[Chat-topic] Bombproof motorenbouw
ik heb wel een adresje in de UK van iemand die koperen koppakkingen maakt voor... onze renaultjes!
Trouwens mecaparts heefts ze ook.
Nadeel van koper is dat water en olie moeilijk dicht blijft, dus in princiepe minder geschikt voor levensduur.
Echter die man beweerd daar geen last van te hebben!
Trouwens mecaparts heefts ze ook.
Nadeel van koper is dat water en olie moeilijk dicht blijft, dus in princiepe minder geschikt voor levensduur.
Echter die man beweerd daar geen last van te hebben!
De laatste Lamborghini V12's in de Diablo (6.0) en Murcielago (6.2) hebben "titanium" drijfstangen. Dus ik denk zo dat de ontwikkeling zo ver is dat je dit kunt toepassen in "produktie" motoren. Oftewel de techniek staat voor niets...robert schreef:ik dacht dat titanium ongeschikt was voor drijfstangen in een motor met enige levensduur, omdat titanium last van kruip heeft.
(volgens een al lang vergeten lesje materialenleer van de hts a, dus idd klokken en klepels enzo
[img]http://www.automotive-technology.com/pr ... ngine6.jpg[/img]
-
- Berichten: 997
- Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
- Locatie: nijverdal
- Contacteer:
Denk dat het eerder aan de kosten van het titanium ligt, dan aan de ontwikkeling.speedline schreef:De laatste Lamborghini V12's in de Diablo (6.0) en Murcielago (6.2) hebben "titanium" drijfstangen. Dus ik denk zo dat de ontwikkeling zo ver is dat je dit kunt toepassen in "produktie" motoren. Oftewel de techniek staat voor niets...robert schreef:ik dacht dat titanium ongeschikt was voor drijfstangen in een motor met enige levensduur, omdat titanium last van kruip heeft.
(volgens een al lang vergeten lesje materialenleer van de hts a, dus idd klokken en klepels enzo
Titanium is redelijk bewerkbaar.
En een voordeel van titanium is dat het goed tegen hitte kan.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
En licht!michel 16v schreef:Denk dat het eerder aan de kosten van het titanium ligt, dan aan de ontwikkeling.speedline schreef:De laatste Lamborghini V12's in de Diablo (6.0) en Murcielago (6.2) hebben "titanium" drijfstangen. Dus ik denk zo dat de ontwikkeling zo ver is dat je dit kunt toepassen in "produktie" motoren. Oftewel de techniek staat voor niets...robert schreef:ik dacht dat titanium ongeschikt was voor drijfstangen in een motor met enige levensduur, omdat titanium last van kruip heeft.
(volgens een al lang vergeten lesje materialenleer van de hts a, dus idd klokken en klepels enzo
Titanium is redelijk bewerkbaar.
En een voordeel van titanium is dat het goed tegen hitte kan.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Nou, deze Corsa-GSi-tje wil ik echt niet tegenkomen... perst er ff net wat meer uit: filmpjespeedline schreef:Hier een voorbeeld van een auto met zo'n "bombproof" blokje...
Mitsubishi "Diamond Star" 2.4 Turbo van 500hp...In de laatste Dodge Neon SRT-4
http://www.turbochargers.com/forumuploads/500hp.wmv
mvg, Chendy.
p.s: ook al is ie bombproof... dit gebeurt er ook nog wel eens
Bij gasdicht bij die corsa hoor je de turbo zenuwachtig sissen?
Das surge, die heeft een dumpvalve nodig.
ook is de turbo nogal groot, dat zie je dat hij pas bij een hoog rpm vuldruk gaat leveren.
Verders erg stoer project.
Das surge, die heeft een dumpvalve nodig.
ook is de turbo nogal groot, dat zie je dat hij pas bij een hoog rpm vuldruk gaat leveren.
Verders erg stoer project.
Die dumpvalve zie je duidelijk zitten. Maar hij blaast idd te kort af. Misschien verkeerde instelling.robert schreef:Bij gasdicht bij die corsa hoor je de turbo zenuwachtig sissen?
Das surge, die heeft een dumpvalve nodig.
Hmmm, vind de term nutteloos meer op zijn plek. Voorwielaandrijving met rond de 600pk.robert schreef:ook is de turbo nogal groot, dat zie je dat hij pas bij een hoog rpm vuldruk gaat leveren. Verders erg stoer project.


Dan hebben deze mannen het beter voor elkaar. Kijk en huiver...
[img]http://www.boost-beast.de/boost-beast.de-DE/galerie/paris-04/images/big/IMG_9179.JPG[/img]
Klik op bovenstaande foto voor de website...


