[Chat-topic] Bombproof motorenbouw

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

ik heb wel een adresje in de UK van iemand die koperen koppakkingen maakt voor... onze renaultjes!
Trouwens mecaparts heefts ze ook.

Nadeel van koper is dat water en olie moeilijk dicht blijft, dus in princiepe minder geschikt voor levensduur.
Echter die man beweerd daar geen last van te hebben!
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

robert schreef:ik dacht dat titanium ongeschikt was voor drijfstangen in een motor met enige levensduur, omdat titanium last van kruip heeft.
(volgens een al lang vergeten lesje materialenleer van de hts a, dus idd klokken en klepels enzo
De laatste Lamborghini V12's in de Diablo (6.0) en Murcielago (6.2) hebben "titanium" drijfstangen. Dus ik denk zo dat de ontwikkeling zo ver is dat je dit kunt toepassen in "produktie" motoren. Oftewel de techniek staat voor niets...

[img]http://www.automotive-technology.com/pr ... ngine6.jpg[/img]
michel 16v
Berichten: 997
Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
Locatie: nijverdal
Contacteer:

speedline schreef:
robert schreef:ik dacht dat titanium ongeschikt was voor drijfstangen in een motor met enige levensduur, omdat titanium last van kruip heeft.
(volgens een al lang vergeten lesje materialenleer van de hts a, dus idd klokken en klepels enzo
De laatste Lamborghini V12's in de Diablo (6.0) en Murcielago (6.2) hebben "titanium" drijfstangen. Dus ik denk zo dat de ontwikkeling zo ver is dat je dit kunt toepassen in "produktie" motoren. Oftewel de techniek staat voor niets...
Denk dat het eerder aan de kosten van het titanium ligt, dan aan de ontwikkeling.

Titanium is redelijk bewerkbaar.
En een voordeel van titanium is dat het goed tegen hitte kan.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

michel 16v schreef:
speedline schreef:
robert schreef:ik dacht dat titanium ongeschikt was voor drijfstangen in een motor met enige levensduur, omdat titanium last van kruip heeft.
(volgens een al lang vergeten lesje materialenleer van de hts a, dus idd klokken en klepels enzo
De laatste Lamborghini V12's in de Diablo (6.0) en Murcielago (6.2) hebben "titanium" drijfstangen. Dus ik denk zo dat de ontwikkeling zo ver is dat je dit kunt toepassen in "produktie" motoren. Oftewel de techniek staat voor niets...
Denk dat het eerder aan de kosten van het titanium ligt, dan aan de ontwikkeling.

Titanium is redelijk bewerkbaar.
En een voordeel van titanium is dat het goed tegen hitte kan.
En licht!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
chendy
Berichten: 207
Lid geworden op: za 13 sep 2003 20:53
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

speedline schreef:Hier een voorbeeld van een auto met zo'n "bombproof" blokje...

Mitsubishi "Diamond Star" 2.4 Turbo van 500hp... >-) In de laatste Dodge Neon SRT-4


http://www.turbochargers.com/forumuploads/500hp.wmv
Nou, deze Corsa-GSi-tje wil ik echt niet tegenkomen... perst er ff net wat meer uit: filmpje

mvg, Chendy.
p.s: ook al is ie bombproof... dit gebeurt er ook nog wel eens
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Bij gasdicht bij die corsa hoor je de turbo zenuwachtig sissen?
Das surge, die heeft een dumpvalve nodig.

ook is de turbo nogal groot, dat zie je dat hij pas bij een hoog rpm vuldruk gaat leveren.

Verders erg stoer project.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

robert schreef:Bij gasdicht bij die corsa hoor je de turbo zenuwachtig sissen?
Das surge, die heeft een dumpvalve nodig.
Die dumpvalve zie je duidelijk zitten. Maar hij blaast idd te kort af. Misschien verkeerde instelling.
robert schreef:ook is de turbo nogal groot, dat zie je dat hij pas bij een hoog rpm vuldruk gaat leveren. Verders erg stoer project.
Hmmm, vind de term nutteloos meer op zijn plek. Voorwielaandrijving met rond de 600pk. :lol: Maar 600pk uit een 2-liter C20LET is weer wel (Y)

Dan hebben deze mannen het beter voor elkaar. Kijk en huiver...

