remklauwen verven/spuiten

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
TheFinz

Kep zojuist wat lm velgen laten monteren en nu liggen mijn remschijven in het zicht.

Ik dacht dus verven of spuiten.

Lijkt me opzich niet zo'n moeilijke klus maar toch ff bij jullie checken. Wat kan ik het beste doen? verven of spuiten?

Als ik ga spuiten moet ik dan de klauw demonteren? en is dit tricky? (moet er toch niet aan denken dat ze door foute montage het niet meer doen, remmen is voor mietjes 8) , maar toch het is zo nu en dan erg handig).

iemand suggestisch?

thanx!
Tom
Moderator
Car: MB

als jij je remmen vervangt dan haal je je klauwen er toch ook af!!! Dat lijkt me dus niet het probleem. Zorg er wel voor dat je de juiste verf neemt (is speciale verf voor in de handel) die ook tegen hitte kan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Roy
Moderator

Ik heb het gewoon met een kwastje gedaan. Gaat prima alleen het duurt iets langer als spuiten. Eerst goed ontvetten en schoonmaken (remcleaner). Ff een klein plakbandje op je schijf plakken voor eventuele uitschieters, en kwasten maar.

Wel hittebestendige verf nemen. :)
5 GT Turbo '88 GT5
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Er is bij autostyle speciale (hittebestendige) verf te krijgen. Is geloof ik niet duur, en daar zit alles bij
Eerst ff goed ontroesten en schoonmaken en dan voorzichtig kwasten.
Als je wil spuiten neem dan ook hittebestendige verf en plak alles in de rondte goed af, want dat vliegt overal naar toe! :D
Succes! :D
speedline

remmen is voor mietjes 8) , maar toch het is zo nu en dan erg handig
Remmen is voor winnaars... >-)

http://www.performancefriction.com
http://www.apracing.com
http://www.brembo.com

Om er maar eens een paar te noemen... :D

Sahib, ik begin me door uw wijze woorden, en in mijn onnozele onwetendheid, af te vragen of al die aandacht voor remsystemen in de ontwikkeling van productie en race autoŽs wel gerechtvaardigt is... :-*

Ik zal een mailtje naar Dieppe sturen met het verzoek om de komende sportieve versies vooral rondom met trommelremmen uit te rusten... :lol:

De groeten...
Maurits
Contacteer:

Je kan ze ook gewoon met hamerslag verf verven. Is volgens mij een stuk goedkoper als die verf bij Autostyle.
Alleen even schoonmaken en kwasten maar, en als je een beetje morst op de schijf is niet erg want dat rem je er zo weer af.
Anonymous

zo'n spuitbus kost 5 eurotjes en genoeg voor 4 stuks al heel lang geleden gedaan en nog steeds heel netjes!

gewoon spuiten en goed afplakken wel constant met de wind mee gaan staan anders krijg je allemaal rode (in mijn geval) spettertjes op de auto
-Ray-
Contacteer:

een bus baby-blauwe HEMA-verf doet het ook erg goed, alleen wel jammer dat daar copyright op zit.... ;)

echt goed roest-vuil-vetvrij maken, dan spuiten/verven en klaar. kan een kutklus zijn, kan ook zo klaar zijn. :)
Immer wieder die verdammte Holländer
TheFinz

He, ray!

Ik las in je reply (bedankt daarvoor overigens, net als de rest) betreffende spuiten remklauwen, dat jij ze gewoon had gespoten met een spuitbus van de hema. Kep het trouwens ook gezien in de topic over ruitfolie. Zag er goed uit!!!

Maar ff terug naar de remklauw, heb je die lang geleden gespoten? en blijft het netjes???

Let me know! want in gewone spuitbussen is veel meer keuze in kleur!

thanx!!!!
Anonymous

Bij de hema heb je ook van die spuitbussen die tegen de warmte kunnen en als dit niet zo'n spuitbus zou zijn blijft het NOOIT of te nimmer lang zitten
Anonymous

Hittebestendige verf is niet perse noodzakelijk. Gebruik gewoon 2 componenten lak, waarmee ook je auto gespoten is. Ik heb dit er al 3 jaar zonder problemen opzitten. Het is inderdaad wel noodzakelijk om de remklauw van te voren zeer goed schoon te maken. Gewoon de klauw demonteren en alle roest met een staalborstel (op de boormachine) verwijderen. Daarna ontvetten met remmenreiniger. De 2 componenten van de lak bij elkaar en verf ze
catrinus

Ik ben mijn motorblok met motip verf aan het spuiten. Heb eerst de blok met motip zink spray ingespoten(3 keer) en daarna de kleur erop. Ik moet zeggen dat het helemaal niet verkeerd lijkt. Ik heb nog maar 1 helft gedaan om te proberen maar het ziet er goed uit. Morgen de rest van het blok doen en dan heb ik een mooie blok voor in de gtt. Volgens mijn collega en bij de automaterialen zaken waar ik kom kun je dit best doen met gewone verf/lak. Je moet alleen de oppervlak goed schuren en heel goed ontvetten. Daarna goed in de grondverf spuiten/schilderen en daarna de kleur erop. Als het dan goed is bladerd dit er niet af.
There will be plenty of time to rest when your dead
-Ray-
Contacteer:

TheFinz schreef:He, ray!

