Vonk-Verbreder

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Ik zat me af te vragen, een tijdje
terug had een vriend van me op zijn
auto ( golf, durf het bijna niet uit
te spreken ghehe :p ) een vonkverbreder
geplaatst met twin-spark bougies.

Ik weet dat de vonk daardoor sterker zou
worden doordat er een afstand tussen zit.
( bijv, auto loopt slecht door kapotte bobine,
trek bobinekabel los, iets eraf houden, sterkere
vonk en loopt beter)

Hij zelf was ervan overtuigt dat hij meer vermogen
had en dat de auto sneller oppakte, ik twijfel echter
bij zijn stelling.

Iemand hier enige ervaring mee of geloven jullie niet in zulke dingen ???

Grtzz Tony
:smoke:

(ps. nu heeft ie een andere auto maar hij heeft m
er later ook weer onder vandaan gegooit omdat dat
ding doorgeslagen was en liep te vonken)
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

1e klas bullshit
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Was het niet 1 april toen?
:lol:
some people are alive only because it's illegal to kill them
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

(Y) Ghehe kijk dat is nog eens duidelijk (Y)

Alle meningen zijn welkom 8)

Grtzz Tony
:smoke:
michel 16v
Berichten: 997
Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
Locatie: nijverdal
Contacteer:

heeft die zeker bij die kerel gekocht die bij oa. automaxx met zijn kraampje staat.

je mag wel oppassen met die dingen, heb al een paar keer gehoord dan het in brand vloog.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Een maat van me met de gsi 16v was er wel over te spreken, hij merkte verschil in oppakken en optoeren van de motor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Investeer dan in een krachtiger hoogspanningsmodule voor je ontsteking.
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

:wink: Was idd op een of andere autoshow
dat ie dat ding had gehaald jah, maar de vonken
gingen op een gegeven moment de huls door ipv
de kabel in en toen heeft ie m er weer tussenuit
gehaald :lol: :lol:

Grtzz Tony

Iemand die zoiets nu toevallig heeft nog en het
durft te zeggen nog na alle reacties ghehe :p ??
KennyGTT
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 21:08
Locatie: Belgium

speedline schreef:Investeer dan in een krachtiger hoogspanningsmodule voor je ontsteking.
Zoals zo een MSD-kastje bedoel je? Die amerikanen zijn daar allesinds gek van.
KennyGTT
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 21:08
Locatie: Belgium

Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Waar het allemaal om draait is Spark Energy

En als je er dan toch een neemt, neem dan deze:
[img]http://www.msdignition.com/np2002/images/pn6212.jpg[/img]

gr s :D nder
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

dat werkt dan alleen met een systeem net als mn 19 zeker?1 bobine die spanning leverd naar een verdeler.

bij mn megane heb ik geen verdeler meer,er zitten 2 bobine's op het blok,en uit elke bobine komen 2 bougiekabels.De bobines worden denk ik direct gevoed van de ECU denk ik,maar dat weet ik niet zeker,daarom denk ik niet dat zo'n systeem voor de megane te leveren is.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

chris-mc schreef:dat werkt dan alleen met een systeem net als mn 19 zeker?1 bobine die spanning leverd naar een verdeler.
Die 6 BTM werkt met een rotor/verdeelkap en die DIS-2 werkt met twee bobines net als je megane.
chris-mc schreef:bij mn megane heb ik geen verdeler meer,er zitten 2 bobine's op het blok,en uit elke bobine komen 2 bougiekabels.De bobines worden denk ik direct gevoed van de ECU denk ik,maar dat weet ik niet zeker,daarom denk ik niet dat zo'n systeem voor de megane te leveren is.
Ja die bobines worden rechtstreeks uit de ECU gestuurd. Dus zul je je hele ontsteking van de ECU moeten laten vallen en dan zo'n unit voor plaatsen. Die moet wel geprogrammeerd worden hoor. Weet alleen niet of je ECU dat leuk vind en dan nog functioneert.

Oja die 6 BTM is voor motoren met een turbo, de DIS-2 werkt ook met turbo motoren.

gr s :D nder
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

hmmm jammer,ik riskeer het niet dat mn motor/ecu in de puin ligt straks.

had wel leuk geweest voor de 19 :D
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Zo'n blauw/rood dingetje dat je op autobeurzen kan kopen is pure crap. Heb er zelf 1 op mn 5 gehad en hij ging er alleen maar slechter van lopen.

Ik dat ding terug gestuurd (niet goed geld terug) kreeg ik een nieuwe omdat die van mij kapot zou zijn geweest. Ik die nieuwe gemonteerd maar nog steeds slechte resultaten. Ding weer terug gestuurd en uiteindelijk toch mn geld terug gekregen. (Y)
5 GT Turbo '88 GT5
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Zo'n MSD kast doet serieus goed werk, ik ben er zeer over te spreken.

Naast een bere-ontsteking krijg je er wel gratis storing op ALLES, en fors toegenomen bougie slijtage bij.

Die marktkraam rommel is echt allemaal bullshit, maar dat was zo onderhand wel duidelijk geloof ik.
rev it like a rental
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Dan denk ik toch maar dat we t
hele verhaal op onzin moeten
houden gezien de meningen vind ik
het niet echt het proberen waard.
Hoop enge verhalen: ECU NAAR DE KLOTE
AUTO IN DE HENS
BEROERD LOPEN

Grtzz Tony
:smoke:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kwanta kosta zòn msd kast voor een gtt?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

mark 5t schreef:kwanta kosta zòn msd kast voor een gtt?
ff hier heen bellen/mailen http://www.qtuning.com/shop/customer/home.php
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Sander schreef:Waar het allemaal om draait is Spark Energy

En als je er dan toch een neemt, neem dan deze:
[img]http://www.msdignition.com/np2002/images/pn6212.jpg[/img]

gr s :D nder
Ziet er wel indrukwekkend uit http://www.msdignition.com/pdf/graphviewdemo.pdf (Y)
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Nou "Mike" het is unbeliefeble.(Nagegronidingest.)
Nou "Jim" maar er izzz meeiirrr. :lol: :p :p

Net zo grappig als een magneetje op je brandstof leiding.
Ik heb er eens een monteur overgehoord.
Er was een klant van overtuigt dat zijn auto zuiniger reed nadat ie zo'n magneetje op zijn brandstof leiding had gemonteerd.
Hebben ze tijdens het "beurtje" even naar dat "geweldige" magneetje gezocht.

Zat ie op een remleiding! :lol: :lol: :lol: >-) >-) :lol: :lol:
Om je te bescheuren zoiets. :D

Need i say more Jim?


Greets
Andries.
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

:lol: :lol: Wat een crap allemaal

Ik gok overigens dat als er écht vermogenwinst, of inelkgeval een zuiverdere verbranding plaats kán vinden, dit standaard al wel bij de fabrikant toegepast zou worden. Het heeft immers en lager verbruik als gevolg, en dat wil elke autofabrikant tegenwoordig toch???

Tegenwoordig heeft bijna elke benzine auto "directe" ontsteking, dus, 1 bobine per cilinder, of 2 per 4 cilinders. Dit heeft volgens mij wel effect, omdat je rotor, verdeler en bougiekabels niet meer nodig hebt, wat een mindere weg van weerstand oplevert.

Gr Bart
Plaats reactie