[img]http://www.boost-beast.de/boost-beast.de-DE/galerie/paris-04/images/big/IMG_9179.JPG[/img]
Klik op bovenstaande foto voor de website... :worship: 2x 330pk 0-100 in rond 3 seconden... >-)

Met onderstaande auto begon het allemaal. Klik op onderstaande foto voor een sprintvideo.
[img]http://www.boost-beast.de/boost-beast.de-DE/galerie/bauphase/bauphase-07-gr.jpg[/img]
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

speedline schreef:Die dumpvalve zie je duidelijk zitten.
hmm volgens mij is dat duidelijk een joekel van een wastegate actuator.
Ik heb het filpje nog eens goed gehoord, en ik hoor niet 1 keer een dumpvalve afblazen. wel elke keer bij gasdicht het typische surgegeluid.
maar lb. ;)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

speedline schreef:[
Hmmm, vind de term nutteloos meer op zijn plek. Voorwielaandrijving met rond de 600pk. :lol: Maar 600pk uit een 2-liter C20LET is weer wel (Y)
Ehh speedy ff iets verder lezen op die site leverd een iets ander beeld op. :wink:
Leistung in KW ca.485 (Ohne Gewähr)
Leistung in KW Pro Motor ca. 242 (Ohne Gewähr)
Model Typ Corsa-A CC
Topspeed Errechnet 346 Km/H
Aufbau Baujahr 2003
Leistung in PS ca. 660 (Ohne Gewähr)
Leistung in PS Pro Motor ca. 330 (Ohne Gewähr)
Farbe Noch schwarz
Topspeed gefahren 300 Km/H (Tacho Anschlag)
Eigentliches Baujahr 1992
Dus 300PK per motor. maar dat is nog steeds netjes :p

GR.Frits
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

robert schreef:
speedline schreef:Die dumpvalve zie je duidelijk zitten.
hmm volgens mij is dat duidelijk een joekel van een wastegate actuator.
Ik heb het filpje nog eens goed gehoord, en ik hoor niet 1 keer een dumpvalve afblazen. wel elke keer bij gasdicht het typische surgegeluid.
maar lb. ;)
You're absolutely rightt. No dumpvalve here. (N)

Maar in het kader van [Bombproof motorenbouw]

Een lichter gemaakt, hoogtoerig gebalanceerd krukasje met gechamferde oliekanalen
[img]http://www.kolumbus.fi/pasi.haapalainen ... akseli.JPG[/img]

Zei u ARP trek ankers, geperste bussen en gesmede zuigers?
[img]http://www.kolumbus.fi/pasi.haapalainen ... asassa.JPG[/img]

Iemand gesmede drijfstangen?
[img]http://www.kolumbus.fi/pasi.haapalainen ... anget1.JPG[/img]

Zei u verstevigings plaatje om de hoofdlagerkappen op zijn plaats te houden en voor wat extra stevigheid te zorgen? :D
[img]http://www.kolumbus.fi/pasi.haapalainen ... elevy2.JPG[/img][/url]

En zo blijft het heel...
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Frits schreef:Ehh speedy ff iets verder lezen op die site leverd een iets ander beeld op. :wink: Dus 300PK per motor. maar dat is nog steeds netjes :p
600pk met voorwielaandrijving is compleet nutteloos. En het is 330pk per motor bij die Duitsers.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

[img]http://www.boost-beast.de/boost-beast.d ... G_9179.JPG[/img]

Tering fucking snel... hoort die kerel op de achtergrond ook zeggen: das geht doch nicht.... :D
Clio 16v.....
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

speedline schreef:
Frits schreef:Ehh speedy ff iets verder lezen op die site leverd een iets ander beeld op. :wink: Dus 300PK per motor. maar dat is nog steeds netjes :p
600pk met voorwielaandrijving is compleet nutteloos. En het is 330pk per motor bij die Duitsers.
en vierwieldrive....
there is no spoon.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Nu we ons toch niet helemaal beperken tot renault. :wink:
Ik ben nogal fan geworden van die "lomp" degelijke volvo blokken.
Bijv. B200,B21,B23 en natuurlijk de B23ET met 188 pk's std.

http://mysite.freeserve.com/360s

Echt leuk bijmekaar gelegoot door de Engelsman.
Een 2.3 16v turbo blok. :worship:
Het zal niet echt "buget geweest zijn vrees ik.

