritante fluittonen als gevolg van aardlussen buiten de deur.

De ventilator is temperatuurgeregeld en begint bij 40 graden Celcius te draaien op 2000 tpm, tot 4650 tpm op 70 graden.

Verkrijgbaar met witte en gele behuizing!
Prijs: € 280,-

Technische specificaties:
Vermogen:
2 x 140 Watt RMS op 4 ohm
2 x 225 Watt RMS op 2 ohm
1 x 450 Watt RMS gebrugd op 4 ohm
High/Lowpass regelbaar tussen 40 - 450 Hz.
Frequentiebereik: 10 - 100.000 Hz
Vervorming (THD): < 0.015 %
Dempingsfactor: > 250
Gevoeligheid: 0.17 - 4.3 Volt
Afmetingen: 210x320x50

Bron technische gegevens:
http://www.audio-system.nl

De bedoeling is om mijn kist af te maken en de boel in te bouwen voor Speed dus voor wie daar naar toe gaan kunnen dan het geweld beluisteren (~)
Stefan S.

Deze combinatie dus, het geel ziet er in het echt veel beter uit dan op de pics :worship:

[img]http://www.audio-system.nl/images/products/X12.jpg[/img]
[img]http://www.audio-system.nl/images/products/F2_280.jpg[/img]
Rontwingo

Ben benieuwd hoe dat gaat klinken (~) zal vast wel een mooi geluid zijn 8)
twinny

Ben ook erg benieuwd naar je nieuwe sound (~)

Zal ckers wel vet worden (Y)
Be TuNeD Be TwInGo
Douwe

Denk alleen wel dat ik het een en ander moet gaan isoleren en misschien hier en daar de bouten aandraaien :lol: dat laatste zal wel een wekelijks ritueel worden :wink:
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Douwe schreef:Weet iemand of je de kat van een Twingo gewoon kunt vervangen door een recht stukje pijp? Of moet je persé een katvervanger gebruiken?
Kan gewoon met een rechte pijp, heb ik ook. Moet je alleen wel je cat doorzagen.
* Stefan T-SPORT *
Douwe

K dan zodra ik tijd heb ga ik eens kijken (Y)
Rontwingo

Donderdag de 22ste naar Cartrend me velgies bestellen.

Ik heb een tijdje getwijfeld tussen de Steffan BCW 14 inch of de Brock B5 14 inch, maar ik ben er nu helemaal uit: Het worden de Brock B5 met 195-40-14 8) banden. Met achter 1cm spoorverbreding en voor 5mm.
Twingo_maarten

Zo twingo heeft vandaag een grote beurt gekregen en er zit weer een jaartje apk op.

Tijdens de apk waren er 2 dingen niet helemaal goed.
Speling op de fusekogel rechts voor, en mijn handrem werkte niet zoals het hoorde. Handrem was een kwestie van afstellen. Fuse is vervangen!

Kan er weer lekker een jaartje tegen aan!!
Rontwingo

Twingo_maarten schreef:Zo twingo heeft vandaag een grote beurt gekregen en er zit weer een jaartje apk op.

Tijdens de apk waren er 2 dingen niet helemaal goed.
Speling op de fusekogel rechts voor, en mijn handrem werkte niet zoals het hoorde. Handrem was een kwestie van afstellen. Fuse is vervangen!

Kan er weer lekker een jaartje tegen aan!!
(Y) mooi zo, mijn handrem werkt ook niet helemaal meer zo als het zou moeten, hij staat een beetje erg slap, maar dat zal wel een kwaaltje zijn ofzo
Twingo_maarten

Bij mij waren laatst de achterremmen vervangen, hadden de heren van de sprint de achterrem niet afgesteld. Kan gebeuren........
Stefan S.

Rontwingo schreef:Donderdag de 22ste naar Cartrend me velgies bestellen.

Ik heb een tijdje getwijfeld tussen de Steffan BCW 14 inch of de Brock B5 14 inch, maar ik ben er nu helemaal uit: Het worden de Brock B5 met 195-40-14 8) banden. Met achter 1cm spoorverbreding en voor 5mm.
Beterssss :worship: :worship: :worship:
Rontwingo

Ik ben alleen nog niet zo zeker of ik nou een 45 of een 40 band neem. Zelf vind ik een 40 band het mooist, lekker plat en het past ook waarschijnlijk beter bij mijn achterkant, want als ik met een bijrijder in de auto zit zakt hij al iets over de band heen en wil hij wel eens aanslepen :s

Met de 40 band zal de wielomtrek aan de achterkant afnemen en dus beter passen dan de 45 band, maar of het verstandiger is weet ik niet..!!
roeland twingo
Contacteer:

Rontwingo schreef:Ik ben alleen nog niet zo zeker of ik nou een 45 of een 40 band neem. Zelf vind ik een 40 band het mooist, lekker plat en het past ook waarschijnlijk beter bij mijn achterkant, want als ik met een bijrijder in de auto zit zakt hij al iets over de band heen en wil hij wel eens aanslepen :s

Met de 40 band zal de wielomtrek aan de achterkant afnemen en dus beter passen dan de 45 band, maar of het verstandiger is weet ik niet..!!
ik heb een 195-45-14 fulda sport zijn perfect, geen problems mee...alleen monteren is zwaar klote, dat zal met een 40 band nog wel irritanter worden, zeker op 8 j brede velgen.
Twingo te koop!!!!
Stefan S.

Ik heb zelf ook 195-45-14, maar zal de tweede keer absoluur voor 195-40-14 nemen, omdat mijn Twingo 40mm achter verlaagt is en dat geeft problemen.
Rontwingo

Maar is die van jullie verlaagd op originele dempers of op andere dempers.

@ Roeland: hoeveel cm is jou auto verlaagd?
Stefan S.

Mijn Twingo is verlaagd met Weitec veren en originele schokdempers. Voor 50mm en achter 40mm. Doorgaans geen last, alleen als er personen achterin zitten. Mijn auto is vorige week Naar Gerhard Leppen geweest en heeft mijn wielkast gebördeld( nederlandse woord weet ik zo niet, maar de rollen het aan de binnenkant uit.)
Nu is het een stuk beter, maar als ik nog eens mag kiezen ga ik absoluut voor Weitec veren en schokdempers. De wegliggen wordt dan nog veel beter, maar ja...kost ook heel wat meer :wink:
Rontwingo

Ik zit er aan te denken om mijn auto ook opnieuw te laten verlagen tegelijk met de velgen, maar het is idd best duur om de gehele demper met veer te kopen.
Dus verlaag ik het denk toch maar weer met de originele dempers.

Zijn die weitec veren wel een beetje stug. Dus niet dat je erin gaat zitten en hij zakt nog 2cm naar beneden?
Stefan S.

Weitec veren staan bekend om hun stugheid. Normaal dus geen comfort, maar in combinatie met de riant verende schokdempers van een twingo is dit zeker een goede combinatie. Verlagingsveren van Weitec 50/40mm kost 119 euro en 40/40mm 109 euro. Goed betaalbaar dus (Y)
Douwe

Yepz weitec is zeer stug ik heb zowel veren als schokdempers van weitec ook 50mm voor en 40mm achter. (630,-) Eveneens heb ik 195-45-14 banden geen problemen mee, achter wel iets van 5mm spoorverbreders. Ook met 4 man in de auto kan ik prima rijden.

Maar hou er wel rekening mee dat weitec echt zo flexibel is als een betonnen paal. :lol: :wink: maar wel ideaal rijgedrag (Y) :smoke:
Rontwingo

een setje kost dus ongeveer €119 maar wat kost het eropzetten ongeveer? Ben niet een screapert ofzo, maar ik heb nog meer plannen en dat kost ook aardig wat geld :wink:
Stefan S.

Rontwingo schreef:een setje kost dus ongeveer €119 maar wat kost het eropzetten ongeveer? Ben niet een screapert ofzo, maar ik heb nog meer plannen en dat kost ook aardig wat geld :wink:
Ik heb toen geïnformeerd bij een garage en dat was toen 100 euro. Maar zijn er geen jongens van de RTC die jou kunnen helpen. Met zijn tweeën is het een kwestie van 2-3 uur :wink:
Rontwingo

Als ik het laat doen, laat ik het bij cartrend doen tegelijk met mijn velgen. Maar als ik maar niet boven de €250 uit kom dan vind ik het best (klinkt zeikerig :p )
Stefan S.

Waarom, iedereen heeft een budget en dat spul is allemaal duur genoeg :(
Rontwingo

Ja dat is ook wel zo..!! (N)
twinny

http://www.netconx.nl/UPLOAD/73_RE11c.jpg

weet iemand wat voor spoiler dit is

ik vind hem echt super :worship: :worship:
Be TuNeD Be TwInGo
Stefan T-SPORT
Contacteer:

twinny schreef:http://www.netconx.nl/UPLOAD/73_RE11c.jpg

weet iemand wat voor spoiler dit is

ik vind hem echt super :worship: :worship:
Das een mooie twingo! Ik weet niet of die vleugel erop gesoept is, heb em nog nooit gezien (skirts ook niet overigens).
* Stefan T-SPORT *
Gesloten