Met onderstaande auto begon het allemaal. Klik op onderstaande foto voor een sprintvideo.
[img]http://www.boost-beast.de/boost-beast.de-DE/galerie/bauphase/bauphase-07-gr.jpg[/img]
hmm volgens mij is dat duidelijk een joekel van een wastegate actuator.speedline schreef:Die dumpvalve zie je duidelijk zitten.
Ik heb het filpje nog eens goed gehoord, en ik hoor niet 1 keer een dumpvalve afblazen. wel elke keer bij gasdicht het typische surgegeluid.
maar lb.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ehh speedy ff iets verder lezen op die site leverd een iets ander beeld op.speedline schreef:[
Hmmm, vind de term nutteloos meer op zijn plek. Voorwielaandrijving met rond de 600pk.Maar 600pk uit een 2-liter C20LET is weer wel
![]()
Dus 300PK per motor. maar dat is nog steeds netjesLeistung in KW ca.485 (Ohne Gewähr)
Leistung in KW Pro Motor ca. 242 (Ohne Gewähr)
Model Typ Corsa-A CC
Topspeed Errechnet 346 Km/H
Aufbau Baujahr 2003
Leistung in PS ca. 660 (Ohne Gewähr)
Leistung in PS Pro Motor ca. 330 (Ohne Gewähr)
Farbe Noch schwarz
Topspeed gefahren 300 Km/H (Tacho Anschlag)
Eigentliches Baujahr 1992

GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
You're absolutely rightt. No dumpvalve here.robert schreef:hmm volgens mij is dat duidelijk een joekel van een wastegate actuator.speedline schreef:Die dumpvalve zie je duidelijk zitten.
Ik heb het filpje nog eens goed gehoord, en ik hoor niet 1 keer een dumpvalve afblazen. wel elke keer bij gasdicht het typische surgegeluid.
maar lb.

Maar in het kader van [Bombproof motorenbouw]
Een lichter gemaakt, hoogtoerig gebalanceerd krukasje met gechamferde oliekanalen
[img]http://www.kolumbus.fi/pasi.haapalainen ... akseli.JPG[/img]
Zei u ARP trek ankers, geperste bussen en gesmede zuigers?
[img]http://www.kolumbus.fi/pasi.haapalainen ... asassa.JPG[/img]
Iemand gesmede drijfstangen?
[img]http://www.kolumbus.fi/pasi.haapalainen ... anget1.JPG[/img]
Zei u verstevigings plaatje om de hoofdlagerkappen op zijn plaats te houden en voor wat extra stevigheid te zorgen?

[img]http://www.kolumbus.fi/pasi.haapalainen ... elevy2.JPG[/img][/url]
En zo blijft het heel...
600pk met voorwielaandrijving is compleet nutteloos. En het is 330pk per motor bij die Duitsers.Frits schreef:Ehh speedy ff iets verder lezen op die site leverd een iets ander beeld op.Dus 300PK per motor. maar dat is nog steeds netjes
[img]http://www.boost-beast.de/boost-beast.d ... G_9179.JPG[/img]
Tering fucking snel... hoort die kerel op de achtergrond ook zeggen: das geht doch nicht....
Tering fucking snel... hoort die kerel op de achtergrond ook zeggen: das geht doch nicht....

Clio 16v.....
en vierwieldrive....speedline schreef:600pk met voorwielaandrijving is compleet nutteloos. En het is 330pk per motor bij die Duitsers.Frits schreef:Ehh speedy ff iets verder lezen op die site leverd een iets ander beeld op.Dus 300PK per motor. maar dat is nog steeds netjes
there is no spoon.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Nu we ons toch niet helemaal beperken tot renault.
Ik ben nogal fan geworden van die "lomp" degelijke volvo blokken.
Bijv. B200,B21,B23 en natuurlijk de B23ET met 188 pk's std.
http://mysite.freeserve.com/360s
Echt leuk bijmekaar gelegoot door de Engelsman.
Een 2.3 16v turbo blok.
Het zal niet echt "buget geweest zijn vrees ik.
Het leuke is dat je van sloop onderdelen ook een ranzig snel blok kan maken.
Mischien bouw ik na mijn project nog eens een 360 om.
greets
Andries
Ik ben nogal fan geworden van die "lomp" degelijke volvo blokken.
Bijv. B200,B21,B23 en natuurlijk de B23ET met 188 pk's std.
http://mysite.freeserve.com/360s
Echt leuk bijmekaar gelegoot door de Engelsman.
Een 2.3 16v turbo blok.

