Dat vroeg ik mij ook al af, dus ik heb expliciet nog een keer gevraagd.speedline schreef:Maar heb je zijn of haar uitlatingen misschien verkeerd geinterpreteerd?
Deze man wist mij te vertellen dat hij uit eigen ervaring had, dat een GT Turbo met 50 banden, de bak kapot zou gaan, zelfs als je een Clio-bak zou monteren. Hij beweerde zelfs dat als je een 16V-blok in GT Turbo zou plaatsen, dat je nog zowel met de GTT als de Clio-bak je versnellingsbak zou slopen.
Het lijkt me, dat de bandenmaat invloed kan hebben op de acceleratiesnelheid, je sporing en dat de ene bak sneller opspint met de ene bandenmaat, dan met de andere bandenmaat, MAAR ik kan me er NIKS bij voorstellen dat 5% bandenmaat afwijking een bak kan verwoesten.
Achtergrond van de discussie met de man, was de volgende vraag: "Heb je nog een setje nette 195/50/15 bandjes liggen voor m'n GT Turbo?"
Ik wil namelijk gezien de Cup Clio Poten 50 hoge banden hebben om de wielkasten een beetje beter gevuld te hebben. De Clio veerpoten schijnen wat langer te zijn dan GTT-poten heb ik me laten vertellen door een clublid, die hier al ervaring mee had namelijk.