Het leuke is dat je van sloop onderdelen ook een ranzig snel blok kan maken. :)
Mischien bouw ik na mijn project nog eens een 360 om. :p

greets
Andries
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

tjeck dit:

http://oregonstate.edu/~uyemuraa/Duc%20Dyno/DucDyno.mpg

http://oregonstate.edu/~uyemuraa/Duc%20 ... ndZero.mpg

pk's zijn niet op de weg te krijgen via de voorwielen (N)


de website van de tuning jongens is,

http://www.groundzeromotorsports.com/
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Robert dB. schreef: pk's zijn niet op de weg te krijgen via de voorwielen (N)
>184kW/250pk aan de voorwielen op een straatauto zet ik al mijn vraagtekens bij...

Meer is alleen geschikt voor achter of vierwielaandrijving.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

mmm...als ik kon kiezen... :wink:

dan ging ik toch voor meer dan 250 aan de voorwielen, omdat me dat eigenlijk geen zak uitmaakt...

wie wel trouwens??? :wink:

"ja, dan spinnen de wielen te veel"

so what? :)
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

PtrGte schreef:mmm...als ik kon kiezen... :wink:

dan ging ik toch voor meer dan 250 aan de voorwielen, omdat me dat eigenlijk geen zak uitmaakt...

wie wel trouwens??? :wink:

"ja, dan spinnen de wielen te veel"

so what? :)
Nou ja, het wordt op den duur wel irritant. Die Ax Gti waar we rally mee rijden is eigenlijk al te ver. Die heeft ongeveer 130 pk en fwd. Daarbij weegt dat ding geen drol meer en heeft hij een korte bak. Als je nu plankt in zijn een blijf je spinnen, in zijn twee trouwens ook... Echt irritant in het begin met het rijden, maar het went... Liever spinnende achterwielen...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

clio_rally schreef:
PtrGte schreef:mmm...als ik kon kiezen... :wink:

dan ging ik toch voor meer dan 250 aan de voorwielen, omdat me dat eigenlijk geen zak uitmaakt...

wie wel trouwens??? :wink:

"ja, dan spinnen de wielen te veel"

so what? :)
Nou ja, het wordt op den duur wel irritant. Die Ax Gti waar we rally mee rijden is eigenlijk al te ver. Die heeft ongeveer 130 pk en fwd. Daarbij weegt dat ding geen drol meer en heeft hij een korte bak. Als je nu plankt in zijn een blijf je spinnen, in zijn twee trouwens ook... Echt irritant in het begin met het rijden, maar het went... Liever spinnende achterwielen...

Gijs
Helemaal mee eens! Als er iets snel irriteert is het wel als telkens je wielen spinnen. Bij mijn GTT, 129Pk aan de wielen, spint hij bij een beetje vochtige weg al meteen en dan in zijn 1 en 2 en als hij eenmaal aan het spinnen is blijft hij bezig. :@ :( :@ :(

Ben nu alles aan het door lassen en verstevigen en powerflex aan het plaatsen en andere moror/bak steunen. En dan hoop ik toch echt dat het beter wordt want ben ook al met een andere motor bezig en die moet toch wel richting de 145Pk.

gr sander
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Sander schreef:
clio_rally schreef:
PtrGte schreef:mmm...als ik kon kiezen... :wink:

dan ging ik toch voor meer dan 250 aan de voorwielen, omdat me dat eigenlijk geen zak uitmaakt...

wie wel trouwens??? :wink:

"ja, dan spinnen de wielen te veel"

so what? :)
Nou ja, het wordt op den duur wel irritant. Die Ax Gti waar we rally mee rijden is eigenlijk al te ver. Die heeft ongeveer 130 pk en fwd. Daarbij weegt dat ding geen drol meer en heeft hij een korte bak. Als je nu plankt in zijn een blijf je spinnen, in zijn twee trouwens ook... Echt irritant in het begin met het rijden, maar het went... Liever spinnende achterwielen...