Het zal niet echt "buget geweest zijn vrees ik.
Het leuke is dat je van sloop onderdelen ook een ranzig snel blok kan maken.

Mischien bouw ik na mijn project nog eens een 360 om.

greets
Andries
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
tjeck dit:
http://oregonstate.edu/~uyemuraa/Duc%20Dyno/DucDyno.mpg
http://oregonstate.edu/~uyemuraa/Duc%20 ... ndZero.mpg
pk's zijn niet op de weg te krijgen via de voorwielen
de website van de tuning jongens is,
http://www.groundzeromotorsports.com/
http://oregonstate.edu/~uyemuraa/Duc%20Dyno/DucDyno.mpg
http://oregonstate.edu/~uyemuraa/Duc%20 ... ndZero.mpg
pk's zijn niet op de weg te krijgen via de voorwielen

de website van de tuning jongens is,
http://www.groundzeromotorsports.com/
>184kW/250pk aan de voorwielen op een straatauto zet ik al mijn vraagtekens bij...Robert dB. schreef: pk's zijn niet op de weg te krijgen via de voorwielen![]()
Meer is alleen geschikt voor achter of vierwielaandrijving.
mmm...als ik kon kiezen...
dan ging ik toch voor meer dan 250 aan de voorwielen, omdat me dat eigenlijk geen zak uitmaakt...
wie wel trouwens???
"ja, dan spinnen de wielen te veel"
so what?
dan ging ik toch voor meer dan 250 aan de voorwielen, omdat me dat eigenlijk geen zak uitmaakt...
wie wel trouwens???
"ja, dan spinnen de wielen te veel"
so what?

-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Nou ja, het wordt op den duur wel irritant. Die Ax Gti waar we rally mee rijden is eigenlijk al te ver. Die heeft ongeveer 130 pk en fwd. Daarbij weegt dat ding geen drol meer en heeft hij een korte bak. Als je nu plankt in zijn een blijf je spinnen, in zijn twee trouwens ook... Echt irritant in het begin met het rijden, maar het went... Liever spinnende achterwielen...PtrGte schreef:mmm...als ik kon kiezen...![]()
dan ging ik toch voor meer dan 250 aan de voorwielen, omdat me dat eigenlijk geen zak uitmaakt...
wie wel trouwens???![]()
"ja, dan spinnen de wielen te veel"
so what?
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Helemaal mee eens! Als er iets snel irriteert is het wel als telkens je wielen spinnen. Bij mijn GTT, 129Pk aan de wielen, spint hij bij een beetje vochtige weg al meteen en dan in zijn 1 en 2 en als hij eenmaal aan het spinnen is blijft hij bezig.clio_rally schreef:Nou ja, het wordt op den duur wel irritant. Die Ax Gti waar we rally mee rijden is eigenlijk al te ver. Die heeft ongeveer 130 pk en fwd. Daarbij weegt dat ding geen drol meer en heeft hij een korte bak. Als je nu plankt in zijn een blijf je spinnen, in zijn twee trouwens ook... Echt irritant in het begin met het rijden, maar het went... Liever spinnende achterwielen...PtrGte schreef:mmm...als ik kon kiezen...![]()
dan ging ik toch voor meer dan 250 aan de voorwielen, omdat me dat eigenlijk geen zak uitmaakt...
wie wel trouwens???![]()
"ja, dan spinnen de wielen te veel"
so what?
Gijs




Ben nu alles aan het door lassen en verstevigen en powerflex aan het plaatsen en andere moror/bak steunen. En dan hoop ik toch echt dat het beter wordt want ben ook al met een andere motor bezig en die moet toch wel richting de 145Pk.
gr sander
(no offence trouwens hoor!Sander schreef:Helemaal mee eens! Als er iets snel irriteert is het wel als telkens je wielen spinnen. Bij mijn GTT, 129Pk aan de wielen, spint hij bij een beetje vochtige weg al meteen en dan in zijn 1 en 2 en als hij eenmaal aan het spinnen is blijft hij bezig.clio_rally schreef:Nou ja, het wordt op den duur wel irritant. Die Ax Gti waar we rally mee rijden is eigenlijk al te ver. Die heeft ongeveer 130 pk en fwd. Daarbij weegt dat ding geen drol meer en heeft hij een korte bak. Als je nu plankt in zijn een blijf je spinnen, in zijn twee trouwens ook... Echt irritant in het begin met het rijden, maar het went... Liever spinnende achterwielen...PtrGte schreef:mmm...als ik kon kiezen...![]()
dan ging ik toch voor meer dan 250 aan de voorwielen, omdat me dat eigenlijk geen zak uitmaakt...
wie wel trouwens???![]()
"ja, dan spinnen de wielen te veel"
so what?
Gijs![]()
![]()
![]()
![]()
Ben nu alles aan het door lassen en verstevigen en powerflex aan het plaatsen en andere moror/bak steunen. En dan hoop ik toch echt dat het beter wordt want ben ook al met een andere motor bezig en die moet toch wel richting de 145Pk.
gr sander
klinkt wel dom vind je niet:
eerst zeuren dat je teveel wielspin hebt met voorwielaandrijver, vervolgens nog eens vertellen dat je met een nog sneller blok bezig bent...
hoezo problemen opzoeken?!



