[R5GTT] Kan een digitaal dash in een GTT?
Nou nou zonder dit schema kom je even ver (ik heb naar het lampje gekeken op het dash en de baantjes gevolgd).
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ik kom iig iets verder.
Tja signaalspecificatie (spanning, vorm van pulsjes als er pulsjes zijn) zijn misschien ook wel handig, maar ja waar vind je dát nou. Dat is waarschijnlijk gewoon zelf uitzoekwerk.
Tja signaalspecificatie (spanning, vorm van pulsjes als er pulsjes zijn) zijn misschien ook wel handig, maar ja waar vind je dát nou. Dat is waarschijnlijk gewoon zelf uitzoekwerk.
Pulsjes zijn spanningspiekjes die gaan zo
x x x . . x x x x .
waarbij x een piek is en . een rust
Dit is 1 cyclus en komt overeen met een omtrek van het 195/55/13 wiel. Dit is de originele pulsgever. Doe daar maar eens wat mee, ik zal je zeggen, mij is het niet gelukt
Wat je kan doen is een BDP-sensor nemen, en aan de achterkant van je naaf bijv een aantal stripjes te plakken. De bdp sensor geeft hier dan ook een signaal wat voor je eigen bouwsel weer bruikbaar is.
Wat ik met het opeldash wilde was exact evenveel stripjes plaatsen als dat het opeldash aan pulsjes wilde hebben bij het aantal meter verplaatsing van de auto. Een boel uitzoekwerk, maar zeker wel te doen.
x x x . . x x x x .
waarbij x een piek is en . een rust
Dit is 1 cyclus en komt overeen met een omtrek van het 195/55/13 wiel. Dit is de originele pulsgever. Doe daar maar eens wat mee, ik zal je zeggen, mij is het niet gelukt

Wat ik met het opeldash wilde was exact evenveel stripjes plaatsen als dat het opeldash aan pulsjes wilde hebben bij het aantal meter verplaatsing van de auto. Een boel uitzoekwerk, maar zeker wel te doen.
Een ABS-naaf is ook een optie van bijv een 19 met abs. Moet passen, samen met de sensor heb je al een normaal pulsjespatroon.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Óf een andere manier, die we gebruiken met simpele cruise controls, een magneetstrip met 2 of 3 magneten erop, die zo een puls genereert, en deze puls is constant hetzelfde x.x.x., dus kun je in geval van nood dit systeem gebruiken.Riël schreef:Pulsjes zijn spanningspiekjes die gaan zo
x x x . . x x x x .
waarbij x een piek is en . een rust
Dit is 1 cyclus en komt overeen met een omtrek van het 195/55/13 wiel. Dit is de originele pulsgever. Doe daar maar eens wat mee, ik zal je zeggen, mij is het niet geluktWat je kan doen is een BDP-sensor nemen, en aan de achterkant van je naaf bijv een aantal stripjes te plakken. De bdp sensor geeft hier dan ook een signaal wat voor je eigen bouwsel weer bruikbaar is.
Wat ik met het opeldash wilde was exact evenveel stripjes plaatsen als dat het opeldash aan pulsjes wilde hebben bij het aantal meter verplaatsing van de auto. Een boel uitzoekwerk, maar zeker wel te doen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Riël, hoe ben je achter dat pulsjespatroon gekomen dan? Het lijkt me zeer onlogisch eigenlijk, en er moet ook aardig wat elektronica inzitten om aan de hand van zo'n patroon het wijzertje te laten uitslaan.
Maar we kunnen het natuurlijk altijd nameten.
Maar we kunnen het natuurlijk altijd nameten.
Neem maar een oscilloscoop. Er zijn mensen van het forum die het al eens gemeten hebben. Verder is het altijd bevestigd. Ik heb wel in de electronica een spanning weten te elimineren toendertijd van 2-10 volt, afhangelijk van de snelheid. Dit zijn de 2 blanke kabeltjes die in het plastic gietstuk van je kmteller zitten. Maar dan moet je de hele remjem gebruiken, da's erg lomp.
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Hier nog een Digitaal dashboard van een Renault 21.
[img]http://www.clubrenaultsverige.com/pict/models/r211.jpg[/img]
[img]http://www.clubrenaultsverige.com/pict/models/r211.jpg[/img]
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Zo'n één heb ik er nog thuis liggen voor de liefhebbers......RobertR19 schreef:Hier nog een Digitaal dashboard van een Renault 21.
[img]http://www.clubrenaultsverige.com/pict/models/r211.jpg[/img]
Gaaf dashboardtje nog nooit gezien,maar wat voor lampjes en meters zitten daar allemaal op????Job-turbo schreef:Zo'n één heb ik er nog thuis liggen voor de liefhebbers......RobertR19 schreef:Hier nog een Digitaal dashboard van een Renault 21.
[img]http://www.clubrenaultsverige.com/pict/models/r211.jpg[/img]
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Die zit er niet op helaas. Kheb hier het instructieboekje van de R21 liggen, en daar kan ik op dat digidash de drukmeter niet terugvinden op dat paneel, evenals een optionele turbodruk meter waaruit ik kan opmaken dat een digidash sowieso niet in de R21 T geleverd is. (???)
Olietemp meters hebben de snelle renaultjes uit die tijd jammer genoeg niet (behalve clio 16V)
Olietemp meters hebben de snelle renaultjes uit die tijd jammer genoeg niet (behalve clio 16V)
Das jammer, zou wel een goede optie zijn voor in de gtt(indien mogelijk) met een paar losse metersBart V schreef:Die zit er niet op helaas. Kheb hier het instructieboekje van de R21 liggen, en daar kan ik op dat digidash de drukmeter niet terugvinden op dat paneel, evenals een optionele turbodruk meter waaruit ik kan opmaken dat een digidash sowieso niet in de R21 T geleverd is. (???)
Olietemp meters hebben de snelle renaultjes uit die tijd jammer genoeg niet (behalve clio 16V)

Gezocht: vraagbaak R5 GTT