Gijs
Helemaal mee eens! Als er iets snel irriteert is het wel als telkens je wielen spinnen. Bij mijn GTT, 129Pk aan de wielen, spint hij bij een beetje vochtige weg al meteen en dan in zijn 1 en 2 en als hij eenmaal aan het spinnen is blijft hij bezig. :@ :( :@ :(

Ben nu alles aan het door lassen en verstevigen en powerflex aan het plaatsen en andere moror/bak steunen. En dan hoop ik toch echt dat het beter wordt want ben ook al met een andere motor bezig en die moet toch wel richting de 145Pk.

gr sander
(no offence trouwens hoor! :wink: )

klinkt wel dom vind je niet:

eerst zeuren dat je teveel wielspin hebt met voorwielaandrijver, vervolgens nog eens vertellen dat je met een nog sneller blok bezig bent...

hoezo problemen opzoeken?! :lol: :lol: :lol:
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

PtrGte schreef:(no offence trouwens hoor! :wink: )

klinkt wel dom vind je niet:

eerst zeuren dat je teveel wielspin hebt met voorwielaandrijver, vervolgens nog eens vertellen dat je met een nog sneller blok bezig bent...

hoezo problemen opzoeken?! :lol: :lol: :lol:
Volgens mij heb ik eerst verteld wat ik aan het doen ben omdat te verbeteren zie:
Ben nu alles aan het door lassen en verstevigen en powerflex aan het plaatsen en andere moror/bak steunen.
maar dat kan aan mij liggen?

gr sander
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Best wel geinig dit. Zeker die witte Corsa blaast er overheen in de hoge toeren. volgens mij kan je er niet eens kanp mee rijden. Hier nog de link met wat foto's van de opbouw: http://www.kolumbus.fi/pasi.haapalainen/index.htm

Wat is eigenlijk het hoogst gehaalde vermogen met (1) F7P of F7R motor, zowel non als met turbo?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Sander schreef:
PtrGte[b] schreef:(no offence trouwens hoor! :wink: )[/b]

klinkt wel dom vind je niet:

eerst zeuren dat je teveel wielspin hebt met voorwielaandrijver, vervolgens nog eens vertellen dat je met een nog sneller blok bezig bent...

hoezo problemen opzoeken?! :lol: :lol: :lol:
Volgens mij heb ik eerst verteld wat ik aan het doen ben omdat te verbeteren zie:
Ben nu alles aan het door lassen en verstevigen en powerflex aan het plaatsen en andere moror/bak steunen.
maar dat kan aan mij liggen?

ja heb je gelijk in, maar ik weet niet in hoeverre dat gaat helpen, misschien dat een sper i.c.m. een setje 18" velgen "meer" resultaat geeft...



gr sander
GTI1-G60
Berichten: 290
Lid geworden op: za 25 aug 2001 0:00
Locatie: Capital of Friesland

Met 50pk kun en een auto al onhandelbaar maken. (lelijk eend)
Met 250pk kun je een auto beheersbaar maken. (alfa GTA)

Een snelle motor bouwen is niet alles.
Zodra je over veranderingen gaat praten moet je de hele auto onder de loep nemen.
Pas dan kun je verder.
Zelf ben ik bezig om rond die 250pk op die voorwielen te krijgen.
En het te kunnen gebruiken ook!

Concept is alles.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

GTI1-G60 schreef:Met 250pk kun je een auto beheersbaar maken. (alfa GTA)
Nou over de GTA heb ik toch echt andere verhalen gehoord... Laten we zeggen dat je in ieder geval niet erg lang met je voorbanden doet :p
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

robert schreef:owkee,
dus je gaat (denkbeeldig) met heel veel omwegen een drukgevulde 1400 cc hayabusa achtig blok ontwikkelen.
Zou het niet een stuk simpeler zijn om gelijk een hayabusa te nemen? (btw die kitcarbouwers doen dat al)
Uit een 1300 cc Busa blok haal je met turbo zonder probleem +300 pk, en dan gaat het meer dan 25.000 km mee, voor de Busa blokken heb je zelfs al kompressors en superchargers buiten de GT 35/40 turbo's die ze vaak gebruiken. :p


Maar even een opmerking, niks is bomproof, al gebruik je de beste materialen, je moet gewoon geluk hebben.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

GTI1-G60 schreef:Met 50pk kun en een auto al onhandelbaar maken. (lelijk eend)
Met 250pk kun je een auto beheersbaar maken. (alfa GTA)

Een snelle motor bouwen is niet alles.
Zodra je over veranderingen gaat praten moet je de hele auto onder de loep nemen.
Pas dan kun je verder.
Zelf ben ik bezig om rond die 250pk op die voorwielen te krijgen.
En het te kunnen gebruiken ook!