Volgens mij heb ik eerst verteld wat ik aan het doen ben omdat te verbeteren zie:PtrGte schreef:(no offence trouwens hoor!)
klinkt wel dom vind je niet:
eerst zeuren dat je teveel wielspin hebt met voorwielaandrijver, vervolgens nog eens vertellen dat je met een nog sneller blok bezig bent...
hoezo problemen opzoeken?!![]()
![]()
maar dat kan aan mij liggen?Ben nu alles aan het door lassen en verstevigen en powerflex aan het plaatsen en andere moror/bak steunen.
gr sander
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Best wel geinig dit. Zeker die witte Corsa blaast er overheen in de hoge toeren. volgens mij kan je er niet eens kanp mee rijden. Hier nog de link met wat foto's van de opbouw: http://www.kolumbus.fi/pasi.haapalainen/index.htm
Wat is eigenlijk het hoogst gehaalde vermogen met (1) F7P of F7R motor, zowel non als met turbo?
Wat is eigenlijk het hoogst gehaalde vermogen met (1) F7P of F7R motor, zowel non als met turbo?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Sander schreef:Volgens mij heb ik eerst verteld wat ik aan het doen ben omdat te verbeteren zie:PtrGte[b] schreef:(no offence trouwens hoor!)[/b]
klinkt wel dom vind je niet:
eerst zeuren dat je teveel wielspin hebt met voorwielaandrijver, vervolgens nog eens vertellen dat je met een nog sneller blok bezig bent...
hoezo problemen opzoeken?!![]()
maar dat kan aan mij liggen?Ben nu alles aan het door lassen en verstevigen en powerflex aan het plaatsen en andere moror/bak steunen.
ja heb je gelijk in, maar ik weet niet in hoeverre dat gaat helpen, misschien dat een sper i.c.m. een setje 18" velgen "meer" resultaat geeft...
gr sander
Met 50pk kun en een auto al onhandelbaar maken. (lelijk eend)
Met 250pk kun je een auto beheersbaar maken. (alfa GTA)
Een snelle motor bouwen is niet alles.
Zodra je over veranderingen gaat praten moet je de hele auto onder de loep nemen.
Pas dan kun je verder.
Zelf ben ik bezig om rond die 250pk op die voorwielen te krijgen.
En het te kunnen gebruiken ook!
Concept is alles.
Met 250pk kun je een auto beheersbaar maken. (alfa GTA)
Een snelle motor bouwen is niet alles.
Zodra je over veranderingen gaat praten moet je de hele auto onder de loep nemen.
Pas dan kun je verder.
Zelf ben ik bezig om rond die 250pk op die voorwielen te krijgen.
En het te kunnen gebruiken ook!
Concept is alles.
Nou over de GTA heb ik toch echt andere verhalen gehoord... Laten we zeggen dat je in ieder geval niet erg lang met je voorbanden doetGTI1-G60 schreef:Met 250pk kun je een auto beheersbaar maken. (alfa GTA)

Uit een 1300 cc Busa blok haal je met turbo zonder probleem +300 pk, en dan gaat het meer dan 25.000 km mee, voor de Busa blokken heb je zelfs al kompressors en superchargers buiten de GT 35/40 turbo's die ze vaak gebruiken.robert schreef:owkee,
dus je gaat (denkbeeldig) met heel veel omwegen een drukgevulde 1400 cc hayabusa achtig blok ontwikkelen.
Zou het niet een stuk simpeler zijn om gelijk een hayabusa te nemen? (btw die kitcarbouwers doen dat al)