Ik las in je reply (bedankt daarvoor overigens, net als de rest) betreffende spuiten remklauwen, dat jij ze gewoon had gespoten met een spuitbus van de hema. Kep het trouwens ook gezien in de topic over ruitfolie. Zag er goed uit!!!

Maar ff terug naar de remklauw, heb je die lang geleden gespoten? en blijft het netjes???

Let me know! want in gewone spuitbussen is veel meer keuze in kleur!

thanx!!!!
poe wanneer heb ik dat gedaan?? ik heb het in 1 adem gedaan dat ik me remschijven en blokken heb vervangen... das zo'n 2 maanden geleden denk ik. en ja, het blijft erg netjes moet ik zeggen, kijk maar op de foto, als je het maar goed schoon houdt. :)
TheFinz

Oke iedereen, bedankt voor de tips!!!

Ik ga er zeker mee aan de slag, ff ontvetter en remcleaner kopen en een spuitbus.

Nog een klein vraagje....

Demonteren gaat geen problemen opleveren??? is piece of cookie???
of zijn er nog zaken waar ik op moet letten?

thanx!!
-Ray-
Contacteer:

TheFinz schreef:Oke iedereen, bedankt voor de tips!!!

Ik ga er zeker mee aan de slag, ff ontvetter en remcleaner kopen en een spuitbus.

Nog een klein vraagje....

Demonteren gaat geen problemen opleveren??? is piece of cookie???
of zijn er nog zaken waar ik op moet letten?

thanx!!

koop ook even een bussie zink-primer, spuit dat er eerst op als je gaat verven, laat het goed drogen voor een beter resultaat. :)
TheFinz

thanks, zink primer it is!

wordt al een aardige verzameling spuitbussen.

en nu...demonteren remklauwen... :) ??

iemand :p ???
-Ray-
Contacteer:

zou ik niet doen, heb ik ook niet gedaan. gewoon een beetje frotten en frutten en klaar is kees. :)
robert

als ik jou was zou ik die remklauwen gewoon laten zitten. Gewoon de boel afplakken en gaan. Trouwens dat gaat heel best.

Je bent nu eenmaal technisch wat wat onhandig. Ehh nog technisch niet zo bedreven dan (beter?)
Want als je ze demonteert dan kan je de remslang beschadigen. Als je ze helemaal loshaalt dan moet je ze daarna ontluchten. En omdat het wel over je remmen gaat (1e graads belangrijk) ga ik je dat afraden.

hoezo ben je ehh technisch niet zo bedreven? Wel dat blijkt wel uit het soort vragen dat je stelt. Geeft niet, ieder zijn specialiteit. (Komt wel goed.)
TheFinz

Robert thanx voor je reply!

Ga de boel gewoon afplakken, en spuiten.

Wat betreft het technisch bedreven zijn, ik ben opzich best technisch maar ik kom regelmatig in de volgende situatie:

Ik ga enthausiast aan het klussen :D , in theorie moet alles kloppen :lol: . Alle ingewikkelde dingen gaan goed :) ...... en dan gebeurt er iets onverwachts :evil: ....er volgt een scheldpartij :-* ........ik weet me nog net in te houden om er geen harde schop tegenaan te geven. >-) :( (wat in de meest gevallen alleen maar errug pijn doet)

Tenslotte kom ik erachter dat ik het probleem niet op kan lossen want ik heb het gereedschap niet, of het onderdeel niet. Of het begint dan spontaan te regenen en ligt alles open en bloot nat te regenen en juist dan kan je het zeiltje niet vinden om het hele zooitje af te dekken..... :( :( :(

Dit is slechts het begin! en oke misschien allemaal wat overdreven maar het gevoel erbij is op deze manier wel aardig duidelijk denk ik.

Dus.... voordat ik hetzelfde meemaak met het spuiten van mijn remklauwen (wat in eerste instantie simpele klus lijkt). Ben ik blij dat ik het forum ontdekt heb... normaliter zou ik er denk ik niet eens aan begonnen zijn. :p

Iedereen die mijn "minder technish onderlegde vragen" :) (netjes geformuleerd robert :wink: ) een beetje kan beantwoorden, helpt mij een heel eind op weg en geeft mij weer lol in het sleutelen zoals denk ik veel mensen hier op het forum.

Sorry lang verhaal maar toch relax dat iedereen zijn best doet om mij te helpen!

Mazzel!!!