Concept is alles.
wel grappig dat een 250 pk ALFA GTA met SANDOR van ES (misschien bekend) achter het stuur dezelfde tijd op Zandvoort reed als m'n renaultje 5 GTX met STANDAARD 1800 16v en AFGESLEPEN VOORVEREN, dus pk's en nieuwe veren-rommel is ook nie alles... :wink:
laten we zeggen dat ook IK m'n 5ie helemaal onder de loep genomen had :lol: :lol: :lol:
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

RO 16v schreef:
robert schreef:owkee,
dus je gaat (denkbeeldig) met heel veel omwegen een drukgevulde 1400 cc hayabusa achtig blok ontwikkelen.
Zou het niet een stuk simpeler zijn om gelijk een hayabusa te nemen? (btw die kitcarbouwers doen dat al)
Uit een 1300 cc Busa blok haal je met turbo zonder probleem +300 pk, en dan gaat het meer dan 25.000 km mee, voor de Busa blokken heb je zelfs al kompressors en superchargers buiten de GT 35/40 turbo's die ze vaak gebruiken. :p


Maar even een opmerking, niks is bomproof, al gebruik je de beste materialen, je moet gewoon geluk hebben.
strokerkitje erin met boring 84 en slag van 8,5 mm meer hebbie geloof ik rond de 1580 cc met de Busa >-)
wees dan een man en hang daar die turbo aan... 8)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je kan ook gelijk van de eifeltoren afspringen (zonder touwtje :p ) :lol:
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Steven schreef:Je kan ook gelijk van de eifeltoren afspringen (zonder touwtje :p ) :lol:
ach ja...als ze later maar over je blijven praten:

"wa ging die gast hard zeg"!!! :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Moet ook wel een flinke kick geven als je de neus overtrekt bij 250+ :)
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Steven schreef:Moet ook wel een flinke kick geven als je de neus overtrekt bij 250+ :)
ja 250+ mile ja :lol:

'k moet nog wel ergens ergens een filmpie hebben, van 160 mph wheelies in notime, kilometerteller gaat zo hard rond, daar is mijn clio-toerenteller nog jaloers op :wink:

(is trouwens ook MET turbo :wink: )
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

PtrGte schreef:
GTI1-G60 schreef:Met 50pk kun en een auto al onhandelbaar maken. (lelijk eend)
Met 250pk kun je een auto beheersbaar maken. (alfa GTA)

Een snelle motor bouwen is niet alles.
Zodra je over veranderingen gaat praten moet je de hele auto onder de loep nemen.
Pas dan kun je verder.
Zelf ben ik bezig om rond die 250pk op die voorwielen te krijgen.
En het te kunnen gebruiken ook!

Concept is alles.
wel grappig dat een 250 pk ALFA GTA met SANDOR van ES (misschien bekend) achter het stuur dezelfde tijd op Zandvoort reed als m'n renaultje 5 GTX met STANDAARD 1800 16v en AFGESLEPEN VOORVEREN, dus pk's en nieuwe veren-rommel is ook nie alles... :wink:
laten we zeggen dat ook IK m'n 5ie helemaal onder de loep genomen had :lol: :lol: :lol:
om hier nog ff op verder te gaan...

250 pk op de voorwielen is nie zo erg, die gebruik je pas op top, maar gezien de G60 (vermoeden?!) zit je met wat meer koppel op de vooras, en die ken je nou net NIET kwijt denk ik...
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

PtrGte schreef:
RO 16v schreef:
robert schreef:owkee,
dus je gaat (denkbeeldig) met heel veel omwegen een drukgevulde 1400 cc hayabusa achtig blok ontwikkelen.
Zou het niet een stuk simpeler zijn om gelijk een hayabusa te nemen? (btw die kitcarbouwers doen dat al)
Uit een 1300 cc Busa blok haal je met turbo zonder probleem +300 pk, en dan gaat het meer dan 25.000 km mee, voor de Busa blokken heb je zelfs al kompressors en superchargers buiten de GT 35/40 turbo's die ze vaak gebruiken. :p


Maar even een opmerking, niks is bomproof, al gebruik je de beste materialen, je moet gewoon geluk hebben.
strokerkitje erin met boring 84 en slag van 8,5 mm meer hebbie geloof ik rond de 1580 cc met de Busa >-)
wees dan een man en hang daar die turbo aan... 8)
Is al gedaan, 1600cc met turbo, 500+ pk.
[img]http://www.bigccracing.com/new_images/h ... _large.jpg[/img]

http://www.bigccracing.com

Maar met een 1300 haal je ook 500+ pk's, road legal. >-)
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

wa wil een man met een slappe plasser nog meer! :lol:
Plaats reactie