Maar even een opmerking, niks is bomproof, al gebruik je de beste materialen, je moet gewoon geluk hebben.
wel grappig dat een 250 pk ALFA GTA met SANDOR van ES (misschien bekend) achter het stuur dezelfde tijd op Zandvoort reed als m'n renaultje 5 GTX met STANDAARD 1800 16v en AFGESLEPEN VOORVEREN, dus pk's en nieuwe veren-rommel is ook nie alles...GTI1-G60 schreef:Met 50pk kun en een auto al onhandelbaar maken. (lelijk eend)
Met 250pk kun je een auto beheersbaar maken. (alfa GTA)
Een snelle motor bouwen is niet alles.
Zodra je over veranderingen gaat praten moet je de hele auto onder de loep nemen.
Pas dan kun je verder.
Zelf ben ik bezig om rond die 250pk op die voorwielen te krijgen.
En het te kunnen gebruiken ook!
Concept is alles.
laten we zeggen dat ook IK m'n 5ie helemaal onder de loep genomen had



strokerkitje erin met boring 84 en slag van 8,5 mm meer hebbie geloof ik rond de 1580 cc met de BusaRO 16v schreef:Uit een 1300 cc Busa blok haal je met turbo zonder probleem +300 pk, en dan gaat het meer dan 25.000 km mee, voor de Busa blokken heb je zelfs al kompressors en superchargers buiten de GT 35/40 turbo's die ze vaak gebruiken.robert schreef:owkee,
dus je gaat (denkbeeldig) met heel veel omwegen een drukgevulde 1400 cc hayabusa achtig blok ontwikkelen.
Zou het niet een stuk simpeler zijn om gelijk een hayabusa te nemen? (btw die kitcarbouwers doen dat al)![]()
Maar even een opmerking, niks is bomproof, al gebruik je de beste materialen, je moet gewoon geluk hebben.

wees dan een man en hang daar die turbo aan...

ach ja...als ze later maar over je blijven praten:Steven schreef:Je kan ook gelijk van de eifeltoren afspringen (zonder touwtje)
"wa ging die gast hard zeg"!!!

ja 250+ mile jaSteven schreef:Moet ook wel een flinke kick geven als je de neus overtrekt bij 250+

'k moet nog wel ergens ergens een filmpie hebben, van 160 mph wheelies in notime, kilometerteller gaat zo hard rond, daar is mijn clio-toerenteller nog jaloers op
(is trouwens ook MET turbo
om hier nog ff op verder te gaan...PtrGte schreef:wel grappig dat een 250 pk ALFA GTA met SANDOR van ES (misschien bekend) achter het stuur dezelfde tijd op Zandvoort reed als m'n renaultje 5 GTX met STANDAARD 1800 16v en AFGESLEPEN VOORVEREN, dus pk's en nieuwe veren-rommel is ook nie alles...GTI1-G60 schreef:Met 50pk kun en een auto al onhandelbaar maken. (lelijk eend)
Met 250pk kun je een auto beheersbaar maken. (alfa GTA)
Een snelle motor bouwen is niet alles.
Zodra je over veranderingen gaat praten moet je de hele auto onder de loep nemen.
Pas dan kun je verder.
Zelf ben ik bezig om rond die 250pk op die voorwielen te krijgen.
En het te kunnen gebruiken ook!
Concept is alles.![]()
laten we zeggen dat ook IK m'n 5ie helemaal onder de loep genomen had![]()
![]()
250 pk op de voorwielen is nie zo erg, die gebruik je pas op top, maar gezien de G60 (vermoeden?!) zit je met wat meer koppel op de vooras, en die ken je nou net NIET kwijt denk ik...
Is al gedaan, 1600cc met turbo, 500+ pk.PtrGte schreef:strokerkitje erin met boring 84 en slag van 8,5 mm meer hebbie geloof ik rond de 1580 cc met de BusaRO 16v schreef:Uit een 1300 cc Busa blok haal je met turbo zonder probleem +300 pk, en dan gaat het meer dan 25.000 km mee, voor de Busa blokken heb je zelfs al kompressors en superchargers buiten de GT 35/40 turbo's die ze vaak gebruiken.robert schreef:owkee,
dus je gaat (denkbeeldig) met heel veel omwegen een drukgevulde 1400 cc hayabusa achtig blok ontwikkelen.
Zou het niet een stuk simpeler zijn om gelijk een hayabusa te nemen? (btw die kitcarbouwers doen dat al)![]()
Maar even een opmerking, niks is bomproof, al gebruik je de beste materialen, je moet gewoon geluk hebben.![]()
wees dan een man en hang daar die turbo aan...
[img]http://www.bigccracing.com/new_images/h ... _large.jpg[/img]
http://www.bigccracing.com
Maar met een 1300 haal je ook 500+ pk's, road legal.

wa wil een man met een slappe plasser nog meer! 