Vincent

bij de weg: alvast bedankt voor alle antwoorden op mijn toekomstige "minder technish onderlegde vragen"
Haas
Car: Megane RS

robert schreef:als ik jou was zou ik die remklauwen gewoon laten zitten. Gewoon de boel afplakken en gaan. Trouwens dat gaat heel best.

Je bent nu eenmaal technisch wat wat onhandig. Ehh nog technisch niet zo bedreven dan (beter?)
Want als je ze demonteert dan kan je de remslang beschadigen. Als je ze helemaal loshaalt dan moet je ze daarna ontluchten. En omdat het wel over je remmen gaat (1e graads belangrijk) ga ik je dat afraden.

hoezo ben je ehh technisch niet zo bedreven? Wel dat blijkt wel uit het soort vragen dat je stelt. Geeft niet, ieder zijn specialiteit. (Komt wel goed.)
Precies, en de minder bedreven mensen(me 2) willen natuurlijk altijd wat leren...maar alles op zijn tijd...komt vanzelf...helemaal als we wat worden geholpen door mensen als hier die ongeveer alles met en Reno kunnen...:D
Mrtn
Car: R5GTT

Gewoon je wiel eraf halen en spuiten op de schrijf.
De verf die op de schrijf komt rem je er wel af
Mrtn = Maarten
Mrtn

op de remklauw spuiten bedoel ik
Mrtn = Maarten
Haas
Car: Megane RS

Mrtn schreef:op de remklauw spuiten bedoel ik
heeft toch wel iets meer voeten in aarde dan wat jij beschrijft...als je het goed wil doen doe je er wel iets langer over dan een middagje...
-Ray-
Contacteer:

Mrtn schreef:Gewoon je wiel eraf halen en spuiten op de schrijf.
De verf die op de schrijf komt rem je er wel af
oftewel: lekker knoeien.

kan je net zo goed je kleine nichtje van een jaar of 3 met een potje vingerverf op je remklauwen loslaten. :lol:
jeroen.k

Heb ze gister gedaan met een kwastje, is toch minder mooi als met een spuitbus denk ik! Maja, ze zijn rood dus ik ben blij! Alleen als je dichtbij kijkt zie je echt de sporen van de kwast!
Mrtn

Ik bedoel niet dat je maar wat moet spuiten met je ogen dicht :evil:
Gewoon een stukkie karton achter je klauw houden en hierop spuiten, spuit dan gelijk je schrijf mee including dat stuk naast je schrijf die aan je velgrand aansluit. Heb je gelijk geen lelijke overgang meer en je remblokken zijn ook mooi zilver/rood, whatever.
Velg erop en het ziet er strak uit.

Over sommige dingen moet je niet te lang nadenken.
De verf die op je schrijf komt rem je er wel af.
Mrtn = Maarten
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Omhoog.

En heeft iemand nog wat toe te voegen aan het bovenstaande???

Ik ben dus vanplan om alles te spuiten, dus ook het alu gedeelte waar je remzuiger enz in zit.

Tips, trucs. enz. laat maar horen.

GR.Frits
Robert dB.

In het Haynes Clio Tuning boek (engels) staan alle tips plaatje voor plaatje weergegeven.
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Robert dB. schreef:In het Haynes Clio Tuning boek (engels) staan alle tips plaatje voor plaatje weergegeven.
HEb je die toevallig ergens online staan?? Want die heb ik natuurlijk niet :wink:
Tijn
Contacteer:

Frits schreef:
...dus ook het alu gedeelte waar je remzuiger enz in zit.
.....
GR.Frits
ehm, dat stuk waar je blokkies weer tegenaan komen bedoel je ?

waarom zou je DAT willen doen dan ?
there is no spoon.
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Tijn schreef:
Frits schreef:
...dus ook het alu gedeelte waar je remzuiger enz in zit.
.....
GR.Frits
ehm, dat stuk waar je blokkies weer tegenaan komen bedoel je ?

waarom zou je DAT willen doen dan ?
Alles netjes in kleur, en omdat ik ze toch los heb liggen dacht ik van ik neem het mee.

En met alu gedeelte bedoel ik waar je remleidingen, handrem,remzuiger, bouten enz op en in komen.
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

En daar is weer zo'n topic wat zo maar weg valt
TheFinz

Hey leuk dat dit topic weer opduikt! ik was net van plan het bij mijn niewe clio ook weer te gaan doen!

weet ook meteen weer hoe ik het gedaan had!
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

TheFinz schreef:Hey leuk dat dit topic weer opduikt! ik was net van plan het bij mijn niewe clio ook weer te gaan doen!
Maar wat heb jij toen gespoten? alleen het gedeelte waar je remblokken in zitten zeg maar of gewoon alles?

GR.Frits
Bram (vospower)

In principe hoef je alleen maar de 'voorkant' te spuiten, dat is het enige dat je echt ziet, maar als je het goed wilt doen, dan zou ik alles doen waar je met je kwast bijkunt, beschermt ook nog wat tegen roest... :)
Plaats reactie